Jump to content

Advance acoustics

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik zie wel eens wat spullen staan van Advance acoustics. Het ziet er van buiten leuk uit maar vind het soms van binnen wat karig. Heeft een van jullie het wel eens gehoord en dan b.v. de grotere modellen?

groet,

Andre

Helaas, ik heb ze nog niet goed kunnen beluisteren.

Wel heb ik zo af en toe gehoord dat ze nogal gevoelig zijn...

Maar het is wel geinig voor weinig, en weer eens wat anders dan het Aziatische goedkopere "spul".

Ben je ge

Advance Acoustic is een Frans merk wat hun spullen in China laat maken.

Ik heb er verschillende componenten van mogen beluisteren en deze klonken zeker gezien het geld erg goed. Dat karige kan ik niet bevestigen. De apparatuur is voorzien van ruime voedingen en is degelijk opgebouwd.

DK is kennelijk ook een product wat in eerste instantie bij Advance Acoustic is ontworpen..

:)

• Members

Het wordt ontworpen in Frankrijk, in China gebouwd, waarna het terugkomt naar Frankrijk voor controle en afregeling. Het is voor het geld inderdaad bijzonder mooi spul (voor nog wat meer geld nog steeds trouwens). DK design is er inderdaad van afgeleid, alleen op een wat vreemde manier. De produkten werden door CAV gebouwd, die brachten het echter ook direct onder eigen naam uit, hier is dacht ik DK ook ontstaan.

De AA produkten worden nu door een andere fabrikant gebouwd, vandaar ook de wat afwijkende vormgeving, ze willen van dat CAV image af...

Ik heb onlangs bij iemand de MPP 505 pre met MAA 705 mono's beluisterd op een grote set Magnepans, dat ging echt voortreffelijk.

Toevallig ken ik iemand vrij goed die dealer is van AA, en krijg dus binnenkort het nodige op proef...

• Members
Heijnhuis in Enschede is ook dealer van Advance Acoustic. Is een dealer met vooral budget-spul, voor vrij lage prijzen...

O ja, dealers zijn er ook zat. Het is alleen een prijsklasse waarin ze nu niet echt snel iets mee geven om ''eens aan de tand te voelen''.

Sinds mijn Jungson ben ik al van dat dure spul afgestapt, als een dergelijk merk hier nu wel een vaste voet onder de grond krijgt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Je zult het waarschijnlijk alleen niet bij de Rhapsody's gaan vinden, maar ja, lekker belangrijk...

Heijnhuis in Enschede is ook dealer van Advance Acoustic. Is een dealer met vooral budget-spul, voor vrij lage prijzen...

O ja, dealers zijn er ook zat. Het is alleen een prijsklasse waarin ze nu niet echt snel iets mee geven om ''eens aan de tand te voelen''.

Sinds mijn Jungson ben ik al van dat dure spul afgestapt, als een dergelijk merk hier nu wel een vaste voet onder de grond krijgt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Je zult het waarschijnlijk alleen niet bij de Rhapsody's gaan vinden, maar ja, lekker belangrijk...

Een huisgenoot van mij heeft een tijdje geleden een Denon-versterker en Canton-speakers bij Heijnhuis gehaald. Toen kon je bij 'm thuis gaan luisteren. Hij verkocht toen vanuit zijn huis, maar hij was wel bezig met een andere ruimte. Geen idee of hij die nu al heeft... Of hij ook spullen meegeeft om bij jezelf thuis te proberen, weet ik niet. Maar volgens mij doet hij daar niet heel moeilijk over. Je kunt ook via internet bij 'm bestellen en volgens mij kun je het ook eventueel weer terugsturen, mocht het niet bevallen...

• 4 weeks later...