Duck-Twacy Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Hallo allemaal, Wie heeft er goede tips voor een paar balanced interlinks (XLR) voor tussen mijn Plinius voor- en eindversterker in de prijsklasse tot, zeg, 200 euro/paar. Henno's XTC zijn hoogst waarschijnlijk uitstekende kandidaten, maar ik heb een beetje problemen met de ruimte die je achter de amps nodig hebt (iets van 25 cm, dacht ik). De eindamp is al 48 cm diep, dus dan gaat het wat veel ruimte inbeslag nemen. Een paar merken die ik zo snel gevonden heb: - Monster M1000i XLR ($200 voor 1m) - Kimber Silver streak balanced ($200 voor 0.5m, beetje krap, $300 1 meter) - Ecosse Quartet (250 pond 0.8 meter, iets te duur waarschijnlijk). - Nordost blue haven ($???) Natuurlijk zijn er nog veel meer merken maar tis een beetje lastig om te bepalen welke in mijn budget vallen. Dus wat zijn aanraders (liefst ook met een prijsindicatie)??? Hopelijk kan ik er een paar thuis uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Bij mij op de zaak willen ze graag van de laatste haakse Neutrik XLR connectors af Deze zijn bij gebruik op de apparatuur erg onhandig, daar er soms 9 tegelijk in moeten In jouw geval kan het wel eens erg mooi uitpakken, als Henno ze erop zet. Ik zorg wel dat de XLR's bij Henno komen Of ze makkelijk te confectioneren zijn weet ik niet, maar dat mag Henno voor je uitzoeken Kijk wel even of je ruimte hebt voor haakse modellen, want het stugge snoer moet wel z'n weg kunen vinden Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Silver Bullets zijn ook gebalanceerd te bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door Stefan:Silver Bullets zijn ook gebalanceerd te bouwen Ik zal de draad daarover is wat beter bekijken. Overigens heb ik al zoveel bouwwerk liggen, dat ik de kabels liever kompleet koop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Beter dan goed... Madrigal HPC Kan ik ook afdingen btw weet hoeveel beter dan goed en of ze niet te kort zijn, mijn aansluitpunten zitten circa 40 cm uit elkaar (en je moet nog de bochten kunnen maken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: He dat is misschien ook een optie. Ze hoeven maar aan 1 kant, want de pre is niet zo diep, dus daarachter is meer ruimte. Hij zou wel na het insteken "omhoog" moeten wijzen, anders moet de kabel eenbocht van 180 graden (of 270 als je de ingang in de pe meerekent) maken. Zal Henno eens mailen. Je kunt aan de vergrendeling zien hoe de connector wordt aangesloten en welke kant hij dan heen wijst, zo te zien (in de SA-50 manual) naar beneden Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Mail Bas gelijk ook ff om een setje vrijblijvend uit te proberen bas_music@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Mijmn Quadset is verbonden met z.g. Quadlink. Dat is ook gebalanceerd en dat levert een iets ander klankbeeld op dan Cinch verbindingen. De een zou klank van de quadlink wellicht omschrijven als 'schoner' de ander zou het misschien weer gebrek aan karakter noemen. Muzikaal gezien zijn de verschillen niet zo interessant. Wat me wel aanspreekt is dat er met Quadlinkverbindingen bijna geen kabels meer zichtbaar zijn. Je verbindt door van het ene naar het andere apparaat met hele korte verbindingen (< 10 cm) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Wat is dan de definitie van gebalanceerd/ongebalanceerde kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 weet niet of het voor de kleine stukjes echt nodig is..gebalanceerd.. minder storingen dat wel.. waarom geen zelfbouw duck ? dat is juist het allesimpelste DIY project qua bouw.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Beste, De haakse XLR's kun je intern draaien. dus je kan zelf kiezen welke kant het uiteinde wijst. De foto hierboven toont de goedkoopste versie. Voor serieuze highend moet je de zwarte versie hebben met vergulde pinnen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Geplaatst door Sebastiaan:Beste, De haakse XLR's kun je intern draaien. dus je kan zelf kiezen welke kant het uiteinde wijst. De foto hierboven toont de goedkoopste versie. Voor serieuze highend moet je de zwarte versie hebben met vergulde pinnen. Groeten, Bas Omdraaien lukt niet zomaar, het binnenwerk zou nog kunnen, maar de vergrendeling niet, of je moet deze weglaten Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2003 Author Report Share Posted 3 februari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:weet niet of het voor de kleine stukjes echt nodig is..gebalanceerd.. minder storingen dat wel.. waarom geen zelfbouw duck ? dat is juist het allesimpelste DIY project qua bouw.. Belangrijkste voordeel is waarschijnlijk de betere XLR pluggen. Zelfbouw is natuurlijk ook leuk, maar kost weer zoveel tijd om alles bij elkaar te zoeken. Zie trouwens dat de Kimber PBJ ook gebalanceerd (symmetrisch) leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Zijn trouwens de Switchcraft XLR connectoren, die Kimber gebruikt, vergelijkbaar van kwaliteit met Neutrik?? Beste Duck, Volgens mijn gegevens zijn Switchcraft XLR de beste die er zijn . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Beste, Het binnenwerk kan gewoon gedraaid worden. saat los van de trekontlasting. Ze zijn niet dom bij neutrik, en ze zijn erop gemaakt om te kunnen draaien. Ik heb er tig gebruikt voor gebalanceerde Alembic bass snoeren. Switchcraft, is niet zo massief als neutrik. Neutrik is de nummer een betreft XLR pluggen. Trouwens ook qua cinsc pluggen. Switshcraft heeft een lang niet zo mooie trekontlasting. Een studio was voormalig bekabeld met Switshcraft. na drie jaar geoxideerd, terkontlastingen los. Neutriks gaan jaren mee, zonder dat iets los gaat, en/of oxideerd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2003 Author Report Share Posted 3 februari 2003 Hoeveel Sebastiaans wonen er in Nijmegen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 4 februari 2003 Report Share Posted 4 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Hoeveel Sebastiaans wonen er in Nijmegen? Als ik van iedere een eurocent kreeg, was ik nu binnen :) :) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 ok..daar moet ik jhe gelijk in geven..XLR rules gewoon.. ik dnek een gevlochten kabel ook kan halen bij henno's ding henno's spul ziet er wat mooier uit vind ik.. de kimber zien er te teer uit... verder nog is het zelf maken ervan heel makkelijk.. gebalanceerd is minder gevoelig dan ongebalanceerd (en dan bedoel ik een HEEL stuk ) dus een stuk preferer en neutrik stekkers en je bent klaar... beetje zilverprut erop.. en je hebt et binnen 20 minuten af maar ik denk dat je net dat betere wilt hebben als dat van henno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2003 Author Report Share Posted 6 februari 2003 Okay, heb net informatie dat Plinius single ended aangesloten toch beter klinkt. De Plinius klinkt wel beter gebalanceerd als je de eindversterker brugt als monoblok (200 watt klasse A). Maar ik heb er maar 1 gekocht (van de 2 die te koop waren), dus dat feest gaat niet door. Afgezien van Henno's kabel (die zeker heel betaalbaar is) hoe denken julie van de 47 lab OTA Storatos kabel: 0.4 mm zuiver OFC koper in teflon verpakt(met veel lucht)? 7 euro per meter + bullit pluggen voor 42 euro per 4. Dus circa 70 euro per stereo meter. http://www.audio-cube.nl/lab/acc.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts