Jump to content

Welke (2e hands) speakers aanschaffen?

uweslankheid
 Share

Recommended Posts

Ik was zojuist het volgende topic aan het lezen:

Wat zie ik nou!, Of loop ik echt achter de feiten aan?

Daar las ik dat Sebastiaan nogal gecharmeerd is van de N802D. Nu ben ik zelf van plan te gaan upgraden van N804 naar N802.

kan iemand me vertellen wat de belangrijkste verschillen zijn (klankmatig)tussen N802D en N802(oude versie), behalve het behoorlijk forse prijsverschil?

Denken jullie dat een Rotel (Michi) RHB10 genoeg stroom zal leveren om de N802 aan te sturen?

De rest van mijn setup bestaat uit: Rotel(michi) RHA10 (v.v.), Marantz CD80(clockmod.),Denon DA500(gemod.)

Ook zag ik bij de 2e hands rubriek een set Avalons Classic te koop staan, denken jullie dat dit zal matchen met mijn huidige set? Ik houd van een "vette sound" met redelijk veel detail, druk in het laag en grote soundstage.

Hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen met jullie ervaring...

Alvast bedankt voor de tijd.

Hoi, persoonlijk denk ik zeker dat die rotel genoeg levert. Wat levert ie, 200w per kanaal? Daarbij komt dat het een versterker is uit de duurdere lijn was van Rotel toen. Ik geloof dat ie wel al een jaar of 15 oud is niet?

Het verschil tussen de N802 en 802D heb ik nog niet gehoord helaas. Weet wel wat de bladen en B&W zelf aangeeft wat de verschillen zijn. Een belangrijke is dat de laag units wat minder stijf zijn opgehangen bij de 802D waardoor het laag bij lage volumes ook wat beter uit de wol komt. Dat vond ik bij de N802 wat tegen vallen. Maar van 804 naar 802 dat is wel vooruitgang denk ik zo. Groet,

Andre

Een luidspreker die echt een goede indruk op mij gemaakt heeft is de B&W 803D, dat was op Lyngdorf waar ik verder niet zo mee vertrouwd ben.

De rest van het gamma heb ik niet gehoord, de oude 803 wel, maar niet in ideale omstandigheden de volumeknop moest tamelijk opengedraaid worden voor een goed resultaat.

Ik was zojuist het volgende topic aan het lezen:

Wat zie ik nou!, Of loop ik echt achter de feiten aan?

Daar las ik dat Sebastiaan nogal gecharmeerd is van de N802D. Nu ben ik zelf van plan te gaan upgraden van N804 naar N802.

kan iemand me vertellen wat de belangrijkste verschillen zijn (klankmatig)tussen N802D en N802(oude versie), behalve het behoorlijk forse prijsverschil?

Denken jullie dat een Rotel (Michi) RHB10 genoeg stroom zal leveren om de N802 aan te sturen?

De rest van mijn setup bestaat uit: Rotel(michi) RHA10 (v.v.), Marantz CD80(clockmod.),Denon DA500(gemod.)

Ook zag ik bij de 2e hands rubriek een set Avalons Classic te koop staan, denken jullie dat dit zal matchen met mijn huidige set? Ik houd van een "vette sound" met redelijk veel detail, druk in het laag en grote soundstage.

Hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen met jullie ervaring...

Alvast bedankt voor de tijd.

:confused::confused:

Euhh, dan moet je denk ik niet bij Avalon zijn.

Detail? Zeker.

Soundstage? Die is puur 3D.

Druk in het laag? Vet laag? Neuh. Zo laag gaan ze niet. Maar muziek maken ze zeker w

Hoi,

Mocht je wat geld over hebben????? HAHAHA , ik nooit in ieder geval. Voor wat meer controle en mogelijkheden. er staat hear bij de 2e jands nog zo'n eid versterker te koop die jij ook hebt. Samen met een paar.... waar je ook voor kiest..... bi ampen of mono blokkeb van maken. Ik vertell het alleen maar, stel je had het nog niet gezien.

Luidsprekers? Zelf gaan luisteren, dat staat voorop.

Andre

er staat hear bij de 2e jands nog zo'n eid versterker te koop die jij ook hebt.

Haha, ik verkoop deze RHB10 namelijk zelf, heb er 3 en houd er 1 zelf(voorlopig). Ik wil nl van 5.1 weer terug naar stereo. Maar het liefst ook echt kwaliteits stereo. Ik heb eens een Avalon-Spectral (VAD 3 jaar geleden) combinatie gehoord en dat vond ik echt heel mooi. Jammer dat ik de typenr's niet meer weet.

Waar in ZuidHolland kun je dit beluisteren en is dit 2e hands betaalbaar?

in zuidholland weet ik het niet , maar rhapsody(HILVERSUM) heeft het , mijn hifi(NIJMEGEN) heeft sowieso avalon , ik weet niet hoe groot je ruimte is , de avatar bijv is 2e hands nog redelijk goedkoop aan te komen, en aan 2e hands spectral ook wel , www.audiomarkt.de .

De ruimtelijke afbeelding is een heel sterke kant van avalon , dat doen al hun modellen, dit is speaker gerelateerd , heeft niet zozeer te maken met de versterking ,al moet die wel op enig niveau zijn natuurlijk.

succes met zoeken , ik zou trouwens eerst goede speakers kopen , en kijken hoe het klinkt op je eigen versterker.

GR :( HJ :D

OH JA negeervakje .........thingman.....

Ok foutje van mijn kant. Wel lachu ja, dat ik je attendeer op je eigen advertentie. Maarrrr, als ik jou was zou ik er toch 2 houden. gewoon eens kijken wat het doet op je nieuwe speakers. Maakt het niet uit dan alsnog verkopen.... toch?

Andre

Heb er ook aan gedacht er 2 te houden, alleen zal ik ook weer aan andere speakerkabel moeten. Ik heb net nieuwe biwire Cardas Quadlink aangeschaft en voor bi-ampen heb ik aan de amp 4 kabels nodig.

Vind het ook zonde om de schaar erin te zetten en de spades eraf te knippen ....

• 2 weeks later...