Jump to content

Denon PMA2000AE

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

Wie heeft deze versterker in zijn bezit of kent hem, en kan mij een korte klankbeschrijving geven. Ik kan er geen review over vinden.

Ik vind deze versterker erg mooi om te zien en ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Klinkt hij open in het midden of juist terughoudend en donker?

Klinkt het laag gecontroleerd en snel, of klinkt hij eerder wollig, zwaar en traag. {zeg maar 'Marantz-laag'}

pma2000.jpg

inside3lrg.jpg

inside1lrg.jpg

inside2lrg.jpg

Groeten

Edwin

• 4 weeks later...

Beste Edwin, ik ben in het bezit van de genoemde versterker, in combinatie met de SACD speler DCD 2000AE, klinkt geweldig, de bassen zeer strak en gecontroleerd ,midden en hoog briljant.

Ik heb er de DALI Ikon 6 SE op aangesloten, zeer gedetailleerd geluidsbeeld, bijna eng zo helder en strak in het laag, zonder ooit te opdringerig laag en hoog en midden gebied zijdeachtig, gebruik als interlink zelfgemaakte zilverkabels met Silver Bulletpluggen

groet

Rob

:)

zeer stabiele versterker. hb zelf de PMA -S10 die vond ik het zelfde klinken. Veel rust, detail, power. echt geen moeilijke mono blokken nodig hierbij. heel mischien wel een van de beste geintegreerde versterkers die momenteel te koop is.

• 2 weeks later...
Guest Hubertinus

Ik heb deze versterker onlangs beluisterd, samen met de DCD 2000AE. Ik vond het een onopvallende versterker. In de positieve zin. Vrij homogeen geluid. Het lijkt niet spectaculair, maar als er bijvoorbeeld strakke synthesizer bassen moeten klinken, dan klinken die ook strak. Die kunnen echt de ruimte in knallen. Inderdaad een vij heldere klank. Niet scherp of zo maar helder. Ik heb hem beluisterd op Focal JM Lab 816 V en Dynaudio Audience 122 luidsprekers. Die Focals zijn niet mijn ding.

Hubertinus

de PMA -S10 - heel mischien wel een van de beste geintegreerde versterkers die momenteel te koop is.

Dan denk ik eerder aan de Thor MKII of een Ayre AX-7E .

Ook betaalbaar.

of ik schrijf als een debiel of je bent abuis :lol: . ik haal de pma s-10 aan omdat ie qua weergave erg overeenkomt met de pma2000.

als ik het heb over de beste versterker op dat moment doel ik op de pma2000

ik zal nooit zeggen dat een product wat ik heb de beste is. daar ben ik de persoon niet naar.

Laat ik dan maar abuis zijn :rolleyes::D klint wat vriendelijker.

Overigens was het helemaal niet zo bedoelt om het persoonlijk over te laten komen.

Het is het probleem van tekst wellicht op een terras samen zouden we er anders tegenaan kijken.

Je lijkt me er inderdaad de persoon niet naar.

Mijn excuses als je het persoonlijk vond gezien je woord keuze.

Laat ik dan maar abuis zijn :rolleyes::D klint wat vriendelijker.

Overigens was het helemaal niet zo bedoelt om het persoonlijk over te laten komen.

Het is het probleem van tekst wellicht op een terras samen zouden we er anders tegenaan kijken.

Je lijkt me er inderdaad de persoon niet naar.

Mijn excuses als je het persoonlijk vond gezien je woord keuze.

nee geen probleem. ik las het zelf nog eens na en wat jij zei was er ook uit op te maken.

en op het terras kan ik met iedereen overweg ;)

Guest Hubertinus

Marantz, dat is zo niet te zeggen Robbert. Wat voor luidsprekers heb je? De Marantz PM15S1 ken ik ook.

Ik heb de Unico P weggedaan omdat ik wat meer power wilde en omdat ik een lichte brom in de versterker hoorde. Heel licht, maar daar ben ik allergisch voor. De Unison Unico is veel krachtiger dan de P en blijft ook stroom leveren, terwijl de P het onder de 4 ohm behoorlijk laar afweten.

Hubertinus

Ik heb inmiddels besloten de KEF RDM 3 te kopen. Is Marantz niet warmer, relaxter dan een Unison unico?

Trouwens over brom gesproken. Ik las ergens dat iemand ook klaagde over een lichte brom bij zijn unico. Hoort misschien bij deze hybride?

Guest Hubertinus

Marantz heeft een "warme" relaxte sound. Wat wollig in de bas. De Unico heeft dat warmere, volle ook wel. Hij heeft wel wat meer "bite' dan de Marantz.

Hubertinus

Zal zo'n Marantz 7001 al goed genoeg zijn? Of toch beter gaan voor de 15 serie?

heb de pm17 gehad dat was niet bijzonder. ik weet niet of de 15 beter is.

mijn gevoel zegt denon voor jou.

Guest Hubertinus

De Unison is niet schel in het hoog. Ik ken de Kef RDM3 niet. Als je het geld toch hebt zou ik eerder voor de Denon gaan. Die staat nu trouwens 2e hands op een site. De Marantz PM15 vond ik erg wollig in het laag. Net of er een kudde schapen rondliep.

Hubertinus

PMA2000AE hebben we het toch over?

Hubertinus

DUH!