terugnaaraf Posted 11 mei 2007 Report Share Posted 11 mei 2007 Ik zit altijd te luisteren met mijn handen achter de oren om de reden dat ik het dan allemaal veel beter vind dan zonder, maar de vermoeitheid slaat wel eens toe Je ziet ze vaker zitten bij een demo met de handen achter de oren om de oorschelpen groter te maken. Mijn vraag is of er ook verlengde oorschelpen in de handel zijn die ik als koptelefoon op kan zetten? Zie je mij al zitten aangezien ik wel eens een peukje moet roken en kriebel achter mijn oren heb, leek het mij wel handig als dit te verkrijgen is Doen we allemaal wel eens h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 11 mei 2007 Report Share Posted 11 mei 2007 terugnaaraf said: Doen we allemaal wel eens h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 mei 2007 Report Share Posted 11 mei 2007 Je hoort misschien beter maar het is toch een beetje een onnatuurlijke manier van waarnemen. Maar niemand zal je beletten om met een paar hoorschelpen te gaan zitten luisteren. Ga wel achteraan zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 12 mei 2007 Author Report Share Posted 12 mei 2007 Richard 2 said: Je hoort misschien beter maar het is toch een beetje een onnatuurlijke manier van waarnemen. Maar niemand zal je beletten om met een paar hoorschelpen te gaan zitten luisteren. Ga wel achteraan zitten. Hahaha wat zal die man een zwaar hoofd hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 denk dat de functie van de oorschelpen een beetje omzeep gaan zo alles klinkt met je hand achter het oor beter maar als dat echt beter zou zijn hadden we wel andere oren ,die haaks op het hoofd staan de oorschelpen hebben een functie vandaar dat ze so zijn als ze zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Richtinghoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 De oren zijn zo ontworpen om geluiden uit alle richtingen te localiseren, niet alleen van voren (eigenlijk zou dat wel een argument zijn om wat meer aandacht te geven aan surroundweergave). Met de handen achter de oren of dergelijke parabolen is geluid uit slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 Ik gebruik dat truukje eigenlijk nooit (je zit vaak met een LP of CD kaft in je hand, of de afstandsbediening, of beide ), maar ik ken wel het effect; ik gebruik nl. een bureau-stoel als luisterzetel, waarvan de rugleuning doorloopt als kopsteun. Het geluid van mijn set klinkt wel degelijk anders m Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 12 mei 2007 Author Report Share Posted 12 mei 2007 Met de handen achter mijn oren hoor ik juist meer ruimtelijkheid, denk omdat ik niet veel achter me heb en een verlengstuk van mijn ambiofonie ben. Maar die stoel met hoofdsteun zou een leuke optie zijn voor mij, die kan ik dan in de vorm van mijn hoofd door laten lopen (als een holle hoofdsteun) eventueel in en uitschuifbaar. Leuk plan Dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 Volgens mij ga je met de handen achter het oor ook de geluids-kurve veranderen. Net zoiets als praten met je handen aan weerszijde van je mond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 Handen achter de oren plaatsen om beter te kunnen horen doen mensen die een beetje doof aan het worden zijn. Een van de eigenschappen van doof worden is het slechter uit elkaar kunnen houden van geluiden uit verschillende richtingen. Hand achter het oor helpt dan een handje .... Mensen met handen achter hun oren bij High-End demo's? Ja, ja, non-verbaal is het lastig te verbloemen dat ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 mei 2007 Report Share Posted 12 mei 2007 Misschien is dit wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 Hoi, helaas, nou ja helaas, ik zit iig nooit met mijn handen achter mijn oren. Het idee van de 'opzet oren' laat mijn mondhoeken wel omheeg gaan. Ik zie je al zitten. Lijkt me geweldig om met een paar man zo bij een aux-serieuze luister sessie naar binnen te gaan Laat wel eens horen als je ze gemaakt hebt hoe het bevalt. Vind het hoe dan ook wel leuk. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 Hoi, ik heb daarnet even de "handenachterdeorentest" gedaan en ik moet zeggen het verschil is fenomenaal! Ik berichtte hearboven al over het verschil tussen de hoofdsteun van de luisterstoel en mijn hoofd in de vrije ruimte, maar dit is nog helemaal anders... Bij mijn set lijkt het of het middengebied wordt geaccentueerd, zo vanaf 2KHz, maar het leuke aan het effect is dat het, in tegenstelling tot een equaliser, de plaatsing van de instrumenten helemaal niet be Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 mei 2007 Report Share Posted 14 mei 2007 Ivan10 said: (...) maar ja toen hadden de Engelsen de radar uit gevonden(...) Quote Geschiedenis Het bestaan van elektromagnetische golven werd reeds in 1888 gedemonstreerd door de Duitser Heinrich Hertz. Een andere Duitser, Christian H Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 mei 2007 Report Share Posted 14 mei 2007 vroeger wel eens gedaan. het mid-hoog word te sterk geaccentueerd bij mij. de balans is dus een beetje zoek. ik luitsre muziek om te ontspannen en dat lukt niet met je armen omhoog. Ik heb een tijd gebokst en de armen omhoog houden is zwaar. Wel verbrand je zo vet terwijl je muziek luistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 14 mei 2007 Author Report Share Posted 14 mei 2007 m44 said: vroeger wel eens gedaan. het mid-hoog word te sterk geaccentueerd bij mij. de balans is dus een beetje zoek. ik luitsre muziek om te ontspannen en dat lukt niet met je armen omhoog. Ik heb een tijd gebokst en de armen omhoog houden is zwaar. Wel verbrand je zo vet terwijl je muziek luistert. Ja dat is ook best zwaar als je zo 2 uurtjes muziek luisterd. Aangezien ik niet muziek luister om te ontspannen maar een actieve luisteraar ben, denk ik ook na over zelfgemaakte oorschelpen die ik uit piepschuim en bijenwas kan maken vastgemaakt aan koptelefoonhouder of om de oren heen ga maken (zijn ze ook niet te zwaar) Even op zoek naar blokken piepschuim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 mei 2007 Report Share Posted 14 mei 2007 Als je ooit een zoon of dochter krijgt met flaporen; doe hem/haar een plezier en laat ze niet corrigeren. Later zal hij/zij je er dankbaar voor zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Richard 2 said: Als je ooit een zoon of dochter krijgt met flaporen; doe hem/haar een plezier en laat ze niet corrigeren. Later zal hij/zij je er dankbaar voor zijn. Beste Richard, Als je zoon of dochter van je houdt, ja. Als hij/zij daarentegen NIET van je houdt, zal hij/zij je NIET dankbaar zijn... of je hem/haar nu aan de flaporen hebt laten "helpen" of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 terugnaaraf said: m44 said: vroeger wel eens gedaan. het mid-hoog word te sterk geaccentueerd bij mij. de balans is dus een beetje zoek. ik luitsre muziek om te ontspannen en dat lukt niet met je armen omhoog. Ik heb een tijd gebokst en de armen omhoog houden is zwaar. Wel verbrand je zo vet terwijl je muziek luistert. Ja dat is ook best zwaar als je zo 2 uurtjes muziek luisterd. Aangezien ik niet muziek luister om te ontspannen maar een actieve luisteraar ben, denk ik ook na over zelfgemaakte oorschelpen die ik uit piepschuim en bijenwas kan maken vastgemaakt aan koptelefoonhouder of om de oren heen ga maken (zijn ze ook niet te zwaar) Even op zoek naar blokken piepschuim ik heb veel ervaring met bijen was (door het didgeridoo spelen) het heeft de neiging te gaan zweten en vervormt gemakkelijk. meng het daarom in een pannetje met gewone kaarsvet. (kijk uit met open vuur.) dan blijft het vormvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 terugnaaraf said: (...) denk ik ook na over zelfgemaakte oorschelpen die ik uit piepschuim en bijenwas kan maken vastgemaakt aan koptelefoonhouder of om de oren heen ga maken (zijn ze ook niet te zwaar) Even op zoek naar blokken piepschuim Beste Retour, Als lid van een motorclub/vechtvereniging heb ik veel ervaring met het vervaardigen van protheses. Voor mammoetformaat oorschelpen kun je m.i. het best een kern van glasvezelmat gedrenkt in epoxyhars nemen, met daar omheen (na uitharding!) een laag siliconenrubber. Dergelijke oorschelpen vervaardigde ik enkele jaren geleden voor een gehoorverliezende hoogbejaarde, die allergisch is voor hoortoestellen. Sinds hij de grote oorschelpen heeft, wijzigde hij zijn testament al zeven keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 spido said: terugnaaraf said: (...) denk ik ook na over zelfgemaakte oorschelpen die ik uit piepschuim en bijenwas kan maken vastgemaakt aan koptelefoonhouder of om de oren heen ga maken (zijn ze ook niet te zwaar) Even op zoek naar blokken piepschuim Beste Retour, Als lid van een motorclub/vechtvereniging heb ik veel ervaring met het vervaardigen van protheses. Voor mamoetformaat oorschelpen kun je m.i. het best een kern van glasvezelmat gedrenkt in epoxyhars nemen, met daar omheen (na uitharding!) een laag siliconenrubber. Dergelijke oorschelpen vervaardigde ik enkele jaren geleden voor een gehoorverliezende hoogbejaarde, die allergisch is voor hoortoestellen. Sinds hij de grote oorschelpen heeft, wijzigde hij zijn testament al zeven keer. Beste Spido, Jij bent tegenwoordig toch aan de speksteen? Daar kun je toch wel een paar oorschelpjes uit hakken voor retour? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Pjotr said: spido said: terugnaaraf said: (...) denk ik ook na over zelfgemaakte oorschelpen die ik uit piepschuim en bijenwas kan maken vastgemaakt aan koptelefoonhouder of om de oren heen ga maken (zijn ze ook niet te zwaar) Even op zoek naar blokken piepschuim Beste Retour, Als lid van een motorclub/vechtvereniging heb ik veel ervaring met het vervaardigen van protheses. Voor mamoetformaat oorschelpen kun je m.i. het best een kern van glasvezelmat gedrenkt in epoxyhars nemen, met daar omheen (na uitharding!) een laag siliconenrubber. Dergelijke oorschelpen vervaardigde ik enkele jaren geleden voor een gehoorverliezende hoogbejaarde, die allergisch is voor hoortoestellen. Sinds hij de grote oorschelpen heeft, wijzigde hij zijn testament al zeven keer. Beste Spido, Jij bent tegenwoordig toch aan de speksteen? Daar kun je toch wel een paar oorschelpjes uit hakken voor retour? spido heeft dat niet nodig , heb je zijn oren wel eens gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 m44 said: (...) Ik heb een tijd gebokst en de armen omhoog houden is zwaar. (...) De armen NIET omhoog houden bij het boksen wordt al gauw nog v Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 20 mei 2007 Author Report Share Posted 20 mei 2007 spido said: m44 said: (...) Ik heb een tijd gebokst en de armen omhoog houden is zwaar. (...) De armen NIET omhoog houden bij het boksen wordt al gauw nog v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 mei 2007 Report Share Posted 20 mei 2007 terugnaaraf said: Maken van een stukkie karton met een elastiekje Foto'tje ....... Ach en anders kun je in de aquariumwinkel nog wel schelpen naar smaak vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts