Jump to content

Mark Hollis z'n solo album..

niels007
 Share

Recommended Posts

Hoi hoi..

Wat een prachtman, die Mark.. Maar z'n solo plaat, ik heb er al eens eerder over geklaagd, klinkt gewoon niet goed. Een beetje zoals op dit forum de cd versie van dat Norah Jones mens als niet al te best werd bestempeld; dat 'vollopen' is erg sterk aanwezig bij de stem en de piano, neem het eerste nummer van het album.

Herkent iemand zich hierin? Weet iemand of het misschien beter gesteld is met de vinyl versie? Ik weet niet eens hoe / of dit album ooit is uitgebracht; erg populair was 'ie' niet..

APLD-5376881.jpg <-- klik

Ik vind de cd opname absoluut niet slecht. Wat betreft het 'vollopen' ben ik het dan ook niet met je eens.

Gezien de muziek is dit een album dat ik sowieso niet graag op vinyl zou willen hebben. En al helemaal niet in een moderne persing.

't Is een prachtig album, zondermeer.

Guest Rein!

Gisteren een kort berichtje, want vanaf mijn mobiel verzonden. Nu wat verduidelijking.

Een jaar of drie geleden kwam ik er achter dat er een herpersing van deze plaat is geweest. Deze herpersing gelijk besteld, echter na een maand of wat was er nog steeds niets binnen. Uiteindelijk kom ik ergens anders bij toeval de herpersing tegen. Direct gekocht. Het is een erg goed opgenomen album en een fantastische persing. Ik kan het iedereen aanraden, want het is ook nog eens mooie muziek.

Inderdaad.. Hmm Henrie, zou je nr 1 eens kunnen LAME MP3'en misschien? 160kbit ''high quality'' om er maar zeker van te zijn dat 't daar niet aan liggen zal? Ik doe het nog met een gedownloade versie, misschien is dat niet zo goed gedaan.. Zou een goede reden zijn om het album nog te bestellen, al vertelde m'n vader dat de winkel waar hij komt hem niet kon bestellen, vandaar dat ik toen maar op downloaden overgegaan ben...

Inderdaad.. Hmm Henrie, zou je nr 1 eens kunnen LAME MP3'en misschien? 160kbit ''high quality'' om er maar zeker van te zijn dat 't daar niet aan liggen zal? Ik doe het nog met een gedownloade versie, misschien is dat niet zo goed gedaan.. Zou een goede reden zijn om het album nog te bestellen, al vertelde m'n vader dat de winkel waar hij komt hem niet kon bestellen, vandaar dat ik toen maar op downloaden overgegaan ben...

Ik heb 'm ooit zelf naar mp3 omgezet. Maar dat is VBR en dus geen 160kbit. Ik had je nu aangeboden kunnen hebben om 'm dan maar bij mij te downloaden, maar m'n ftp schijnt niet meer te werken... :(

• 3 weeks later...