Seed7 Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 D'r zijn van die albums waarop een artiest ineen iets heel anders doet, zich uitleeft in een geheel ander genre, vaak terug grijpt op inspiratiebronnen uit z'n jeugd. Velen vinden dit soort albiums maar niks, ik vindt het prachtig. Frank Zappa, Cruising with Ruben and the Jets Een prachtige Doo-Wop plaat, natuurlijk druipend van satire en Zapa's muzikale twists en ritmiek. Neil Young, Everybody's Rockin' Rockabilly! Deep Purple, Concerto for Group and Orchestra Hard Rock goes classic. Eigelijk niet eens zo'n vreemde uitspatting. Jon Lord heeft nog een aantal van dit soort komposities/albums op z'n naam staan. De Gemini Suite en Sarabande Wie nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 Opeth - Damnation In tegenstelling tot wat de titel en het voorgaande werk van Opeth doet vermoeden, is dit geen metal-plaat. In tegendeel, het is zelfs nauwelijks rock te noemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 masodon "leviathan" geniale metal/math metal met verstaanbare zang, ingewikkelde songstructuren, ook qua opname oke marilyn manson. geproduceerd door trent himself dus geluidsmatig altijd goed. muzikaal gezien heet het album een redelijk ehoeveel heid matige nummers maar wat dan ook goed is is heeeel goed. masodon "leviathan" geniale metal/math metal met verstaanbare zang, ingewikkelde songstructuren, ook qua opname oke marilyn manson. geproduceerd door trent himself dus geluidsmatig altijd goed. muzikaal gezien heet het album een redelijk ehoeveel heid matige nummers maar wat dan ook goed is is heeeel goed. oeps ik zie net dat dit de verkeerde topic is. sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 mei 2007 Report Share Posted 13 mei 2007 Zappa's "Cruising with..." vind ik niet zo'n best gekozen voorbeeld, hoewel het misschien een buitenbeentje in het oeuvre genoemd zou kunnen worden omdat hij een muziekstijl een album lang volhoudt. Van Deep Purple zou ik "Come Taste The Band" juist noemen, omdat daarop plotseling zelfs funky geluiden te horen zijn. Van Neil Young vind ik dit het grote buitenbeentje: Trans Enkele andere voorbeelden die ik erg kan waarderen: Steve Miller - Born 2 B Blue Beck - Sea Change Prince - The Undertaker Lynyrd Skynyrd - Street Survivors Eels - With Strings Live at Town Hall PJ Harvey - Stories from the city, Stories from the sea Nine Inch Nails - And All That Could Have Been en daarvan dan dus cd 2: "Still" (ik kreeg een foutmelding dat er teveel plaatjes in mijn bericht stonden, dus hier het vervolg) Chris Rea - Blue Guitars Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request Pat Metheny - Zero Tolerance for Silence en de enkele mindere buitenbeentjes, die van mij niet zonodig hadden hoeven worden uitgebracht: Al Stewart - Last Days of the Century Sting - Songs from the Labyrinth The The - Hanky Panky Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 2 meesterwerken van JETHRO TULL 1 THICK AS A BRICK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Deze mag hier natuurlijk niet ontbreken. Het begin van een nieuwe stijl en een absolute stijlbreuk met het eerdere werk. Radiohead - Kid A Groeten... PS: Die van Eels hierboven vndt ik niet echt een stijlbreuk. Ik snap waar het vandaan komt maar... nee, niet echt stijlbreuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Pj harvey vind ik persoonlijk ook geen stijlbreuk maar een logisch vervolg op eerder werk. de stijlbreuk zit em wat mij betreft in het album ervoor "is this desire" voor mij de stijlbreuk van de vorige eeuw van satan naar odin. bathory stort zich op legenden vanuit het hoge noorden en nummers worden 2 x zo lang en vele malen mooier. (als je het wil horen want voor de meeste blijft het herrie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts