erik klijnsmit Posted 16 mei 2007 Author Report Share Posted 16 mei 2007 En ik maar denken dat Erik meteen zijn lievelingsversterker,een "KODA", zou kopen. beste jerry, ik heb de Koda nog steeds op zolder staan, en ga hem eerdaags eens beluisteren op mijn gemak, ooit heb ik eens overwogen om het helemaal te modificeren, maar eigenlijk zou ik dat met hulp van anderen moeten doen, ik heb niet zoveel verstand van audio-electronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 Juist ja, die Koda heb je ook nog altijd waar je zo lyrisch over was Ik vraag me alleen af of het zin heeft deze te gaan modden. Ik weet niet of je er iets mee zult winnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 Hallo Erik, Ik zie allerlei reacties; van onwijs duur tot tweede handsjes. Je wilt vermogen uit een klein kastje! Ikzelf heb twee Belcanto REF 1000 monoblokken. (die niet onwijs duur, maar ook niet goedkoop zijn) Ze zijn klein, en leveren 500 watt aan 8 ohm of 1000 aan 4 ohm. (voor wat(t) dat waard is) Bovendien gebruiken ze niet veel stroom. Je mag ze wel een keer komen beluisteren! Neem je je boxen mee Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnrtd Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 Tja eenvoudige versterker waarbij de zekeringen heel blijven ....... Misschien deze? De mute-schakelaar kun je er af laten en de aan/uit zit aan de achterkant. Maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 Hallo Erik, Ik zie allerlei reacties; van onwijs duur tot tweede handsjes. Je wilt vermogen uit een klein kastje! Ikzelf heb twee Belcanto REF 1000 monoblokken. (die niet onwijs duur, maar ook niet goedkoop zijn) Ze zijn klein, en leveren 500 watt aan 8 ohm of 1000 aan 4 ohm. (voor wat(t) dat waard is) Bovendien gebruiken ze niet veel stroom. Je mag ze wel een keer komen beluisteren! Neem je je boxen mee Groet, Leobus 2000 euro de stuk ongeveer toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 (...) nu wil ik dus weer een gewone eindversterker.geen audiofiel tingel/tangel ding geen exotisch merk. gewoon een recht toe recht aan merk wat onvervormd een lekker stukkie vermogen levert. wat zou voor mij een goed aternatief zijn, ik heb geen zin om dingen te gaan beluisteren want daar neem ik de moeite niet voor. het is kijken, kopen, aansluiten, en muziek draaien Beste Erik, "kijken, kopen, aansluiten, en muziek draaien"... waarom zou je dan geen goede ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 ik heb de pm 80 weggedaan omdat hij mijn luidsprekers jammergenoeg niet baas kon. de pm 95 daarintegen wel ,errug mooi. pm 95 maar wel an de oude kant natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 2000 euro de stuk ongeveer toch? Beste Mordante, Adviesprijs is 2500euro/stuk. Oh ja Erik, de aan/uit knop zit aan de achterkant. En hoe ze klinken? Goed volgens de normen van Spido; ze zijn namelijk behoorlijk neutraal. Ik heb ze ooit eens vergeleken met een (standaard) Hypex van 400 watt. Die waren goedkoper; Ik heb de Belcantos gekocht Vooral vanwege de mooiere "midden" weergave. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 2000 euro de stuk ongeveer toch? Beste Mordante, Adviesprijs is 2500euro/stuk. Oh ja Erik, de aan/uit knop zit aan de achterkant. En hoe ze klinken? Goed volgens de normen van Spido; ze zijn namelijk behoorlijk neutraal. Ik heb ze ooit eens vergeleken met een (standaard) Hypex van 400 watt. Die waren goedkoper; Ik heb de Belcantos gekocht Vooral vanwege de mooiere "midden" weergave. Groet, Leobus Voor 2 dus 5000 euro, dat vind ik zelf al erg duren versterkers. Een bruto modaal jaar salaris is 30.000. Zelf zit ik daar nog ruim onder. Dus 2500 voor een mono blok vind ik zeer duur. Bij mij valt dat onder onwijs duur Niet dat ik als ik het geld zou hebben het er niet voor zou over hebben maar om even aan te geven dat onwijs duur een "relatief" begrip is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Tja, voor 699 euro (per kanaal) koop je een 160/320 watt Hexateq cube (ucD400 gebaseerd) met een in mijn ogen mooiere behuizing (massief 5 mm alumium). En made in Holland/Belgie. Vermoedelijk is de geluidskwaliteit van de UcD niet minder dan die van B&O ICE modules (voorzichtig uitgedrukt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 mooi dingetje. word dat niet ongelooflijk heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 mooi dingetje. word dat niet ongelooflijk heet. Volgens mij 90% rendement? Dus niet zo heet ws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Die 90% (92% eigenlijk) rendement is wel bij full power (400 watt). Bij lager vermogen zal het rendement wel lager liggen (70% of zo). De behuizing heeft flinke sleuven in het deksel, dus het zal wel loslopen met de warmte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 en anders laat je hem zo staan als op de foto aluminium geleidt goed dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Die 90% (92% eigenlijk) rendement is wel bij full power (400 watt). Bij lager vermogen zal het rendement wel lager liggen (70% of zo). De behuizing heeft flinke sleuven in het deksel, dus het zal wel loslopen met de warmte. Vandaar.. Ik lees net de specs en hij is 160W bij 8 ohm en 325W bij 4 ohm. Meer dan een verdubbeling dus. Kwartje gevallen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Was me ook opgevallen, zal wel afronding zijn. Die 325 watt stel ik toch al vraagtekens bij met een 250VA Amplimo. Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf een versterker bouwen op basis van de UcD modules. Kind kan de was doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 [...]Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf een versterker bouwen op basis van de UcD modules. Kind kan de was doen. Ja, al helemaal als je de ingangsopamps laat zitten. Dan heb je een mooie hoogohmige input. Heel aantrekkelijk! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Beste Duck-Twacy, Ik weet niet of alle Ucd's hetzelfde klinken. Ik heb een paar gehoord dat ik echt niet wilde hebben. Een vlak midden en een stereoafbeelding in een plat vlak met een hoogtebeeld van ca 70 cm. Vergeken met dat setje was de B en O (Belcanto) mijlen beter. Veel duurder; dat wel. Maar ik geniet nu elke dag en dat geld ben ik al (bijna) vegeten. Mordante, Inderdaad, "onwijs duur" is een relatief begrip, maar ik zag in dit draadje ook een paar Mark Levinson's staan. Dat vind ik dus onwijs duur. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Ik heb eventueel nog een Rotel RHB-10 (MICHI) te koop. Dit is een mooiste eindversterker die Rotel gebouwd heeft, geen tingel tangel ding maar een lekkere stabiele eerlijke eindversterker. PM me maar indien je interesse hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Was Erik niet degene die met de stelling kwam dat componenten geen verschil maken? O ironie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 mei 2007 Author Report Share Posted 18 mei 2007 Was Erik niet degene die met de stelling kwam dat componenten geen verschil maken? O ironie.. beste buizenbart, dat klopt, dus waarom zou ik dan met een grote stroomvretende MF klasse A eindbak blijven spelen. een simpele 2e hands versterker voldoet ook. ik geloof niet meer in al die poespas, ik neem zelfs niet eens meer de moeite om intensief mijn toekomstige eindversterker te gaan beluisteren. ik sluit hem aan en ik ga weer muziek luisteren. ik mag er toch wel vanuit gaan dat iedere A-merk versterker fabrikant in staat is goede dingen te produceren? ps; zou een Array eindversterker al 2e hands te koop staan ergens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 ps; zou een Array eindversterker al 2e hands te koop staan ergens. Jazeker, op www.arrayaudio.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 mei 2007 Author Report Share Posted 18 mei 2007 Ik heb eventueel nog een Rotel RHB-10 (MICHI) te koop. Dit is een mooiste eindversterker die Rotel gebouwd heeft, geen tingel tangel ding maar een lekkere stabiele eerlijke eindversterker. PM me maar indien je interesse hebt. te duur (denk ik ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Dan vallen er heel wat van de hierboven genoemde kandidaten af vrees ik. budget < 1K?? btw heb nog een Marantz MA500 mono blok staan, voor 100 euro mag je hem overnemen (zelf 125 voor betaald). Dan nog eentje zoeken op ebay en je bent ook klaar. of zoiets http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?top...93894#msg893894 (niet van mij hoor, gewoon lekker no nonsense ding zo te zien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Ik heb eventueel nog een Rotel RHB-10 (MICHI) te koop. Dit is een mooiste eindversterker die Rotel gebouwd heeft, geen tingel tangel ding maar een lekkere stabiele eerlijke eindversterker. PM me maar indien je interesse hebt. te duur (denk ik ) Idd, wat is je budget eigenlijk? Anders zit ik je lekker te maken voor een stel super AVM M5 waarvan je de vraagprijs niet wil betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts