VANZOMERENG Posted 14 mei 2007 Report Share Posted 14 mei 2007 Bij de praxis 4 Vibrapods gekocht Alleen deze waren voor onder de wasmachines. (4 stuks voor 7 euro totaal.) Omdat ik nogal sceptisch ben tegenover bepaalde tweaks, vooral die welke m.i.z te duur zijn maar onderzijds als hifi-hobbyist ben ik ook voortdurend op zoek naar kleine verbeteringen welke geen of nauwelijks een aanslag op je portemennee doen. E.e.a leidde tot het volgende geknutsel: - De ronde rubberen trillingsdempers (voeten) voor de wasmachine licht gemodificeerd door aan de onderkant met een stanleymes het inwendig aanwezige verstevingingsprofiel(kruis) weg te snijden waardoor de trillingsndemper wat flexiber wordt.(mijn CD-speler weegt ook minder als mijn wasmachine) - De trillingsdempers zijn bovenop voorzien van een opstaand randje, deze heb ik gevuld met vilt. - Vervolgens e.e.a onder mijn CD-speler geplaatst onder de oorspronkelijke CD-spelervoetjes. Voila !, selfmade Vibrapods-Praxis voor totaal 7 euro, normale kosten Vibrapods-Original 37 Euro. Tel uit je winst. Hamvraag blijft: is de geluidskwaliteit erop vooruit gegaan ? Wellicht moet een ABX-vergelijk uitkomst bieden: - CD-speler met Vibrapods-Original versus CD-speler Vibrapods-Praxis - CD-speler zonder Vibrapods versus Vibrapods-Orginal - CD-speler zonder Vibrapods versus Vibrapods-Praxis - CD-speler Vibrapods-Praxis met vilt versus Vibrapods-Praxis zonder vilt Geintje ! laten we niet al te ingewikkeld doen, het heeft maar 7 Euro gekost. Of ik verbetering hoor moet nog blijken, tot op heden nog niet uitgebreid geluisterd. Hoor ik een verbetering, dan zal dit hooguit marginaal zijn, hoor ik niks pech gehad 7 Euro foetsie maar dat overleef ik wel. Mijn visie is, als je sceptisch bent tegenover tweaks maar je kunt tegen weinig kosten zelf e.e.a proberen moet je dit gewoon doen en vooral als je hierin ook het plezier beleeft omdat je puur met je hobby bezig bent. - je nieuwsgierighied wordt bevredigheid - je het gevoel geeft tegen minimale kosten het maximum uit je set te halen - alles onder het motto: "baat het niet, dan schaadt het niet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Bij de praxis 4 Vibrapods gekochtAlleen deze waren voor onder de wasmachines. (4 stuks voor 7 euro totaal.) Omdat ik nogal sceptisch ben tegenover bepaalde tweaks, vooral die welke m.i.z te duur zijn maar onderzijds als hifi-hobbyist ben ik ook voortdurend op zoek naar kleine verbeteringen welke geen of nauwelijks een aanslag op je portemennee doen. E.e.a leidde tot het volgende geknutsel: - De ronde rubberen trillingsdempers (voeten) voor de wasmachine licht gemodificeerd door aan de onderkant met een stanleymes het inwendig aanwezige verstevingingsprofiel(kruis) weg te snijden waardoor de trillingsndemper wat flexiber wordt.(mijn CD-speler weegt ook minder als mijn wasmachine) - De trillingsdempers zijn bovenop voorzien van een opstaand randje, deze heb ik gevuld met vilt. - Vervolgens e.e.a onder mijn CD-speler geplaatst onder de oorspronkelijke CD-spelervoetjes. Voila !, selfmade Vibrapods-Praxis voor totaal 7 euro, normale kosten Vibrapods-Original 37 Euro. Tel uit je winst. Hamvraag blijft: is de geluidskwaliteit erop vooruit gegaan ? Wellicht moet een ABX-vergelijk uitkomst bieden: - CD-speler met Vibrapods-Original versus CD-speler Vibrapods-Praxis - CD-speler zonder Vibrapods versus Vibrapods-Orginal - CD-speler zonder Vibrapods versus Vibrapods-Praxis - CD-speler Vibrapods-Praxis met vilt versus Vibrapods-Praxis zonder vilt Geintje ! laten we niet al te ingewikkeld doen, het heeft maar 7 Euro gekost. Of ik verbetering hoor moet nog blijken, tot op heden nog niet uitgebreid geluisterd. Hoor ik een verbetering, dan zal dit hooguit marginaal zijn, hoor ik niks pech gehad 7 Euro foetsie maar dat overleef ik wel. Mijn visie is, als je sceptisch bent tegenover tweaks maar je kunt tegen weinig kosten zelf e.e.a proberen moet je dit gewoon doen en vooral als je hierin ook het plezier beleeft omdat je puur met je hobby bezig bent. - je nieuwsgierighied wordt bevredigheid - je het gevoel geeft tegen minimale kosten het maximum uit je set te halen - alles onder het motto: "baat het niet, dan schaadt het niet" Ik heb ooit bij de Gamma dempingsmatten voor wasmachines gekocht. Hieruit heb ik matten gesneden in de maat van mijn cd speler en versterker. Deze matten hebben het voordeel dat ze inderdaad een zeer goede demping realiseren voor de hele ondergrond waar het apparaat op staat. Ik vind het een hele goede tweak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Hartstikke leuk, toch! Een goedkope tweak is altijd welkom! En inderdaad, baat het niet, dan schaadt het niet. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts