Jump to content

audio

audioresearch
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
welke tuner.

sony st sa 5 es.

onkyo.9090.

Persoonlijk zou ik geen Onkyo kopen te veel knoppen net als Revox = veel te storingsgevoelig.

Met Sony heb ik te veel teleurstellingen gehad en echt ik ben jarenlang vanaf 14....15 jaar tot 30. fan geweest.

Dus :

Mooie tuners als ze het doen, met top specificaties, echter dat zegt nog heel weinig over het geluid en

dat kan je alleen maar zelf beoordelen en dat kan alleen over je eigen set!

Advies:

Koop bij Henk o.i.d. een nieuwe analoge Magnum Dynalab b.v. een MD100 :wub:

Vind je dat te duur... dan:

2e hands analoog de Pioneer TX-7500..8500...9500 reeks nog zonder digitale troep servolocks

en dat soort bende. Sansui TU-217/317 rest van de serie is over de top geprijsd en niet of nauwelijks beter qua geluid. Akai AT-2400 juist dit type niet de 2600 of welke andere dan ook is geweldig mooi om te bouwen, met of

zonder buis, speelt zeker zo mooi als die MD100! Handige mensen maken zoiets zelf in een avond of 3....

zie mijn homepagina.

Een Rotel RT-1025 speelt zeker net zo mooi, maar ontvangt daarbij ook net zo goed.

Bij al deze oltimers ga ik er vanuit dat ze fatsoenlijk zijn opgeknapt.! :)

2e hands Digitaal Rotel 9-serie! en eventueel een Akai AT-93L met een gewijzigde voeding t.b.v. 230volt.

Sony STS-730ES en soortgenoten raad ik af. :mad2:

Veel knoppen, duur, merk, status zegt vaak niets! :o

Maar dat geldt niet alleen voor tuners toch ....... :D

Groet,

Jack

P.s. ook niet onbelangrijk op wat voor een set wordt hij aangesloten en op de kabel of heb je een

eigen raam of dak FM-antenne? En wat vind je mooi? digitaal? of analoog met van die soms fraaie

meters ...... stuur maar een PM of nog makkelijker mail ..... als je perse' een van de twee wilt neem

dan die Onkyo...

Edited by tubejack

welke tuner.

sony st sa 5 es.

onkyo.9090.

beide!!!! Ik heb de 5es en ben daar zeer over te spreken, hoewel de helderheid van het display nu toch wel flink achteruitgaat. Het display lijkt een beetje op te zijn. Klankmatig zeer oke en de ontvangstkwaliteit idem dito alsmede de vele functies.

Robin

welke tuner.

sony st sa 5 es.

onkyo.9090.

2e hands Digitaal Rotel 9-serie! en eventueel een Akai AT-93L met een gewijzigde voeding t.b.v. 230volt.

Huh? Laat ik nu net een AT93 hebben gekocht. Wat bedoel je met een voeding TBV 230Volt. Het is toch gewoon een euopees aparaat, die zijn dan toch al geschikt voor 220-230V?

Groeten...

Guest tubejack
Huh? Laat ik nu net een AT93 hebben gekocht. Wat bedoel je met een voeding TBV 230Volt. Het is toch gewoon een euopees aparaat, die zijn dan toch al geschikt voor 220-230V?

Groeten...

Hoi Kwabbernoot,

Nee, Er zijn AT-93L's waarvan de voeding m.i. veel en veel te heet wordt op de hedendaagse 230volt

die uit ons stopcontact komt! :o

Die zijn m.i. nog echt gemaakt in de periode toen 220volt de norm was (staat er ook (achterop)

Er zijn ook AT-93's dus zonder(L) lange golf die denk ik, later of anders zijn gebouwd die dat euvel niet of veel minder hebben.

Het is makkelijk te controleren, laat je tuner een paar uur aan staan en voel linksachter op

de kap wordt dat warm? = trafo en linksvoor wordt dat warm? = powertor voeding.

E.e.a. is op te lossen, hangt ook een beetje af hoe heet e.e.a. wordt maar de hele tuner moet uitelkaar, :(

Voor de rest een fijne tuner! Als je er geen last van hebt, niet druk maken en vooral genieten :)

Groet,

Jack