Cees1973 Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 Kent iemand de volgende Aurex Set? Deze heb ik vandaag voor een paar euro's in zeer goede staat op de kop getikt bij de kringloop en vind hem zeker niet slecht klinken. Kan weinig tot geen informatie vinden op het internet en ben erg benieuwd of iemand documentatie heeft over het merk/mij wat meer kan vertellen hierover. Naar mijn idee is het een redelijk zeldzaam, daar ik deze nooit eerder tweede hands heb gezien in nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Kent iemand de volgende Aurex Set? Naar mijn idee is het een redelijk zeldzaam, daar ik deze nooit eerder tweede hands heb gezien in nederland. Was een duur setje destijds(eind jaren 70, begin 80), ik meen iets van fl 4500 - 5000.- inclusief casetterecorder. Heb je die er ook bij? Ik weet het toevallig omdat mijn ouders destijds een toshiba draaitafel kochten, in die winkel stond ook dit setje, dat ik wel erg mooi vond. Aurex is het merk waaronder Toshiba z'n audiospullen in de aziatische markt zette. Toshiba is nooit een erg grote speler geweest maar heeft wel een aantal erg interessante apparaten geleverd, waaronder deze "mini"set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 17 mei 2007 Author Report Share Posted 17 mei 2007 Het Cassette deck heb ik laten staan daar deze kapot was en ik geen verstand heb om die te maken. Laat staan dat ik onderdelen zou kunnen vinden. Overigens zou ik hem niet gebruiken. Luister alleen naar CD's en Vinyl. Diegene die wil weten in welke kringloop ( den haag ) het deck staat moet maar een PM sturen en kan hem vrijdag daar gaan kopen Zal binnenkort mijn bevindingen van het setje in deze draad plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Het Cassette deck heb ik laten staan daar deze kapot was en ik geen verstand heb om die te maken. Als ik jou was zou ik hem er gewoon voor de compleetheid bij willen hebben, defect of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 18 mei 2007 Author Report Share Posted 18 mei 2007 Het Cassette deck heb ik laten staan daar deze kapot was en ik geen verstand heb om die te maken. Als ik jou was zou ik hem er gewoon voor de compleetheid bij willen hebben, defect of niet. De tuner vond ik eigenlijk al overcompleet. Ieder zijn eigen ding, ben niet zo van het hamsteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Ben erg benieuwd wat de poweramp in huis heeft Cees !!!! Kom binnenkort een avondje chillen !!!! Marc !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 26 mei 2007 Author Report Share Posted 26 mei 2007 Ben erg benieuwd wat de poweramp in huis heeft Cees !!!! Kom binnenkort een avondje chillen !!!! Marc !!!! Nog vier nachtjes slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 mei 2007 Report Share Posted 26 mei 2007 Nog vier nachtjes slapen Nostalgias de escuchar su risa loca y sentir junto a mi boca como un fuego su respiracion... Angustias de sentirme abandonado y sentir que otro a su lado pronto, pronto le hablara de amor... Hermano, yo no quiero rebajarme ni pedirle ni rogarle ni decirle que no puedo mas vivir. Desde mi triste soledad vere caer las rosas muertas de mi juventud. . . . Uit: Nostalgias (1936) Muziek: Juan Carlos Cobian tekst: Enrique Cadicamo . . . . . Vertaling, in overdrachtelijke zin te interpreteren: . . . . The nostalgia for her laughter, for feeling her fire-like breath next to my lips… The anguish of being abandoned and of thinking that soon another will whisper tender words to her… Brother, I don't want the humiliation of begging, crying, of telling her I can't live without her. From my sad solitude I will see the falling of the lifeless roses of my youth. ... uit een zeer ontroerende tango.... Gime, bandoneon, tu tango gris quizas a ti te hiera igual algun amor sentimental... . . . . Vergeet niet, we hebben het hier wel over een versterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawit Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Aurex is het merk waaronder Toshiba z'n audiospullen in de aziatische markt zette. Toshiba is nooit een erg grote speler geweest maar heeft wel een aantal erg interessante apparaten geleverd, waaronder deze "mini"set. Onkyo is ook verbonden met Toshiba, en misschien wel nu het merk waarmee Toshiba zijn audio producten mee op de markt zet. Ik vind de set er in ieder geval prachtig uitzien. Zoals al eerder aangegeven, zou ik ook het cassettedeck aanschaffen. De kans dat je zo'n set nog compleet vind is volgens mij klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Ben erg benieuwd wat de poweramp in huis heeft Cees !!!! Kom binnenkort een avondje chillen !!!! Marc !!!! Nog vier nachtjes slapen Gisteravond was het dan zover. Je nieuwe versterker is helemaal geweldig. Klinkt zoveel beter dan de Quad combo, meer power, detail-rijker, muzikaler. In iedergeval een dikke vette stap vooruit !!! Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 Ben erg benieuwd wat de poweramp in huis heeft Cees !!!! Kom binnenkort een avondje chillen !!!! Marc !!!! Nog vier nachtjes slapen Gisteravond was het dan zover. Je nieuwe versterker is helemaal geweldig. Klinkt zoveel beter dan de Quad combo, meer power, detail-rijker, muzikaler. In iedergeval een dikke vette stap vooruit !!! Marc ! Helaas heb je mijn laatste upgrade gemist Siltech MXT London LS Cable die ben ik nu net aan het inspelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Helaas heb je mijn laatste upgrade gemist Siltech MXT London LS Cable die ben ik nu net aan het inspelen Jammer, weer een reden om binnenkort ff te komen luisteren. Waar heb je dat ' touwtje ' tussen zitten ???? Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 Siltech MXT London LS Cable Jammer, weer een reden om binnenkort ff te komen luisteren. Waar heb je dat ' touwtje ' tussen zitten ???? Marc ! LS = Luidspreker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Pffffff ....... moeilijk zeg, volgende keer zal ik het beter lezen !!! En, wat zijn je eerste indrukken ??? Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 Pffffff ....... moeilijk zeg, volgende keer zal ik het beter lezen !!! En, wat zijn je eerste indrukken ??? Marc ! Eerste indrukken zijn overweldigend, had niet het idee toen we van de week zaten te luisteren dat er nog veel verbeterd kon worden. Toch is het een wereld van verschil, hier een aantal verbeteringen: * Meer Diepte * Nog meer controle over het laag * Ruimtelijker 3d beeld * Meer detail Nu is het wachten tot twaalf uur, dan is de stroom zo lekker schoon Uiteindelijk mijn goedkoopste upgrade in jaren .... 30 euro en van de verkoop van de quad de kabel upgrades Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts