John-k Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 wie kan mij adviseren. ik ben op zoek naar een 'top' audioset voor draaien van uitsluitend klassieke muziek. Helaas is de ruimte voor plaatsen beperkt. ik zoek iets degelijks waar ik jaren luisterplezier van kan beleven Butget: tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Wharfedale Diamond 9.0 luidsprekers, later eventueel met twee subwoofers aanvullen. of, beter, ga voor een paar 2e hands LS3/5a klonen, maar dat zal een groot deel van je budget opslokken. geintergreerde versterker 2e hands cd-speler 2e hands Als je de ruimte hebt en niet twee linker handen, de stands voor de speakers zelf bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Mijn keuze: Monitor Audio RS 1 ( CA. 500 EURO ) ROTEL RC 06 ( CA. 450 Euro ) en dan bijvoorbeeld nog een leuke tweede hands cd speler Audio-analogue-paganini. Helaas geen geld meer voor goede kabels en stands voor de monitor speakers.... Misschien hebben andere betere ideeen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 waarom niet gewoon een goede midi set? die van denon en marantz zijn zeker degelijk. dan op marktplaats een paar luidsprekers erbij. zoek een en ander op en vraag dan of het wat is. dat maakt het wat specifieker. ik weet dat Eltax luidsprekers goedkoop maar goed zijn. een of andere gast in maarssen adverteert er veel mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 wie kan mij adviseren. ik ben op zoek naar een 'top' audioset voor draaien van uitsluitend klassieke muziek. Helaas is de ruimte voor plaatsen beperkt. ik zoek iets degelijks waar ik jaren luisterplezier van kan beleven Butget: tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Zag ik gisteren toevallig in een Hifi-zaak:Perreaux.De kastjes van deze range zijn slecht 216x58 mm,diepte varieerd. website Perreaux Ze hebben als het goed is ook nog een cd-speler in die range,maar die staat er niet bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Ik zat ook te denken aan een goeie cd-speler, hoofdtelefoon en -versterker. Versla je met gemak elke speaker voor dat budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Dag John,je zoekt een kleine set .Hoe klein?Zoek je losse komponenten?Voor de speakers zou ik voor de Eltax Monitor 3 gaan (140 euro per paar),erg netjes afgewerkt.Zie voor 5 sterrentesten de Whathifi,en kieskeurig.nl Die man in Maarsen (Cor Buist) waar M44 het over heeft ,levert ze al jaren als Eltax handelaar,staat als betrouwbaar te boek,staat veel op speurders.nl.Levert ze in 3 kleuren,wil je zwart,koop dan bij Wehkamp(niet tevreden ,geld terug)Heb zelf een paar Eltax zuilen (lekker audiofiel van de Wehkamp),de Symphony 8.4(populair bij klassiekliefhebbers),luister ook alleen naar (zware) klassiek,klinkt uitstekend met mijn losse Kenwood componenten. Heb zelf al de nodige speakers geprobeerd,al die (dure) speakers die een 'geweldige' analytische klank produceren en daarom zeer goed worden getest,vielen met klassiek bij mij altijd tegen.Een bepaalde omvloerstheid in de klank bevalt me bij klassiek toch het best.Had eerst Kenwood Mosfetversterker(analytisch) .Vervangen door een Kenwood met warme klank,uit dezelfde serie,bijna half zo duur,had veel beter geluid.Ben dus aan het downgraden geweest(in prijs),en de klank ging met sprongen vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 20 mei 2007 Report Share Posted 20 mei 2007 Wat is een set? CD-speler, versterker, tuner en luidsprekers? Ik heb in dit budget goede ervaringen met het merk TEAC. Een voorbeeld binnen je budget is de H300 gold serie. Hierin zitten een tuner-versterker en een cd-speler. Kosten totaal ongeveer EUR. 600,- Met deze cominatie heb je zeer goed klinkende electronica te pakken en kun je nog een groot deel van je budget besteden aan goed bijpassende luidsprekers die veel detail uit de combinatie weten te halen. Hiervoor zou ik de tijd nemen. Als ik een voorzetje mag geven, luister eens naar deze set en als luidsprekers de Klipsch RB-81 of de Dynaudio Focus 110. Ik adviseer boekenplank luidsprekers vanwege de beperkte ruimte om te plaatsen. Koop goede luidsprekersstandaards bij deze luidsprekers. Steek geld in degelijke standaard bekabeling. Maar tune het geluid niet met kabels, als de cominatie met een standaard kabel niet goed klinkt, dan moet je er niet aan beginnen. Enkele foto's. TEAC set: Klipsch RB-81: Dynaudio Focus 110: Hou je ons op de hoogte van je voortgang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Die TEAC sets schijnen idd erg goed te zijn .Heeft topicstarter al een idee wat hij wil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Rein: die klipsch is toch niet echt geschikt voor klassiek? Ik vond het een alleraardigst pop / rock speakertje. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Ik zie niet in waarom die Klipsch niet geschikt voor klassiek zou zijn. Lekker veel detail en dynamiek zijn toch zaken die het realistisch laten lijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 27 mei 2007 Report Share Posted 27 mei 2007 Dag John, ik ga er van uit dat jouw luisterruimte niet meer is dan 35 m2 en ik dat je dan zelf moet afwegen of je monitor luidsprkers wilt of vloerstaanders. Vanwege de fantastische puntbron techniek en de geschiktheid voor jazz en klassiek zou ik beslist de kef adviseren. De nieuwe iQ serie is stukken beter dan de eerdere Q-serie en zeer betaalbaar. Voordeel is de ook flexibele plaatsing want de baspoort zit gelukkig aan de voorzijde. Bovendien fraai om te zien en vele uitvoeringen in de afwerking. Speakers: Kef iQ3 (monitors) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 27 mei 2007 Report Share Posted 27 mei 2007 Sultankat,ik heb wel eens wat van bovengenoemde merken beluisterd met klassiek.Vond m.n. de Kef erg scherp,hoor je trouwens wel eens vaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 27 mei 2007 Report Share Posted 27 mei 2007 wie kan mij adviseren. ik ben op zoek naar een 'top' audioset voor draaien van uitsluitend klassieke muziek. Helaas is de ruimte voor plaatsen beperkt. ik zoek iets degelijks waar ik jaren luisterplezier van kan beleven Butget: tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 mei 2007 Report Share Posted 27 mei 2007 Als het om klassieke muziek gaat, dan zou ik ook eens naar een setje kleine Quad luidsprekers gaan kijken. Erg demoeite waard. Ga ze maar eens beluisteren met een goed stuk klassiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 mei 2007 Report Share Posted 27 mei 2007 De vraagsteller heeft zich op 17-5-2007 aangemeld, 1 posting gedaan en is op 19-5 voor het laatst gesignaleerd. Het is misschien voor de lezers Hear nog interessant maar kennelijk heeft het forum de vragensteller niet weten te bekoren. Ik vermoed dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de goede afloop van de zoektocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Ik zou eens gaan luisteren naar de Quad 11L luidsprekers en een NAD 325 versterker met een C525 Cd speler. Zit je rond de 1200 euro en klinkt prachtig . Optie de 12L van Quad !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Veel genoemde merken doen weinig onder voor elkaar, ikzelf heb jaren geleden een NAD setje gehoord op een Dynaudio Audience 40 (nu 42) en was van deze budgetset onder de indruk bij het beluisteren van jazz en kamermuziek, maar de Quad 11L o.a. is ook zeer goed, ik denk dat je geen buil kunt vangen aan de reeds genoemde producten. Bestaat er trouwens slechte hifi in die prijscategorie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gast Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Omdat ik zelf ook het denken ben over de aanschaf van een nieuwe cd-speler (en evt. ook versterker) in dezelfde prijsklasse wil ik graag even een reactie plaatsen. Ik zie dat de HK 970 door een aantal mensen wordt aangeraden, maar als ik de gebruikerservaringen van deze speler op kieskeurig.nl lees dan lijkt mij dit toch niet zo'n goede koop. Het loopwerk van deze speler schijnt erg slecht te zijn. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven in dezelfde prijsklasse. Ik zit zelf te denken aan een Marantz cd5001 (wel of niet OSE?). Maar ik zou graag wat goede alternativen hebben om mee te kunnen vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Omdat ik zelf ook het denken ben over de aanschaf van een nieuwe cd-speler (en evt. ook versterker) in dezelfde prijsklasse wil ik graag even een reactie plaatsen. Ik zie dat de HK 970 door een aantal mensen wordt aangeraden, maar als ik de gebruikerservaringen van deze speler op kieskeurig.nl lees dan lijkt mij dit toch niet zo'n goede koop. Het loopwerk van deze speler schijnt erg slecht te zijn.Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven in dezelfde prijsklasse. Ik zit zelf te denken aan een Marantz cd5001 (wel of niet OSE?). Maar ik zou graag wat goede alternativen hebben om mee te kunnen vergelijken. Zal wel meevallen m.b.t. de HK 970 toch ? lees er ook goede berichten over en je heb toch 2 jaar garantie. Overige goede spelers - Nad C525-BEE - Denon DCD700-AE - Cambridge 540v2 of 640v2 Het verschil tussen de cd5001 & cd5001-ose van Marantz hoor je niet en rechtvaardigd m.i.z. niet de duurdere prijs Verder denk ik dat de kwaliteitsverschillen tussen deze spelers niet zo groot is, laat je leiden door de prijs en aanbiedingen en wellicht ook door wat ze af kunne spelen, zoals bijvoorbeeld MP3 of WMA-bestanden Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
flippo Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Omdat ik zelf ook het denken ben over de aanschaf van een nieuwe cd-speler (en evt. ook versterker) in dezelfde prijsklasse wil ik graag even een reactie plaatsen. Ik zie dat de HK 970 door een aantal mensen wordt aangeraden, maar als ik de gebruikerservaringen van deze speler op kieskeurig.nl lees dan lijkt mij dit toch niet zo'n goede koop. Het loopwerk van deze speler schijnt erg slecht te zijn. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven in dezelfde prijsklasse. Ik zit zelf te denken aan een Marantz cd5001 (wel of niet OSE?). Maar ik zou graag wat goede alternativen hebben om mee te kunnen vergelijken. Zal wel meevallen m.b.t. de HK 970 toch ? lees er ook goede berichten over en je heb toch 2 jaar garantie. Overige goede spelers - Nad C525-BEE - Denon DCD700-AE - Cambridge 540v2 of 640v2 Het verschil tussen de cd5001 & cd5001-ose van Marantz hoor je niet en rechtvaardigd m.i.z. niet de duurdere prijs Verder denk ik dat de kwaliteitsverschillen tussen deze spelers niet zo groot is, laat je leiden door de prijs en aanbiedingen en wellicht ook door wat ze af kunne spelen, zoals bijvoorbeeld MP3 of WMA-bestanden Succes Ben zelf al enkele maanden totnogtoe gelukkige bezitter van een HD970, toegegeven, leest wat traag een ingevoerde CD en de bedieningstoets(jes) op het frontpaneel zijn niet je dat, maar dat stoort mij niet erg. Beschikt over de mogelijkheid om MP3 bestanden weer te geven (intereseert mij niet ze, kan een budget DVD-spelertlje ook). Wat mij vooral gelukkig maakt bij deze speler is de hoogwaardige ingebouwde DAC met een coaxiale en optische INGANG, hoogst interssant om externe digitale bronnen serieus op te waarderen. Als je een speler zoekt die over deze laatste mogelijkheden beschikt ga ja al erg diep in de buidel moeten tasten. In deze prijsklasse is er volgens mij geen enkele CD-speler die hier mee uitgerust is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Wetende dat TS niet meer meeleest, toch nog een post in dit topic. Hoe zou de budgetset van Advance Acoustic klinken? Dus de CD speler, de kleinste versterker en de monitorspeakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Kleine sets zijn niet geschikt voor klassiek. Vooral niet, wanneer je ook romantische muziek onder "klassiek" rekent. (Grote sets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 juni 2007 Report Share Posted 5 juni 2007 Vind maar eens heel g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts