Jump to content

nieuwe vinyl verkoopstrategie

RastaPhil
 Share

Recommended Posts

te lezen op http://www.demorgen.be/dm/nl/cultuur/dmmuziek/462706

Platenfirma's mixen vinyl met mp3

Voor degenen die altijd al geweten hebben dat de cd een voorbijgaand hypeproduct was, leveren een aantal onafhankelijke platenmaatschappijen nu wellicht het ultieme bewijs. Het Britse First Word Records en het Amerikaanse Saddle Creek Records geven hun muziek uitsluitend uit op een soort hybrideproduct, vinylplaat

Het zal allemaal wel meevallen.

De meeste mensen die ik ken, ook audiofreaks, die moeten er niet meer aan denken om vinyl te kopen. Die kopen allemaal CD's.

Mocht het zover komen dat CD stopt, dan hou ik op met de audiohobby en sluit een paar goedkope Missions aan op mijn PC. Simpel NAD versterkertje ertussen en je set is goed genoeg voor de MP3-tjes op je PC.

Het lijkt me echt verschrikkelijk als ik weer een draaitafel aan moet schaffen om een beetje geluid te hebben op mijn audioset. Al dat gekraak en dat getik en platenwassen, en nat afspelen en versleten naalden. Weer die stoffige tijd van vroeger terug. Weer die ontbindende verbruinde stinkende LP-hoezen. Weer dat geplak van platen aan de binnenhoezen. Weer met een loep je naald bekijken of hij niet beschadigd is. Nee, dat is echt niks voor mij hoor. :) Gewoon een schijfje in de speler stoppen en op 'Play' drukken.

Was DVD-audio maar doorgebroken, dan hadden we pas een echt audiofiel medium gehad. Je zult toch weer terug moeten naar dat stoffige getik en al dat nepdynamiek. Dat is toch een drama, zo'n achteruitgang. :D

Groeten

Edwin

schuld van sony die tegen advies van philips in de cd op de markt bracht. zoals we weten wint sony alles dus ging de rest mee . zo ging het ook met VHS.

Voor mij zijn platen iets leuks en nostalgisch maar veel te veel gedoe. er zijn zoveel platen waar nummers op staan die ik niet te pruimen vind. even zappen en verder luisteren is dan ideaal.

im with edwin

Journalisten schrijven om den brode, dus een berichje lekker aandikken alsof net het warme water is uitgevonden. Ik denk dat het artikel meer gaat over de dj-ende jeugd, alhoewel er ook over audiofiele persingen gepraat wordt. Het lijkt me een komkommmertijd berichje; eerst zien dan geloven...

mvg RastaPhil

Lp opzetten, cd-recorder mee laten lopen. Op de pc de cd rippen naar mp3. Nog geen vijf minuten "werk".

Maar ik vind mp3 niet interessant, gebruik het hoogst zelden. Alleen als ik mijn discman niet mee kan nemen ergens naartoe, dan neem ik 'n mp3-spelertje mee.

Ik hoef ook niet zo nodig altijd muziek te horen. Netzomin als dat ik de hele dag een glas goede wijn hoef. Muziek mag om te genieten zijn.

Maar wat ik w

schuld van sony die tegen advies van philips in de cd op de markt bracht. zoals we weten wint sony alles dus ging de rest mee . zo ging het ook met VHS.

Nogal BS

Philips heeft samen met Sony de CD ontworpen en als eerste uitgebracht.

En dankzij Sony zijn ze wel begonnen met 16bit, Philips wilde beginnen met 14bit.

Daarnaast, waar denk je waar de S en de P voor staan in S/PDIF.

back on-topic

Dat zou wel leuk zijn, al gebruik ik mp3 alleen op het werk op de laptop, of als mp3-cd in de auto.