Jump to content

Njoe Tjoeb

Stream
 Share

Recommended Posts

Een tip

Vergeet de e88cc een ecc88 is een ecc88

tussen de merken is het een beetje meer van dat een beetje minder van dat

er zit zeker verschil in maar niet voldoende voor jou.

Probeer eens een 6n23 die buis is zo uitwisselbaar met de ecc88

De specs zijn ongeveer hetzelfde als een e88cc

maar toch is het een heel andere klank

en klinkt veel lekkerder ,vloeiender en smoother.

Een ecc88 kan nogal eens hard in het midden gebied aankomen

dit hoeft overigens niet als je de juiste instelling kiest

maar dan moet je in de schakeling gaan werken.

Elke buis heeft een eigen klank kenmerk maar je kan bijna elke buis naar je hand zetten

de ene wat makkelijker dan de andere.

Maar ik zou gewoon die 6n23 eens proberen in de schakeiling die je nu hebt

daar knapt het al een heel stuk mee op.

gr Robert

Ben ook in het bezit van een AH! Njoe Tjoeb CD-4000 Reference en ben zeer te spreken over de musikale kwaliteiten van deze speler. Kan dan ook niet begrijpen waarom de starter van deze topic er niet over te spreken is en kan daarom zijn verhaal totaal niet begrijpen.

Dat deze speler over kwaliteiten beschikt kan denk ik niemand ontkennen, kijk maar eens naar alle positieve reacties of www.audioreview.com.

Ondanks dat ik de speler al ruim een jaar niet gebruik, doe ik de Tjoeb niet van de hand, gewoon omdat ik weet waar deze speler toe in staat is.

Zou zeggen, probeer eens andere buisje te plaatsen, dit heeft best wel een behoorlijke invloed op het geluidsbeeld.

Een hele goede buis is de Siemens E288cc Goldpin.

e288ccsiemens1.jpg

e288ccsiemens2.jpg

Groeten, Marc !

Ha Stream,

ik kan me ook niet helemaal vinden in je verhaal. Ik heb hier een Njoe Tjoeb 4000 met Amperex buizen. Deze zit aangesloten met een van den hul the first op mijn Aurexx DIY buizenversterker van 2x15 watt. Op deze versterker zitten DIY speakers (Avalon klonen met Thiel tweaters en Eton woofers). Deze combinatie klinkt gewoon lekker, de speakers verdwijnen mooi bij lekker opgenomen muziek.

Daarvoor heb ik de Tjoeb ook op een Marantz PM7200 gespeelt met Klipsch RF35. Deze combinatie gaf zelfs een teveel aan wollige/bonkerige bas, maar dat lag misschien wel meer aan het feit dat de Klipschen te dicht op de muur stonden. Als ik de Tjoeb vergelijk met de Marantz DV6400, dan weet ik wel hoe snel ik weer terug wil naar de Tjoeb.

Wellicht zijn de onderdelen die je hebt gewoon niet helemaal compatibel met elkaar? Ik heb ook nog even met de Klipschen op de Aurexx gespeelt, maar dat gaf niet echt een lekkere combo (alsof er loudness opstond), terwijl de klipschen met de Marantz me in mijn vorige huis toch twee jaar veel luisterplezier hebben gebracht.

Kortom : nooit meer blind kopen, altijd eerst luisteren en bij voorkeur op je eigen set in de ruimte waar alles komt te staan.

Arnold.

Ha Stream,

ik kan me ook niet helemaal vinden in je verhaal. Ik heb hier een Njoe Tjoeb 4000 met Amperex buizen. Deze zit aangesloten met een van den hul the first op mijn Aurexx DIY buizenversterker van 2x15 watt. Op deze versterker zitten DIY speakers (Avalon klonen met Thiel tweaters en Eton woofers). Deze combinatie klinkt gewoon lekker, de speakers verdwijnen mooi bij lekker opgenomen muziek.

Daarvoor heb ik de Tjoeb ook op een Marantz PM7200 gespeelt met Klipsch RF35. Deze combinatie gaf zelfs een teveel aan wollige/bonkerige bas, maar dat lag misschien wel meer aan het feit dat de Klipschen te dicht op de muur stonden. Als ik de Tjoeb vergelijk met de Marantz DV6400, dan weet ik wel hoe snel ik weer terug wil naar de Tjoeb.

Wellicht zijn de onderdelen die je hebt gewoon niet helemaal compatibel met elkaar? Ik heb ook nog even met de Klipschen op de Aurexx gespeelt, maar dat gaf niet echt een lekkere combo (alsof er loudness opstond), terwijl de klipschen met de Marantz me in mijn vorige huis toch twee jaar veel luisterplezier hebben gebracht.

Kortom : nooit meer blind kopen, altijd eerst luisteren en bij voorkeur op je eigen set in de ruimte waar alles komt te staan.

Arnold.

hoi arnold, trek jij die amperex er eens uit en plaats daar weer die origineel meegeleverde buisjes in.

wedden dat je ook niet meer tevreden bent.

ik blijf zeggen goede buisjes heeft wel degenlijk nut,maar zolang men niet heeft geprobeerd is het lastig dit te geloven.

Maar zoals ik die zin las, leek het alsof Bart bedoelde dat er weer NOS-buizen worden gemaakt. Dat leek mij wat vreemd...

Dat kan maar aan 1 ding liggen. Je las het ... (op z'n Henrie's) ;)

:lol:

Ik gaf aan dat ik het niet meer in NOS zocht, en daarom vroeg ik naar de kwaliteit van de nieuwe produktie. Ik geef toe dat ik niet altijd optimaal duidelijk ben :rolleyes:

Medeforumers,

Tsjee bedankt voor de tip om een ander type buis te gebruiken (www.machmat.com). De Jan Philips 6922 buisjes doen de Tjoeb tekort.

Heb zowel Tesla (misschien wat overprijst dat wel.....) en de 6n23 gekocht. De Tesla nog niet geprobeerd maar met deze Russchische buis is het al een weeeeeereld van verschil. Veel vloeiender, prettiger en luisterbaarder.

Niet die te grote nadruk op helder.

Nogmaals bedankt, ben nu in mijn sas.

• 3 weeks later...