Guest C J Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 heb jij de furutech al eens geprobeerd?Nee. Waar zijn die te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 heb jij de furutech al eens geprobeerd? Nee. Waar zijn die te koop? op veel plaatsen maar bv hier : de FP 106 http://www.deaudiofabriek.nl/catalog&catalogId=487560 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 heb jij de furutech al eens geprobeerd? Nee. Waar zijn die te koop? op veel plaatsen maar bv hier : de FP 106 http://www.deaudiofabriek.nl/catalog&catalogId=487560 Tja, om nu een stukje kabel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ja, maar niets moet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ja, maar niets moet . Gelukkig maar, ik dacht al. Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ja, maar niets moet . Gelukkig maar, ik dacht al. hoi CJ Dat was eigenlijk het antwoord op Henrie zijn vraag . hij is weer met lokvoer aan het strooien Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Boven de 20kHz horen wij mensen immers niks meer. En de meesten van ons zullen de 15kHz al niet eens meer op 0dB horen, denk ik...Ps. ik zag tijdens het verhuizen toevallig dat de speakers van m'n ouders tot wel 60kHz gaan. Lekker nuttig. We zijn geen vleermuizen..? losse tonen > 18 kHz horen wij inderdaad niet, maar ik dacht dat het Mark Levinson was die proeven deed met de aanwezigheid van hoge frequenties van 25kHz of zoiets. Bij toeval ontdekte hij dat mensen duidelijke verschillen konden horen in identieke opnames(!). Degene die men beter vond klinken, zo ontdekte hij, lag aan een foutje in de opname apparatuur, waardoor er per ongeluk veel ruis van rond de 25 kHz doorgemengd was. De opname was van 0-20kHz echter identiek. Het gehele HF-gebied is m.i. een nog ononderzocht terrein. Dat komt omdat slechts (een handvol) audiofielen er interesse in hebben. Hetzelfde geldt m.i. voor het gebied onder de 16 Hz. En er zijn talloze verhalen van mensen met een gehoor(beschadiging) tot max. 2 kHz, die niet de losse tonen van > 2kHz horen, maar wel of de tweeter wel of niet meespeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 ik heb dus ook Nee gestemd, omdat "Less is more" verder en ik het volledig met Proprius eens over de natuurlijke materialen. vraag 1 : heeft een interlink uberhaupt last van invloeden (wat voor invloeden dan ook) van buitenaf als hij niet is afgeschermd? vraag 2 : heeft de afscherming invloed op het singaal ? 1: ELK stuk draad met een bepaalde lengte werkt als een antenne; er is 1 bepaalde frequentie die hij van nature oppikt. Afscherming werkt in theorie hiervoor wel. 2: ja dus, maar bijna niet meetbaar. Toch klinkt het beter (zie poll). Waarom? Om bij Proprius te blijven met zijn natuurlijke materialen - ik hang de theorie aan dat wij rechtstreeks reageren op de materialen die het signaal vervoeren. Dus niet via iets dat meetbaar anders uit de speakers komt. Een onbewuste aversie (evolutionair bepaald) tegen onnatuurlijke plastics, zeker de positief geladen (statische electriciteit) moderne plastics. Denk eens in dat we 100.000-en jaren alleen maar natuurlijke dingen om ons heen hadden, en bekijk dan je installatie, en je luisterruimte. Het kan niet anders dat het lichaam reageert. Vandaar dat we op de huidge manier eeuwig kunne tweaken; het wordt nooit perfect. Echter het perfecte geluid IS AL aanwezig in de kamer. De luidsprekers produceren die reeds. Alleen nemen we maar 1% waar van die perfecte, meetbare, geluidskwaliteit, die in de kamer aanwezig is. Een kleine wijziging als katoenen interlinks, en we reageren opgelucht: het gaat beter klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Een kleine wijziging als katoenen interlinks, en we reageren opgelucht: het gaat beter klinken. Hoho wat er dan in dat katoen zit is ook belangrijk. En nog belangrijker is de opbouw inductie en impedantie dragen hier ook hun steentje bij en dan is het niet de vraag wat het beste klinkt maar welke klank je nodig hebt . Ik heb zelf mijn hele set gebouwd met natuurlijke materialen (op de cd speler na) er is verder geen kunstof in te bekennen maar dat geeft verder geen garantie voor goed geluid. PB maakt het wel heel gemakkelijk hij hoeft alleen maar viltstiften en uierzalf te verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Een kleine wijziging als katoenen interlinks, en we reageren opgelucht: het gaat beter klinken. Hoho wat er dan in dat katoen zit is ook belangrijk. En nog belangrijker is de opbouw inductie en impedantie dragen hier ook hun steentje bij en dan is het niet de vraag wat het beste klinkt maar welke klank je nodig hebt . Ik heb zelf mijn hele set gebouwd met natuurlijke materialen (op de cd speler na) er is verder geen kunstof in te bekennen maar dat geeft verder geen garantie voor goed geluid. PB maakt het wel heel gemakkelijk hij hoeft alleen maar viltstiften en uierzalf te verkopen. Ik vind biologisch katoen beter klinken dan gewoon... Mijn oren zijn blijkbaar allergisch voor bestrijdingsmiddelen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Een kleine wijziging als katoenen interlinks, en we reageren opgelucht: het gaat beter klinken. Hoho wat er dan in dat katoen zit is ook belangrijk. En nog belangrijker is de opbouw inductie en impedantie dragen hier ook hun steentje bij en dan is het niet de vraag wat het beste klinkt maar welke klank je nodig hebt . Ik heb zelf mijn hele set gebouwd met natuurlijke materialen (op de cd speler na) er is verder geen kunstof in te bekennen maar dat geeft verder geen garantie voor goed geluid. PB maakt het wel heel gemakkelijk hij hoeft alleen maar viltstiften en uierzalf te verkopen. Ik vind biologisch katoen beter klinken dan gewoon... Mijn oren zijn blijkbaar allergisch voor bestrijdingsmiddelen.. ik heb trouwens mijn hele bekabeling van ongebleekt katoen gemaakt of dit wat uitmaakt weet ik niet maar ja als je toch zelf gaat bouwen en kan kiezen waarom dan niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Een kleine wijziging als katoenen interlinks, en we reageren opgelucht: het gaat beter klinken. Hoho wat er dan in dat katoen zit is ook belangrijk. En nog belangrijker is de opbouw inductie en impedantie dragen hier ook hun steentje bij en dan is het niet de vraag wat het beste klinkt maar welke klank je nodig hebt . Ik heb zelf mijn hele set gebouwd met natuurlijke materialen (op de cd speler na) er is verder geen kunstof in te bekennen maar dat geeft verder geen garantie voor goed geluid. PB maakt het wel heel gemakkelijk hij hoeft alleen maar viltstiften en uierzalf te verkopen. Ik vind biologisch katoen beter klinken dan gewoon... Mijn oren zijn blijkbaar allergisch voor bestrijdingsmiddelen.. ik heb trouwens mijn hele bekabeling van ongebleekt katoen gemaakt of dit wat uitmaakt weet ik niet maar ja als je toch zelf gaat bouwen en kan kiezen waarom dan niet . Je hebt toch wel slaaf-vrije katoen gebruikt he? Anders krijg je zo'n 'gedwongen' klank... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Het anwtwoord heeft hij eigenlijk al gegeven voordat jij de vraag stelde Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ik heb ook veel pluggen getest en de Bullet is zeker goed. Maar de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 De SP-dif interface (digitale verbinding bij CD-spelers) is ontwikkeld/afgestemd op een 75ohm belasting. Bij een andere belastingsimpedatie dan 75ohm komen er reflecties van het signaal in de kabel terug die lekker met het oorspronkelijke signaal interfereren en daarmee voor jitter zorgen. Dit is duidelijk hoorbaar. NBC pluggen en de WBT Nextgen (als enige tulp stekker op de markt) hebben een karakteristieke impedantie van 75 ohm. Daarom klinkt die beter op digitaal! Verder kan ik het verhaal van proprius volledig onderschrijven. Mijn shortlist voor pluggen (analoog): 1) Rhodium plated Furutech 2) silver Bullet 3) vergulde bullet De rest is niet de moeite waard. Kabels moeten in katoen (kunststof, ook teflon, is uit den boze), met dunne gelakte zilvere aders (geen litze), en zonder afscherming! Iedereen die anders beweert moet nog veel leren................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ik gebruik momenteel een aantal verzilverde koperen aders met teflon. waarom is de zilverenaders lakken en katoen beter,wat is het klankverschil? Zilver heeft toch de neiging om wat scherp te klinken, niet? Misschien uitgezonderd Kondo audionote japan gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ik gebruik momenteel een aantal verzilverde koperen aders met teflon. waarom is de zilverenaders lakken en katoen beter,wat is het klankverschil?Zilver heeft toch de neiging om wat scherp te klinken, niet? Misschien uitgezonderd Kondo audionote japan gr hj volgens mij heeft zilver de neiging "zijde-achtig" te klinken (om er maar weer een vage term op los te laten) zilver in combi met koper word dan scherp. hybride. Siltech voegt een minimaal percentage goud toe aan het zilver en dat kan blijkbaar beter als combi. iemand wel eens koper en goud gecombineerd of van gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 De SP-dif interface (digitale verbinding bij CD-spelers) is ontwikkeld/afgestemd op een 75ohm belasting.Bij een andere belastingsimpedatie dan 75ohm komen er reflecties van het signaal in de kabel terug die lekker met het oorspronkelijke signaal interfereren en daarmee voor jitter zorgen. Dit is duidelijk hoorbaar. NBC pluggen en de WBT Nextgen (als enige tulp stekker op de markt) hebben een karakteristieke impedantie van 75 ohm. Daarom klinkt die beter op digitaal! Verder kan ik het verhaal van proprius volledig onderschrijven. Mijn shortlist voor pluggen (analoog): 1) Rhodium plated Furutech 2) silver Bullet 3) vergulde bullet De rest is niet de moeite waard. Kabels moeten in katoen (kunststof, ook teflon, is uit den boze), met dunne gelakte zilvere aders (geen litze), en zonder afscherming! Iedereen die anders beweert moet nog veel leren................ Zoals? Als ik dit allemaal zo lees denk ik eerder dat het andersom is... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ik gebruik momenteel een aantal verzilverde koperen aders met teflon. waarom is de zilverenaders lakken en katoen beter,wat is het klankverschil?Zilver heeft toch de neiging om wat scherp te klinken, niet? Misschien uitgezonderd Kondo audionote japan gr hj Je lakt ze om kortsluiting te voorkomen en ze luchtdicht te maken. Je kan ze ook luchtdicht maken met bijvoorbeeld een kunststof, maar die slaat energie op. En dat is zonde, want muziek zonder energie... Zoals bekend is het muzieksignaal niet alleen IN de kabel, maar ook voor een groot deel BUITEN de kabel in een magnetisch veld. Daarom klinken hangende kabels beter dan liggende. Katoen neemt het minste energie op en dempt de trillingen ook nog. Dan nog wat, zilver klinkt niet scherp, dat doen alleen de slechte zilveren kabels en met name die met een koperen kern. Zuivere, hoogwaardige materialen (geen combi, zeker geen Siltech) en het komt goed. Zilver laat wel meer horen dan koper en kan als effect hebben dat de tweeters meer hoog laten horen waardoor jij de kabel de schuld geeft van de in feite scherpe tweeter (wat je nog niet hoorde, omdat je koperen kabels had). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts