Sammy Posted 26 november 2001 Report Share Posted 26 november 2001 Hallo, Ben een nieuwe Stereo set aan het samenstellen voor de zolder 6x4,5 m.lang muziek smaak blues en rock ben naar een HiFi zaak geweest en daar geluisterd naar Denon DCD-1550(cd-speler)en stereo Receiver Denon Dra-1000 deze set op wel meer dan 15 verschillende staande boxen aangesloten van elk ongeveer f 2000,- per paar ik dacht het zal de Tannoy R3 of de B&W 603 S3 wel worden maar tot mijn verrasing klonk een voor mij totaal onbekend merk Dali 8008 als beste(heeft iets hardere weergave bij zelfde volume)kent of heeft iemand deze boxen en is de combinatie met de Denon goed ? of hebben jullie betere suggesties ? wacht in spanning jullie reacties af ! groeten Sammy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 27 november 2001 Report Share Posted 27 november 2001 Mijn eigen set bestaat uit Denon spul met B&W speakers uit de 600 lijn. Ik heb ook veel andere denon apparatuur en B&W speakers beluisterd en ik moet zeggen dat de combinatie me zeer aanspreekt. Maar, let op dat Denon van zichzelf een naar mijn mening donkere klankkleur heeft, en wat wollig in het laag. Ook B&W heeft die neiging een beetje. Mijns inziens is de combi niet erg transparant maar klinkt wel vrij vet. Ik ervaar dat de combi dan ook niet echt geschikt is voor dance muziek, maar bijvoorbeeld wel voor blues, rock en metal. Dat klinkt echt heel goed! Persoonlijk vind ik de B&W 603s2 (let wel, de s3 heb ik nog niet gehoord) de beste uit de serie. Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Sammy:Hallo, Ben een nieuwe Stereo set aan het samenstellen voor de zolder 6x4,5 m.lang muziek smaak blues en rock ben naar een HiFi zaak geweest en daar geluisterd naar Denon DCD-1550(cd-speler)en stereo Receiver Denon Dra-1000 deze set op wel meer dan 15 verschillende staande boxen aangesloten van elk ongeveer f 2000,- per paar ik dacht het zal de Tannoy R3 of de B&W 603 S3 wel worden maar tot mijn verrasing klonk een voor mij totaal onbekend merk Dali 8008 als beste(heeft iets hardere weergave bij zelfde volume)kent of heeft iemand deze boxen en is de combinatie met de Denon goed ? of hebben jullie betere suggesties ? wacht in spanning jullie reacties af ! groeten Sammy Beste Sammy, Wat jij hebt uitgezocht is een prima kombinatie. Want een Denon set zoals jij beschrijft is qua klank neutraal, een Marantz of een NAD klinkt warmer. Maar met een paar Dali luidsprekers eraan heb je een mooi warm en vol geluid . De luidsprekers zijn hoog van rendement en zijn gemakkelijk aan te sturen. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts