dhfreakie Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Alle goede dingen gaan langzaam, zo ook dit zelfbouw apparaat. Ontwerp van Passdiy link En hij is nog niet helemaal klaar, de huidige kast is tijdelijk, plus en waarschijnlijk mede vanwege de huidige kast, is er ook nog een brom in het apparaat om op te lossen cq verder te verminderen. Maar goed eerst de plaatjes... Voor degene die het ontwerp niet kennen, de 2 9Volt batterijen zijn voor de voltage referentie, niet als voeding, die is om begrijpelijke redenen buiten de kast, in zijn eigen kleine kastje geplaatst. De XLR connectoren worden voor voedings- en massa transport gebruikt. er is ook een massa aansluiting voor de platenspeler. De rode coax is Prefer MGK-18. Wat betreft de brom die er is, die is hoorbaar, maar valt grotendeels weg als er muziek op staat. Maar hoe klinkt dat nou?? euhm sja.... veel referentie heb ik niet kwa phonopre, en de lat ter verbetering ligt laag als de lat een Project Phonobox is..... Maar klinken doet het absoluut, de muziek van goede platen leeft echt op ten opzichte van de phonobox, het verschil is ook erg groot te noemen. Nu nog ff een mooi kastje (een Hexateq heb ik in gedachten) en de brom verlagen/uitbannen, en ik heb weer een mooie goed upgrade, en dit keer zelf gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Ziet er leuk uit ! Zit die audyn MKP in de signaalweg? Waar is 9 volt batterij referentie voor? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Mooi, allemaal Panasonic elko's erin Kon je geen FC's vinden voor de NHG's die je gebruikt hebt? BTW, misschien een brutale vraag, maar heb jij nog componenten over? Ik wil nl een Ono gaan bouwen en zoek nog een aantal 2SK389 en 2SK170 GR en ik zie die eerste zowiezo al op de PCB zitten. Ik heb hier alleen de 2SK170 BL liggen. Ik weet niet of het veel uitmaakt als ik die gebruik ipv de GR uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 19 mei 2007 Author Report Share Posted 19 mei 2007 Ziet er leuk uit !Zit die audyn MKP in de signaalweg? Waar is 9 volt batterij referentie voor? gr hj Die Audyn zit idd in de signaal weg, maar daar kan altijd nog wel mee geexperimenteerd worden. zowel kwa type/merk als waarde. Die 9Volt battery word voor zover ik begrepen heb gebruikt als referentie in de voeding op de print voor het afregelen van de IRF9610 (de FET op het koelblok. ipv de battery kan er ook een 9.1V zener gebruikt worden, maar een battery zou minder ruisen, volgens de ontwerper. Mooi, allemaal Panasonic elko's erin Kon je geen FC's vinden voor de NHG's die je gebruikt hebt? BTW, misschien een brutale vraag, maar heb jij nog componenten over? Ik wil nl een Ono gaan bouwen en zoek nog een aantal 2SK389 en 2SK170 GR en ik zie die eerste zowiezo al op de PCB zitten. Ik heb hier alleen de 2SK170 BL liggen. Ik weet niet of het veel uitmaakt als ik die gebruik ipv de GR uitvoering. Het kan ook zijn dat ik die NHG's verkeert besteld heb indertijd, die waren besteld bij Digikey. Ik heb het hele spul al een jaartje of 3, en het grootste gedeelte van de tijd op de plank gelegen tot ik het kort geleden weer van de plank gehaald heb om toch maar eens af te maken. Ik heb helaas geen onderdelen over, de SK170 en SK389 op de printen zijn trouwens BL uitvoeringen, niet GR. Die heb ik indertijd als Qpack besteld samen met de printen bij Passdiy zelf. Ik heb dus 8 SK170BL en 2 SK389BL gekocht, en de ZTX450'en en 2x IRF9610, dat zat in dat Qpack, en precies genoeg om de printen te vullen. Wat betreft de SK389 wens ik je erg veel geluk, laatst nog wel ff gezocht, maar bepaald niet makkelijk tot niet verkrijgbaar. Wat je ook kan doen ipv de SK389, is 2x SK170 als SK389 aan elkaar knopen, wel eerst goed matchen, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Die MKP zou ik gelijk iets anders voor nemen,ik vind ze niet goed. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 19 mei 2007 Author Report Share Posted 19 mei 2007 dat mag je vinden, ik laat em eerst zitten, het kan idd beter, maar het kan ook slechter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 mei 2007 Report Share Posted 19 mei 2007 Mooi, allemaal Panasonic elko's erin Kon je geen FC's vinden voor de NHG's die je gebruikt hebt? BTW, misschien een brutale vraag, maar heb jij nog componenten over? Ik wil nl een Ono gaan bouwen en zoek nog een aantal 2SK389 en 2SK170 GR en ik zie die eerste zowiezo al op de PCB zitten. Ik heb hier alleen de 2SK170 BL liggen. Ik weet niet of het veel uitmaakt als ik die gebruik ipv de GR uitvoering. Soms hebben ze wat op diyaudio (over), zoals http://www.diyaudio.com/forums/showthread....threadid=101613 of http://www.diyaudio.com/forums/showthread....threadid=101580 "I also hoping 2000piece is good to mach them idealy." Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 20 mei 2007 Report Share Posted 20 mei 2007 dat mag je vinden, ik laat em eerst zitten, het kan idd beter, maar het kan ook slechter Leuk ding!! Mkc zou je kunnen proberen ;-) is wel wat ruimtelijker hoor. En als je toch met een batterij werkt, waarom dan niet alles op de accu? (weg brom) en meer rust)) Maar die mogelijkheid heb je natuurlijk altijd nog h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 20 mei 2007 Author Report Share Posted 20 mei 2007 dat mag je vinden, ik laat em eerst zitten, het kan idd beter, maar het kan ook slechter Leuk ding!! Mkc zou je kunnen proberen ;-) is wel wat ruimtelijker hoor. En als je toch met een batterij werkt, waarom dan niet alles op de accu? (weg brom) en meer rust)) Maar die mogelijkheid heb je natuurlijk altijd nog h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 mei 2007 Report Share Posted 21 mei 2007 plus en waarschijnlijk mede vanwege de huidige kast, is er ook nog een brom in het apparaat om op te lossen cq verder te verminderen. Er is geen enkele reden voor zo'n ontwerp om te brommen. Ikzelf heb een prototype van iets gelijkaardigs (dus een rommelige layout ;-), maar met meer versterking (>60dB) en met de transformatoren, zonder enige afscherming, in dezelfde kast. Sporen van brom zijn meetbaar, maar niet hoorbaar bij normale luistervolumes. Ik zou wel de batterijen dichter bij de print brengen (op de print, naast de elco's?). En ga eens na of de brom varieert met C11/C12 aan te raken? Als de buitenfolie van die Cs aan de hoog-impedante kant zit kan die brom ontvangen. Indien zo Cs andersom monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 21 mei 2007 Author Report Share Posted 21 mei 2007 Ik zal het in gedachten houden als ik de andere kast heb, voor nu kan ik ermee leven, met muziek hoor je het niet tot nauwelijks Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 21 mei 2007 Report Share Posted 21 mei 2007 Ik zal het in gedachten houden als ik de andere kast heb,voor nu kan ik ermee leven, met muziek hoor je het niet tot nauwelijks Geniet in volle teugen!, en modificatie kan altijd nog ;-) Beter dat je plaatjes beter vind dan cdtjes. Vriendelijke groet, TnR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 28 mei 2007 Author Report Share Posted 28 mei 2007 De brom is nu zowat opgelost, voor zover het nog lager kan..... Het bleek dat geen voedingselco's dicht bij de diodebrug het grootste gedeelte van de brom veroorzaakte. Nu hoor je met de versterker op max vermogen op een halve meter van de speakers totaal geen brom meer. Een hele verbetering. de brom is nu heel iets hoger als van de versterker zelf. Wat betreft in elk geval 1 aspect van de geluidskwaliteit. Uit mijn posting van het bezoek bij S.O.T.A. Jerry vorig jaar. Dire Straits - Private Investigations, het gehijg en het brekende glas had ik nooit eerder in de opname gehoord. Koptelefoon gehalte pur sang. Het gehijg en het brekende glas in dit nummer is (voor zover ik kan herrinneren....) minstens net zo goed hoorbaar als bij Jerry. Dat was bij de Project Phonobox niet bepaald hoorbaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Proficiaat,en blij te lezen dat er nog meer v/d muziek te genieten valt bij jou,dhfreakie. Niet vergeten de glasscherven op te ruimen na ieder muziekstuk ! Ziet er ook strak uit. Ben benieuwd naar de volgende ervaringen. Gr, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 28 mei 2007 Author Report Share Posted 28 mei 2007 gelukkig vallen de glasscherven zo te horen niet in huis, maar er buiten ik moet er wel voor zorgen dat ik er met de auto niet doorheen rijd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Mooi, allemaal Panasonic elko's erin Kon je geen FC's vinden voor de NHG's die je gebruikt hebt? BTW, misschien een brutale vraag, maar heb jij nog componenten over? Ik wil nl een Ono gaan bouwen en zoek nog een aantal 2SK389 en 2SK170 GR en ik zie die eerste zowiezo al op de PCB zitten. Ik heb hier alleen de 2SK170 BL liggen. Ik weet niet of het veel uitmaakt als ik die gebruik ipv de GR uitvoering. Bij de Audiofabriek zo ik ook t een en ander http://www.deaudiofabriek.nl/catalog?catalogId=494006 Maar weet niet of ze GR versies kunnen ritselen (op zich waren ze altijd wel goed in onderdeeltjes vinden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 4 juni 2007 Author Report Share Posted 4 juni 2007 Mooi, allemaal Panasonic elko's erin Kon je geen FC's vinden voor de NHG's die je gebruikt hebt? BTW, misschien een brutale vraag, maar heb jij nog componenten over? Ik wil nl een Ono gaan bouwen en zoek nog een aantal 2SK389 en 2SK170 GR en ik zie die eerste zowiezo al op de PCB zitten. Ik heb hier alleen de 2SK170 BL liggen. Ik weet niet of het veel uitmaakt als ik die gebruik ipv de GR uitvoering. Bij de Audiofabriek zo ik ook t een en ander http://www.deaudiofabriek.nl/catalog?catalogId=494006 Maar weet niet of ze GR versies kunnen ritselen (op zich waren ze altijd wel goed in onderdeeltjes vinden) Die tip had ik per PB ook aan Sodejuu gestuurt En hij is reeds voorzien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Ik heb idd via het diyaudio forum van een medebouwer ongeveer alle componenten kunne betrekken. Alleen nog een paar condensatoren mis ik, maar die regel ik nog wel. bedankt voor het meedenken Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 4 juni 2007 Author Report Share Posted 4 juni 2007 Hoe lang denk je dat je er mee bezig bent?? (hoeft niet morgen af te zijn ) Maar een vergelijk zou wel eens leuk zijn als hij af is, aangezien het ontwerp "weinig" verschilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Hoe lang denk je dat je er mee bezig bent?? (hoeft niet morgen af te zijn )Maar een vergelijk zou wel eens leuk zijn als hij af is, aangezien het ontwerp "weinig" verschilt. Ehhhh ...... voor kerst? Ik ben nl nogal een pietleut en ben niet gauw tevreden met hoe het er uit ziet. Bovendien heb ik nogal wat projecten liggen die ook nog gedaan moeten worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 4 juni 2007 Author Report Share Posted 4 juni 2007 Je hebt groot gelijk. En de Pearl was voor mij ook een meer jaren plan, de printen en het Qpack heb ik ongeveer een jaar of 4 geleden gekocht...... ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Je hebt groot gelijk. En de Pearl was voor mij ook een meer jaren plan, de printen en het Qpack heb ik ongeveer een jaar of 4 geleden gekocht...... ......... Ik zal maar nix zeggen over mn Aleph5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts