Jump to content

HiFi audio uit een PC?

debontehond
 Share

Recommended Posts

Toch is lijkt het me vreemd dat het digitale signaal uit een Trust kaartje beter is dan mijn Terratec. Eerder in deze thread werd er gezegd dat Trust kaartjes weer andere problemen hebben dan resampling. Wat dan? En maakt het echt NIETS uit als je de digitale output gebruikt welke kaart je hebt als er maar niet geresampled wordt? Is het niet zo dat elk digitaal signaal last heeft van jitter? Zou een goedkoop kaartje dan niet meer jitter veroorzaken? Of

Ik ben ook op zoek naar een geluidskaart om mijn pc te gebruiken om muziek af te spelen. Ik ben na onderzoek op de volgende geluidskaart uitgekomen.

Club3d Theatron Agrippa

http://www.club3d.nl/index.php/products/theatron/item/14

Deze kaart heeft ook een C-Media 8770 chip en is gericht op de audiofiele markt. Er is veel aandacht besteed aan de dac's en de opamps. Vanaf de foto ziet het er ook kwalitatief goed uit! Voor 66 euro vind ik hem een koopje.

Ik twijfel alleen nog wel omdat ik een externe dac wil gaan gebruiken. Misschien is dan een goedkope sweex van 15 euro met digitale uitgang ook wel voldoende. Het is moeilijk na te gaan of de hoeveelheid jitter dan uit zal maken.

Dexter23,

Die kaart ziet er mooi uit, maar ik raadt je zonder meer aan om voor iets meer geld een externe UD-10 van Trends Audio te nemen. Ik heb hem voor 85,- besteld in Hong Kong en daar zat dan nog de - mijns inziens overbodige - batterijvoeding bij.

Jelte

• 2 weeks later...
Guest Rein!
:) Hou je ons op de hoogte?

Ben even op vakantie geweest. Er is nog niet veel gebeurt. Het gevoel van moeten is ook weg. Ik neem de laatste tip ter harte en ga bij Helios langs. Ik heb al goede ervaringen met dit bedrijf.