Jump to content

Para akoestiek

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

dit vond ik op de blog van Jan de Kruijff

moest er wel om lachen :D

PARA-AKOESTIEK

met vertakkingen richting paramineralogie en -metalurgie

Ja 't is lachen, maar de relatie met het begrip "akoestiek", behalve dat het misschien lekker bekt, ontgaat me volkomen als ik de tekst lees.

Zie jij die relatie trouwens wel? Zo ja, ben ik er benieuwd naar. Want de titel had volgens mij beter "para-audiofilie" kunnen zijn of zoiets. Akoestische beginselen komen niet aan de orde...

Oh ja, minachting uitgedrukt in grappig bedoelde woorden blijft voor mij gewoon minachting. Van een bejaarde gek met dichtgeslibde oren ditmaal, wie zal het zeggen... :lol:

Oh ja, minachting uitgedrukt in grappig bedoelde woorden blijft voor mij gewoon minachting. Van een bejaarde gek met dichtgeslibde oren ditmaal, wie zal het zeggen... :lol:

En w

Nu geeft iemand anders "thingman" zijn mening over die tekst en de schrijver die net zo valide is als de mening van de tekst schrijver.

Laat thingman gewoon zijn dingen zeggen over de schrijver en de tekst, mocht de tekst schrijver het er niet mee eens zijn laat hem dan reageren. Maar begin niet meteen een flam war.

Sorry als het niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel.

Ach, hij had inderdaad gewoon in kunnen gaan op mijn expliciete vraag (aan Erik, dat wel) in plaats van op de laatste zin, die bovendien met een fat smile genomen dient te worden (die er ook bij staat). :)

Ja dat stukje, nogal chaotisch en van de hak op de tak geschreven. Die de Kruijf is op zijn manier nog neurotischer dan het volk wat hij wil beschrijven. Eigenlijk maar een saai stukje. Als je dan ironisch wilt schijven doe het dan ten minste met stijl en wat meer ter zake kundig.

Maar opmerkelijker is eigenlijk hoe Hear daarop weer gereageerd wordt. Dat lijkt meer op een ommunicatiewedstrijd tussen doven en blinden. Ga zo door jongens, het belooft weer wat :lol:

dit vond ik op de blog van Jan de Kruijff

moest er wel om lachen :D

De ombuiging is blijkbaar nog niet volledig.

Sorry, naamgenoot.

ik ga weer terug mijn hok in....

maar ik vond dit stukje wel leuk: Ik pleit, dit alles overziende, voor het vak para-akoestiek. Liefst ook met een vaste leerstoel, mogelijk in de Nijmeegse geitenwollen sokken wereld, met Aalt Jouk van den Hul als bijzonder hoogleraar, met door de wol geverfde audioten als assistenten, met researchlaboratoria en proefruimtes, waar onnozele hifi freaks aan praktische proefjes worden onderworpen en liefst meteen met een afdeling Highendologie.

en ja, ik neem ook zijn verhaal met een korrel zout. ;)

:D Kom er wel af en toe uit om een update over je versterkermod te geven. Alleen maar opgesloten met soldeerlucht en je muteert nog's in een highendoloog. <_< Blijf qua idee lekker tussen Breem en z'n 'prooien' inhangen. Geldt uiteindelijk voor de meesten hier. Best wel gezellig. ;)

Dacht overigens dat meneer Van den Hul (gebruik wat van z'n kabels :cool2: ) van oorsprong natuurkundeleraar en dus geschoold beta-wetenschapper is.

PARA-AKOESTIEK

met vertakkingen richting paramineralogie en -metalurgie

We kennen de fysica.

Wie zijn "we"?

Wat met behulp van natuurkunde niet met duidelijk wetenschap

Dan pleit ik voor een cursus cognitieve therapie voor de auteur of een opname in een instelling (bv de Viersprong). Het lijkt me duidelijk dat de auteur iets heel hard wil schreeuwen, en dat zegt weer iets over hem.

Ach welnee Jacco,

Er moet gewoon een rusthuis voor oude nederlandse self-made "Audiogods" komen, waar ze lekker samen met elkaar over "vroeger" kunnen mijmeren en naar Vera Linn en de Marinierskapel kunnen luisteren.

Spido wil daar vast wel de soep gaan verzorgen :P:lol:;)

Dan pleit ik voor een cursus cognitieve therapie voor de auteur of een opname in een instelling (bv de Viersprong). Het lijkt me duidelijk dat de auteur iets heel hard wil schreeuwen, en dat zegt weer iets over hem.

Ach welnee Jacco,

Er moet gewoon een rusthuis voor oude nederlandse self-made "Audiogods" komen, waar ze lekker samen met elkaar over "vroeger" kunnen mijmeren en naar Vera Linn en de Marinierskapel kunnen luisteren.

Spido wil daar vast wel de soep gaan verzorgen :P:lol:;)

:blink::lol:

Misschien wel een gat in de markt. Maar zouden de heren "Audiogods" niet elkaar in de haren vliegen, botsende ego's?

Op de een of andere manier doet het me aan Jiskefet denken. De hele draad trouwens.

Groet,

Jacco

Ja dat gevoel krijg ik ook , mij is het een raadsel waarom een aantal mensen op dit forum zo tekeer gaan tegen mensen die de wat duurdere audiospullen kopen , hetzij versterkers, speakers, kabels.

Iedereen koopt toch wat hij of zij mooi vindt , iemand hecht er blijkbaar waarde aan , wie is de andere persoon om dat af te kraken.

gr :( hj :D

[...]mij is het een raadsel waarom een aantal mensen op dit forum zo tekeer gaan tegen mensen die de wat duurdere audiospullen kopen , hetzij versterkers, speakers, kabels.

Iedereen koopt toch wat hij of zij mooi vindt , iemand hecht er blijkbaar waarde aan , wie is de andere persoon om dat af te kraken.

Dat is veel te vlak volgens mij. Ik denk dat iedereen hear het er over eens is dat als men iets wil kopen om wat voor reden dan ook, dat dat altijd gerechtvaardigd is. Dat is ook helemaal geen onderwerp van discussie.

De discussie gaat er voor mij meer om dat eea logisch in elkaar steekt. Dat daar vragen over gesteld mogen worden. Wat is de precieze invulling van het "serieus met audio bezig zijn". Wat eenieder met zijn geld doet, is helemaal niet mijn zaak.

Groet,

Jacco

De discussie gaat er voor mij meer om dat eea logisch in elkaar steekt.

Groet,

Jacco

Zie regel 2 in mijn sig. Het is een van de wetten van Murphy :rolleyes:;)

Hear, hear !!!!!!!!!!!! <_<:rolleyes:B)

De discussie gaat er voor mij meer om dat eea logisch in elkaar steekt.

Groet,

Jacco

Zie regel 2 in mijn sig. Het is een van de wetten van Murphy :rolleyes:;)

Ach ja die Murphy, dat was er toch eentje van 12 ambachten, 13 ongelukken? Om die nu als voorbeeld te stellen is wel erg nihillistisch.

Maar logica is wel iets wonderlijks. Zo is er een CD speler van Philips geweest die voor geen meter wilde verkopen, weet niet meer precies welk type. Dat ding was tamelijk zwaar omdat hij niet volledig uitge-engineerd was en snel op de markt moest komen. Het chassis was veel zwaarder uitgevallen dan de boedoeling. Er was echter 1 winkel waar de speler niet aan te slepen was. Philips snapte er niets van en ging eens bij die winkel kijken: "Hoe doen jullie dat eigenlijk want we snappen er niets van"? "Nou simpel" was het antwoord, "We zeggen gewoon dat dit de beste is en geven dan de klant het apparaat in handen. De klant voelt dat hij zwaar is en dan is ie meteen om".

:);)