buizenbart Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Hey, in het off-topic gedeelte woedt er juist zo'n discussie dat het hear zo saai is (trouwens anderhalfjaar geleden is een hear-lid op bezoek geweest en heeft een recensie gepubliceerd: even zoeken, hier Voor anker gaan bij The_Ark) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Zijn tweaks veranderen de interactie van de gebruiker op de hardware.Dus niet de hardware zelf! En ook niet de gebruiker zelf. Maar dat effect van interactie krijg je ook als je je versterker op zijn kop zet. Daar heb je Belt niet voor nodig. . Peter Belt gaat ervan uit dat de mens reageert op:- vorm, topologie - kleuren - materialen, chemische samenstelling Uiteraard uitgaande van een reeds goed audio-ontwerp. Oorspronkelijk was hij nl. zelf audio-ontwerper. Daarbij heeft hij 20 jaar onderzoek gedaan, bijv. geluisterd naar kabels van tin, koper, zilver, zelfs lood. Hij kwam er zo experimenteel achter dat een stukje lood in de speakerbekabeling goed klinkt. Hij ontdekte dat sommige schoonmaakmiddelen, waarmee hij het koffietafeltje schoonmaakte, slecht waren voor de geluidskwaliteit, pardon, waargenomen geluidskwaliteit. Vele andere ontdekkingen volgden, zoals de optimale topologie binnen versterkers. Witte netsnoeren klonken beter dan andere kleuren. Bruine condensatoren beter dan blauwe. (De kleuren-materie is iets complexer dan deze simpele statements.) Kortom, ik denk dat met een aantal (zelfs gratis) tweaks van Peter Belt, de Koda kwa muzikaliteit, een high end versterker kan worden. Maar nu de hamvraag: Als je zo'n stukje rainbow foil op een briefje van 10 euro plakt dan krijg je er vast de perceptie van dat het een briefje van 20 euro is, zonder twijfel. Maar het blijft wel een briefje van 10 euro en kan ik er niet 2x zoveel mee kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Maar het voelt wel als een briefje van 20 en al zegt de hele wereld dat het een briefje van 10 is als ik het wil is het een briefje van 20. laat ze maar kletsen ik heb toch lekker een briefje van 20 en het mooie is....... niemand ziet het eraan. Tjonge morgen weer wat tientjes pinnen stickertje erop en twintigers maken nou dat was die 30 euro tipgeld die ik aan Peter moest betalen best waard . Volgens mij heeft hij ook nog een pen die kost 75 euro als ik dan 25 euro op die stickertjes schrijf dan is de stap wel niet meer zo groot maar het gaat er weer op vooruit. Na 40 a 50 tweaks verder die allemaal tussen de 15 en 750 euro kosten kan ik nog gaan Quantum clippen met een krokodillen klem die dat laatste bedrag kost laat die anderen maar echte briefjes van 100 pinnen. Die pin ik ook alleen word er maar 10 euro van mijn rekening afgeschreven eigenlijk is die PB onbetaalbaar een genie gewoon. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Zo werkt Peter Belt. En verzeker je het werkt echt (nou ben ik serieus) hij verkoopt dit aan een hele hoop mensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 hij verkoopt dit aan een hele hoop mensen. Dat is op zich best knap... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 laat die anderen maar echte briefjes van 100 pinnen. Die pin ik ook alleen word er maar 10 euro van mijn rekening afgeschreven Ehh, dit lijkt op fraude of iig misbruik van de Belt tweaks. Zo gaat de economie wel snel op zijn gat met een inflatie van 1000 % Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2007 Report Share Posted 19 oktober 2007 Eigenlijk is een briefje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts