Jump to content

hiraga classe A

rinussie
 Share

Recommended Posts

Deze Hiraga is geen buizenversterker.

Het is een transistorversterker.

Deze versterker is een twee maal twintig watt versterker.

Hij is geheel in klasse A geschakelt.

Er worden voor de afvlakking 6 elko's va 100.000 Mf gebruikt.

Het kan ook de 30 watter zijn.

Ook klasse A.

En een afvlakking van 4x 250.000 + 2x 100.000

Zeer mooie versterker, erg krachtig en zee muzikaal.

Heb er zelf meer dan 10 jaar mee gespeeld, altijd mer zeer veel plezier.

Frits

Vanmiddag mijn MF MA50x ter reparatie aangeboden bij Studio 107 in Den Haag en toen zag ik een heel aantrekkelijke buizenversterker: HIRAGA AUDIOPHILE CLASSE A. Wie weet hier meer over??

waar zat die buis dan? :confused:

gr :( hj :D

In die pyramide :rolleyes::lol::unsure:

Plaats even een fototje, dan weten we het zeker ,bedoel je niet L'audiophile een frans merk die hebben wel buizenversterkers volgens mij.

Daar zaten van die grote rode(elcos?) bovenop.

Kijk op studio 107 bij poweramps

deze bedoel ik niet ,deze heeft ook geen buis toch?

Het heet L'audiophile of zo heb ik een keer 2e hands bij hobo den bosch gezien, ik weet niet of ze nog worden gemaakt.

MAAR DEZE IS HET WEL, die ik vandaag zag

deze bedoel ik niet ,deze heeft ook geen buis toch?

Het heet L'audiophile of zo heb ik een keer 2e hands bij hobo den bosch gezien, ik weet niet of ze nog worden gemaakt.

MAAR DEZE IS HET WEL, die ik vandaag zag

En het merk is ook l'Audiophile, hetgeen ook zichtbaar is als je goed leest... :)

Ben 1 keer bij studio 107 geweest, vond het een wat vunzig zaakje. De bediening was ook niet al te best naar mijn mening.

Maar het gaat om de spullen die ze verkopen. Ze hebben een ontzettend grote documentatie en repareren zelf. En nee, het zijn geen gelikte verkopers.

Ben 1 keer bij studio 107 geweest, vond het een wat vunzig zaakje. De bediening was ook niet al te best naar mijn mening.

Maar het gaat om de spullen die ze verkopen. Ze hebben een ontzettend grote documentatie en repareren zelf. En nee, het zijn geen gelikte verkopers.

Het gaat mij niet om gelikte verkopers maar had het idee dat de verkoper liever had dat ik zo snel mogelijk weg ging omdat ik hem stoorde met verveeld uit het raam staren.

HIRAGA AUDIOPHILE CLASSE A. Wie weet hier meer over??

Als het al niet het begin der audiofilie was dan is het toch zeker een der hoekstenen. Erg mooie versterker, ultra simpel en tamelijk extreem. Wordt bloedheet.

Hedentendage geen versterker voor dagelijks gebruik, hij is al oud en het is altijd maar de vraag hoe lang het allemaal nog mee gaat. Zijn de onderdelen nog verkrijgbaar? Van de Pre-pre van Hiriaga zijn de transistoren bijvoorbeeld niet meer verkrijgbaar.

Als je een beetje technisch bent en je bent geinteresseerd in "vintage" is het een leuk object. Hiraga's pre en pre-pre worden ook nog wel eens her en der aangeboden, samen met een middelgrote (naar de maatstaven van toen) oude Cabasse luidspreker kun je dan een prachtige vintage set samenstellen.

Hello,

want to build an Hiraga 20W, have the pcb. I want to ask if someone have the original amp and is willing to give me an inside look, so i can took some photos of the inside. And if possible make a short listening compare with my T- Amp Trends Ta 10.1.

Thanks. Live near Venlo (Limburg).

HIRAGA AUDIOPHILE CLASSE A. Wie weet hier meer over??

Zijn de onderdelen nog verkrijgbaar? Van de Pre-pre van Hiriaga zijn de transistoren bijvoorbeeld niet meer verkrijgbaar.

Van de "grote" Hiraga zijn de elco's niet meer verkrijgbaar (de vervangende soort met gelijke waarde is dikker en past niet meer door de gaten in het chassis).

Zoek dat dus even uit...