Jump to content

Marantz versus Esound, een Cd-speler vergelijk

Recommended Posts

Na weken lang met veel interesse het grote cd-spelervergelijk te hebben gevolgd,

is het nooit bij me opgekomen om een vergelijkbare test bij mezelf thuis uit te voeren.

Ik heb immers 2 spelers staan.

Nu eindelijk heb ik het aangedurfd om zo,n vergelijk uit te voeren.

Het vergelijk gaat tussen:

- een Marantz DV17 (eigenlijk een DVD-A speler) maar is eigenlijk een CD17 of CD-17II met

een extra videoboard, gekocht nieuw in 2001 a 700 Euro, toenmalige adv.prijs 2.000 Euro.

(de CD17 of CD-17II haden toen een adviesprijs van circa 1.500 Euro)

- een Esound E5SE, speelt alleen CD en aangeschaft in Januari 2007 voor 1200 Euro maar

een speler die gezien de specs en gewicht de pretenties heeft een high-end-speler te zijn

en zich te kunnen meten met andere spelers welke circa 1.000 Euro duurder kosten.

(E5SE is n.l een speler van Chinese makelij & derhalve goedkoper dan de gevestigde orde)

De set waarop verder is beluisterd:

- Nad versterker C372

- Infinity Kappa 90 luidsprekers

- De Kappa,s zijn Biwired verbonden met Audio Nova Moonwalker l.s-kabel

- De DV17 is middels een vd Hull D-102III interlink en de E5SE met een

Analog Research Silver Raincoat SE interlink met de Nad verbonden

(beiden interlinks hebben een adviesprijs van circa 160 a 170 Euro)

Voor meer info over mijn set zie: http://my.hifi.nl/index.php?user=4508

Als bronmateriaal heb ik 2 identieke verzamel-CD,s samengesteld met diverse soorten muziek

zoals pop, rock, klassiek, jazz etc.

Het betreft alle opnames welke

interessant en wat mij betreft een meer betekenende test dan dat vage vergeklijken van spelers die geen mens goed kent. Lijkt okk wel alsof je het eerlijk hebt gedaan.

Feit blijft voor mij dat mijn marantz cd 10 weldegelijk verschilt van mijn rotel 971. klinken beiden goed compleet ander karakter. In plaatsing was de matrantz beter. de rotel daarintegen veel strakker met name in het laag.

heb ze helaas nooit kunnen vergelijken terwijl ik ze allebei had staan.

interessant en wat mij betreft een meer betekenende test dan dat vage vergeklijken van spelers die geen mens goed kent. Lijkt okk wel alsof je het eerlijk hebt gedaan.

Feit blijft voor mij dat mijn marantz cd 10 weldegelijk verschilt van mijn rotel 971. klinken beiden goed compleet ander karakter. In plaatsing was de matrantz beter. de rotel daarintegen veel strakker met name in het laag.

heb ze helaas nooit kunnen vergelijken terwijl ik ze allebei had staan.

Als dit geen voorzet is ;)

voor wat dan he , he , HE..NOU NOU!! ;)

Waar blijft die VANZOMERENG nu met zijn reactie....... Pfffff. Is toch leuk om je spelertje onder de arm te nemen en een geacht forumlid te bezoeken?

Zo goed M44? :D:D:D

mij bezoeken :huh:

dan ken je mijn vrouw nog niet zeker :lol:

Guest Hubertinus

Ik vind dat niet altijd de duurdere speler de betere is. Het is zowiezo subjectief. Want wat is beter? De een een prefereert zo'n geluid, de ander zo'n geluid. Ik denk niet dat er veel over te zeggen is. Ik heb redelijk wat spelers thuis vergeleken. Van zo'n 1000 tot 10.000 euro. Die van 10.000 vond ik niet de "beste".

Hubertinus

de rotel vond ik beter en dat was de goedkoopste