Kharn Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Na het Kwijl van mijn keyboard geveegt te hebben: Advertentie:6194. Mooie Speaker, de onderdelen zijn ook zeer interresant, gelijk maar gevraagt wat ie moet kosten.... "TEXT" Advertentie tekst Dit is een eenmalig “cost no object” project. De 120kg zware kasten zijn gemaakt van 35 mm MDF met een front plaat van 105 mm dik. De afwerking is met echt Mahonie fineer. Deze kast is echt kleurloos en resoneert gewoon niet. Interne demping met lood bitumen en een zand gevulde voet. De speaker units zijn van Eton en Dynaudio met daarin de Esotar midden en hoog unit. Het Externe filter in hoog glans lak is opgebouwd met de beste componenten en uniek is het gebruik van Siltech draad voor de gehele interne bekabeling als ook de spoelen voor midden en hoog. Een navelstreng van 22 mm2 Siltech verbindt het filter met de speaker. Aansluit terminals voor bi-wiring/amping van WBT. Kenmerken: Resolutie, Rust, prachtig beeld gewoon een zeer mooie speaker HxBxD 115x32x46 cm "TEXT END" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Ja die speakers heb ik ook gezien hier in een advertentie. Ik vind ze echt cool. Beetje een Avalon cloon alleen. De prijs vond ik alleen minder cool Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Medus@:De prijs vond ik alleen minder cool En die is? Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 28 november 2001 Author Report Share Posted 28 november 2001 Helaas mij niet bekend, ik moet het antwoord op mijn meeltje nog ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
schaap Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Ik vind Avalon (de reeks vanaf zo'n 45.000,-, volgens mij vanaf Opus of Eidolon) nog mooier, die heeft nog meer schuine vlakken. Aanschaf ervan zal altijd wel een droom blijven..... snik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: En die is? Jack Hij vroeg/vraagt er 15000,- voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Kharn:Na het Kwijl van mijn keyboard geveegt te hebben: Advertentie:6194. Ze lijken inderdaad verdacht veel op de Avalon Eidolon (rechts)en n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Medus@: Hij vroeg/vraagt er 15000,- voor Au! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: Au! Maar koop maar eens een paar echte Eidolons, Jack! Check this out..... EIDOLON Cherry/Ash/Curly Maple/Walnut FL. 77.571 Myrtle Cluster Burl/Walnut Cluster Burl Fl. 85.504 De Eclipse is een stuk goedkoper..... ECLIPSE CLASSIC Black Textured Finish Fl. 27.987 Cherry/Walnut/Curly Maple/Ash Fl. 32.945 Myrtle Cluster Burl/Walnut Cluster Burl Fl. 40.879 Een beetje luxere houtfineer is bij de Eclipse wel erg duur....Fl. 13000,- meer! (daar koop je die speakers uit de advertentie bijna voor!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Audiopaul: Maar koop maar eens een paar echte Eidolons, Jack! Check this out..... EIDOLON Cherry/Ash/Curly Maple/Walnut FL. 77.571 Myrtle Cluster Burl/Walnut Cluster Burl Fl. 85.504 De Eclipse is een stuk goedkoper..... ECLIPSE CLASSIC Black Textured Finish Fl. 27.987 Cherry/Walnut/Curly Maple/Ash Fl. 32.945 Myrtle Cluster Burl/Walnut Cluster Burl Fl. 40.879 Een beetje luxere houtfineer is bij de Eclipse wel erg duur....Fl. 13000,- meer! (daar koop je die speakers uit de advertentie bijna voor!) Met deze belachelijke bedragen is HiFi voor mij geen hobby meer. Het moet leuk blijven en bereikbaar zijn. Als er F85000,- voor een luidspreker wordt gevraagd of per set dan is het geen droom meer maar een illusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Geplaatst door Ruud_F: Met deze belachelijke bedragen is HiFi voor mij geen hobby meer. Het moet leuk blijven en bereikbaar zijn. Als er F85000,- voor een luidspreker wordt gevraagd of per set dan is het geen droom meer maar een illusie. Of een nachtmerry BTW: Toch vind ik 't een knap stukje werk wat deze bouwer heeft geleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Zeker weten heeft de bouwer goed zijn best gedaan. Die frontplaat is 10,5 cm. dik en ze wegen 120 kilo! Zou dit een 'standaard' pakket zijn geweest of een eigen ontwerp? Denk het laatste. Trouwens is het in die prijsklasse nog wel een uitdaging om zelf te bouwen; ik bedoel kun je voor dat enorme bedrag dat je dan aan het bouwen van deze speakers uitgeeft niet veel beter speakers kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 28 november 2001 Report Share Posted 28 november 2001 Ik schat dat de luidsprekers aan speakerunits en filtercomponenten zo'n 4000 tot 4500 gulden per stuk hebben gekost: - tweeter Dynaudio T330D esotar 740 - midden Dynaudio M560D esotar 1140 - laagmidden Dynaudio 15W75 esotec? 350 - laag Eton type? 700 tot 800 - filtercomponenten, bedrading enz. totaal 1000 tot 1500 De kast kun je zelf zo duur maken als je wilt, MDF is relatief voordelig maar mahoniefineer is weer niet zo goedkoop. Daarnaast is het nodige vakmanschap nodig. Zeker bij dergelijke uitgaven is het verstandig dat je weet waar je aan begint. Heb je de ervaring en de benodigde tijd kun je zeker mooie resultaten behalen. Ik denk dat ze zich best met een exclusief fabrieksexemplaar kunnen meten. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 29 november 2001 Author Report Share Posted 29 november 2001 Zoals ik al zei, erg mooi, zeker de moeite waard, jammer dat ik deze prijs niet op kan hoesten, ik ga de persoon in kwestie vragen hoe en wat het ontwerp is, misschien een leuk projectje om te doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Schut Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Hoi allemaal, Ik wil graag reageren op wat bovenstaande opmerkingen. De kostprijs analyse is goed op weg maar schiet hier en daar te kort. De speaker units zijn correct, maar de kast was erg duur. Het basis materiaal “ge-appeld mahonie” fineer koste al 1700 gulden. De hele kast die ik inderdaad naar Avalon voorbeeld heb getekend koste 6000 gulden (samen). De extra verborgen kosten zitten hier in het filter en de bedrading. Dit was circa 5000 gulden (en dat was personeels prijs daar ik bij Siltech werkte, winkelwaarde is vele malen hoger). Ik ben bij de interne bekabeling volledig doorgeschoten daar het voor mij onzin was om een dure dikke Siltech speaker kabel te gebruiken en vervolgens het signaal door tientallen meters “gewoon” koper te sturen dat aanwezig is in iedere spoel die onderdeel van het filter is. Bij de ontwikkeling van dit systeem is niets aan het toeval overgelaten. Het feit dat ik dit systeem al 5 jaar heb spreekt boekdelen (vooral als je weet dat aan de bron kant alles al 5 keer veranderd is) Ik heb voor dit systeem vele speakers gebouwd en was altijd zeer tevreden (in het begin) en na een paar weken ging het weer mis. Daar ik mijn tijd wilde spenderen aan het ontwikkelen van High-End apparatuur (eerst voor Siltech, en Transrotor, later voor Sonic-Frontiers) moest ik een referentie system hebben waarmee ik bron apparatuur zoals voorversterkers, CD spelers en D/A converters kon evalueren. Nou dat is deze speaker echt. Waarom doe ik hem dan weg ……………. Ach ik wil nu eens wat anders en ik heb mijn oog/oor laten vallen op de “echte” Avalon Eidolon, die hier en daar toch net wat beter is. Als jullie nog vragen hebben …. Ga je gang, Take care, Peter *Een audio systeem kan beter iets verbergen dan een zwakheid tonen die irritant is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Beste Peter, Welkom op dit forum! Zowaar een mooi ontwerp! Ik heb de Avalon Eidolon diverse malen gehoord en als jouw ontwerp ook maar in de buurt van de Eidolons komt is het z'n prijs m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Forummers, Ik heb eergisteren de speakers bij Peter thuis beluisterd en ik kan jullie verzekeren dat ze geweldig klonken! Ook de rest van de installatie was natuurlijk meer dan uitstekend. Het is dat ik zelf al Avalons heb (Arcus0 en iets te weinig ruimte heb, anders had ik ze beslist willen hebben! Een wel zeer aantrekkelijk aanbod! Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Schut Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Hoi Forummers, Ik zag zojuist een bericht met de vraag beste speaker voor 15.000= Lijkt mij een leuk discussie punt. Mede omdat ik een setje dat in die categorie te koop heb. Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts