mordante Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Op dit moment denk ik dat mijn verstereker de zwakste schakel is van mijn keten. Buiten het element van mijn platenspeler. Mijn set: CD-loopwerk CEC TL51x DAC Wadia 12 pre-amp Rotel RC980 BX (wel wat gemod door Bas) power-amp Rotel RB1070 phono-pre clearaudio basic platenspeler Rega P25 element Orthofon MC nr2 speakers Impulse Aria SE speaker kabel Wireworld atlantis 5 interlinks Cardas NR en hexlink 5C rack solidsteel 5.4 Mijn gedachte gaan altijd alle kanten op. Wat wil ik? Tja als ik dat eens wist. Heb een tijd zitten denken dat ik 2 (gebalanceerde) monoblokken wil dicht bij mijn luidsprekers en een bijpassende voorversterker. langzaam kom ik er achter dat mono's erg duur zijn over het algemeen. Dus gaat nu meer de gedachte uit naar een geintergeerde versterker. Een buizen versterker valt af voor mij, ik weet er zijn wel goede buizenversterkers, alleen die vind ik weer relatief duur in vergelijking met een ander type verterker. Een Pathos kan eventueel wel, of soort gelijke hybride. Welk merk maakt goede betaalbare geintergeerde versterkers die 2de hands nog wel eens gezien worden. Liefst niet een te exotisch merk ivm met eventueel onderhoud. Zit een beetje te denken in de richting van. Ayre Ayre AX7 Symphonic Line RG14 Krell KAV300i Pathos ... ... etc Ik zeg niet dat ik tussen nu en een jaar al een andere versterker ga kopen, maar ben wel benieuw naar de ideeen van ander. Niet geintergeerde versterkers zijn ook welkom als idee. Heb naar 2de hands Array gezocht maar kom die zelden tgen voor een redelijk prijs. Bryston is ook 2dehands onbetaalbaar merk ik. Als budget max 2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Welk merk maakt goede betaalbare geintergeerde versterkers die 2de hands nog wel eens gezien worden. Liefst niet een te exotisch merk ivm met eventueel onderhoud. Momenteel in de 2e hands sectie een Emitter. Gewoon heel erg goed, kun je nog vele jaren me voort, ook als je ooit naar moeilijkere speakers gaat. ASR homepage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 diverse opties, een integrated array of ook interessante combinaties van voor eind, binnen je budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Heb je je set met een bepaalde gedachte / filosofie opgebouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 mei 2007 Author Report Share Posted 28 mei 2007 Tja mijn gedachte over mijn set. Heb het eigenlijk altijd op het gehoor gedaan. Maar heb wel het idee dat ik van een neutraal tot iets warm geluid hou. Toen ik ging luisteren voor verterkers heb ik destijds naar Marantz, Rotel, Arcam en Rega geluisterd. Daar kwam Rotel als beste uit naar mijn mening. Bij de andere miste of detail weergave of waren te warm van klank. Bij speakers naar Linn, Sonus Faber, Totem en Impulse geluisterd. Daar kwam de Impulse het neutraalst uit. Niks overdreven maar het klonk zoals het op de CD staat niet mooier niet slechter. Bij CD spelers, Naim, Arcam, Rotel en CEC, de Rotel vond ik niks en de rest zaten niet ver van de arcam en naim zaten redelijk bij elkaar in de buurt maar de CEC/wadia was weer een klasse beter. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Alles is natuurlijk geheel vanuit mijn gehoor/belevenis beschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Primare I30 of A30.1. A30.1 staat wel eens vaker te koop 2e hands. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 Als ik rustige muziek speel bv Anathema, Heather Nova, Nick Cave (deels) dan klinkt het erg goed. Veel detail alsof je er bijna bij bent. Maar bij drukke volle muziek Machine Head, Slayer, sommige klasiek dan bljift het wat tam. Het knalt niet je speakers uit een pauk blijft teveel een trommeltje bij wijze van spreken. Ik denk dat een groot deel van dit aan mijn versterker ligt maar weet dat niet zeker uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Beste Mordante Als een gebrek aan slamm je probleem is,zou ik je willen advieseren om een thuis test van een AVI S21 M1 versterker te regelen. Nieuwprijs zit in de buurt van de Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 Krijg ik met die amp niet alleen maar veel slam? En geen detail etc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Vreemd dat die Rotel geen "slam" geeft bij stevige rockmuziek. Ik begin de luidsprekers te verdenken. Ik heb ook eens een Rotel gehad. Ik vond hem wat "compressed" klinken. Als ik met mijn combinatie (Primare I21. CD21, Von Schweikert VR1) de cd Grinderman van Grinderman draai wordt ik uit mijn stoel geblazen indien nodig. En een mooi "open" geluid. En Grinderman is stevige, vuige rock. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Je versterker en je speakers zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 Je versterker en je speakers zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Dat kan wel zijn Mordante, maar ondanks die filosofie ben je niet tevreden. Rotel kan goede versterkers maken, CEC goede loopwerken, Wadia goede DAC's en WireWorld goede kabels, maar je bent er niet in geslaagd van de som meer te maken dan de afzonderlijke delen, tenminste daar ga ik vanuit als ik je posts lees. Ergens bekruipt mij het gevoel dat je veel dingen op basis van bijvoorbeeld recensies hebt gekocht en niet op basis van je eigen oren. Vandaar mijn goed bedoelde advies om naar een dealer te gaan en te zorgen dat er een oplossing komt die je set echt verbeterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 CEC heb ik met Rotel, Arcam en Naim vergeleken/beuisterd. Rega met Clear Audio en Project Clear audio pre, blind gekocht Rotel pre/power met Arcam, Marantz, Rega en Naim. Element kwam met de platenspeler. Wadia blind gekocht En kables vergelijken doe ik niet aan, mij teveel gedoe. Het is dus niet bepaald zo dat ik blind dingen koop nee. Tevreden zal ik nooit zijn, maar dat ligt meer aan de aard van het beestje. Net als dat ik zelden blij ben. Blij en tevreden zijn voor mij enge gedachten, punten van stilstand. Als het goed is zoals het is en je wordt daar blij van zal er nooit war gebeuren. Ik ben van meening dat neutraal de standaard instelling van de mens zou moeten zijn. Blij als het goed gaat (wat niet heel vaak zo is) en sad als het slecht gaat (wat ook niet zo heel vaak gebeurd). Maar ach ik hou er wel meer rare idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 De meeste mensen die denken dat ze een betere versterker nodig hebben, zijn eigenlijk toe aan betere luidsprekers... (P.S. "Orthofon" elementen best Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Mh even over die emmiter die in de eerste reactie naar boven kwam. Let wel op dit is een model van voor 1991 en dus niet meer te upgraden naar een eventuele nieuwere versie. Verderest heeft hij 150 Watt per kanaal aan 8 Ohm en geen 300, beetje populair neergezet dus. Verder is de prijs bijna 2x zo hoog als wat ik voor mijn eigen model betaald heb. Verder wel een mooie versterker hoor. Groet, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 mei 2007 Author Report Share Posted 30 mei 2007 Voor 1991 is wel wat te oud voor mij. Vind 2de hands geen probleem maar vintage is niet wat ik zoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 http://www.hear.nl/2dehands/6450-Musical-f...-aluminium.html is wel boven je budget ,maar een mooi merk vind ik, misschien kun je even wachten ,en 2000 of 2200 bieden. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Over MF gesproken, Ik kreeg vanmorgen een emailtje van hen over een nieuw product. Een zogenaamde supercharger die achter je normale versterker in de setup geplaatst word en je uitgansvermongen naar 550 watt boost voor extra dynamiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Over MF gesproken, Ik kreeg vanmorgen een emailtje van hen over een nieuw product. Een zogenaamde supercharger die achter je normale versterker in de setup geplaatst word en je uitgansvermongen naar 550 watt boost voor extra dynamiek. Wel dertig procent vervorming, zo te zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Mh even over die emmiter die in de eerste reactie naar boven kwam. Let wel op dit is een model van voor 1991 en dus niet meer te upgraden naar een eventuele nieuwere versie. Dat, had ik zo snel niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 mei 2007 Author Report Share Posted 31 mei 2007 http://www.hear.nl/2dehands/6450-Musical-f...-aluminium.html is wel boven je budget ,maar een mooi merk vind ik, misschien kun je even wachten ,en 2000 of 2200 bieden. gr hj Dat is wel een heel fraaie versterker. Maar zoals ik al aangaf ik heb nog nooit iets van MF. Is het ergens mee te verglijken? Eens kijk wat de prijs doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts