janssen Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Hallo allemaal, Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van de B&W N802. Hieronder zitten metalen wieltjes gemonteerd waar de speakers ook op kunnen staan. Op de vloer heb ik laminaat liggen en wil het niet beschadigen dus heb ik wat vloerbedekking tussen de speakers en vloer gelegd. Mijn vraag: wat hebben de N802 bezitters van dit forum onder de N802's? Zelf zit ik te denken aan spikes daaronder MDF en daaronder rubberabsorbertjes....(Of Masterbase) Alvast bedankt voor de reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Mooiste oplossing? SSC basis. Second best: Aurios. Honourful third: AZE HAS2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Een bom ! Sorry ik ben een beetje melig gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 mijn vrouw sorry ik ben nog meliger. zelf heb ik veel gevarieerd hierin en voor mij is nog steeds de beste oplossing. een dikke plaat RVS. kun je laten knippen bij diverse bedrijven. ik heb zelf een plaat van 0,8 cm en dan wat hard rubberen dopjes daaronder. Ik heb nog geen materiaal gehad wat zo dempt en doodslaat als RVS. wees wel bewust van het gewicht dat loopt snel in de kilo's. laat je even weten wat het word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janssen Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 Zelf zat ik te denken om er een marmeren plaat(2 cm dik) die ik nog heb liggen eronder te doen. En daaronder de contactgeluid absorbers van de Conrad. Dit is een goedkope middeltje en als het niks is, probeer ik iets anders... Groetjes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Waarom niet gewoon van die Soundcare spikes. Schroef je gewoon in de speakers (nou ja, in de schroefdraad busjes die ongetwijfeld onder in die 802's zitten). Voordeel is dat ze wel op spikes staan maar dat ze eenvoudig te verschuiven zijn en je vloer niet beschadigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Eeeh M44, is je vrouw de helft van een tweeling? Want anders zit er onder die ander een andere vrouw en dat ga je horen...... Janssen< Marmer kan het ook goed doen. Zelf heb ik massief ijzeren puks van 8cm doorsnee en 5cm dik onde mijn matrix 801 staan. Onder die puks vilten meubeldoppen, zo zijn ze nog te verschuiven zonder de vloer te beschadigen. De speakers zelf staan met hun eigen originele spikes op die puks. Doet het prima. Ik weet niet of je hear in mijn set kan kijken maar daar staat een foto van de B&W op de puks. Groet en succes, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
janssen Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Zijn die Auriossen ook verkrijgbaar zonder schroefdraad? Onder de N802 zitten geen gaten voor een schroefdraadspike. Net even geprobeerd met de wietjes op een marmeren plaat en daaronder rubberabsorbers. Door die wieltjes "rijden " de speakers bij het minste of geringste er vanaf. Daarom zou ik spikes moeten hebben met "voetjes" ipv schroefdraad aan de bovenkant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Zelf zat ik te denken om er een marmeren plaat(2 cm dik) die ik nog heb liggen eronder te doen. Timmer een "lijst" van hout, leg daarin een zandzak en op die zandzak je marmeren plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Niets mis met een sukje vloerbedekking of een marmeren plaat toch? Degelijk staan ze genoeg, 't zijn geen kleine jongens! Wel mooi van die genoemde onderzetters van Auriossen. ''symmetric design, means cost savings which we have passed on to you!'' En dan nog 116.66 dollar vragen per stuk!! Uit de rubrik HiFi Humor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Niets mis met een stukje vloerbedekking of een marmeren plaat toch? Degelijk staan ze genoeg, 't zijn geen kleine jongens! Wel mooi van die genoemde onderzetters van Auriossen. ''symmetric design, means cost savings which we have passed on to you!'' En dan nog 116.66 dollar vragen per stuk!! Uit de rubriek HiFi Humor. Met alle respect, maar je weet werkelijk niet waar je over praat. Kom even met goede uitleg, want voor minder dan een paar tientjes heb ik dat soort dingen altijd zelf gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Niets mis met een stukje vloerbedekking of een marmeren plaat toch? Degelijk staan ze genoeg, 't zijn geen kleine jongens! Wel mooi van die genoemde onderzetters van Auriossen. ''symmetric design, means cost savings which we have passed on to you!'' En dan nog 116.66 dollar vragen per stuk!! Uit de rubriek HiFi Humor. Met alle respect, maar je weet werkelijk niet waar je over praat. Oh jawel hoor. 4 van die dingen per speaker, dat is 8 in totaal. Dan praat je al snel over $933,28... Link to comment Share on other sites More sharing options...
janssen Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Oh jawel hoor. 4 van die dingen per speaker, dat is 8 in totaal. Dan praat je al snel over $933,28... Dat wordt wel erg duur!!! :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Niets mis met een stukje vloerbedekking of een marmeren plaat toch? Degelijk staan ze genoeg, 't zijn geen kleine jongens! Wel mooi van die genoemde onderzetters van Auriossen. ''symmetric design, means cost savings which we have passed on to you!'' En dan nog 116.66 dollar vragen per stuk!! Uit de rubriek HiFi Humor. Met alle respect, maar je weet werkelijk niet waar je over praat. Oh jawel hoor. 4 van die dingen per speaker, dat is 8 in totaal. Dan praat je al snel over $933,28... O nee hoor, want je plaatst slechts 3 per speaker Dan kost het nog altijd $699,96... Gelukkig is de dollar relatief goedkoop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 daar kun je een lang weekendje voor weg met z'n tweeen. zonde van het geld. RVS met rubber. kost nog geen 50 euro en ik heb nog niets beters gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Hoi, wat je ook kan proberen is om eerst heel precies de afstand tussen de kogels te meten en dit zeer prezies over nemen op de marmeren plaat. Putjes erin maken zodat die kogels er niet meer uitrollen, voila! En dan niet zo groot en diep dat de kogels er in vallen maar bv. de helft van de doorsnee van de kogel en alleen aan V vormpje boren of slijpen. Moet mogelijk zijn zelfs in marmer. Een N802 weegt een kilo of 70 dus die zal daar niet meer zo vlug uit rollen. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit. Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Het kan nattuurlijk ook zo zijn dat ze 2e hands zijn en niet meer zo gruwelijk duur maar toch nog geld genoeg. En als dat geld nu op is..... Ik heb geen kip die gouden eiren legt! Zou ook wel eens willen weten of dat beest dan nog wel smaakt Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Het wachten is op het moment dat die immer 'kritische' jongens met een vrouw onder Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit. Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik... Dus, je plempt een speaker neer en hij speakert optimaal Kom op Henrie, je mag best eens 'out of the box' denken Een F1 auto presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Een ATB presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Oftewel: er zijn meer omstandigheden die invloed hebben op dit 'optimaal'. Helaas is dit niet altijd realiseerbaar en vandaar dat er 'kunstgrepen' bestaan. Tsja, het blijft behelpen. wil je daarmee zeggen dat iedere speaker ontworpen is voor een bepaald soort vloer. Das bij een formule een en een tractor nl wel het geval. ATB staat voor All terrain. en dat zou ook voor speakers moeten gelden wat mij betreft. gewoon iets doods eronder dat er teven zorg voor draagt dat het oppervlak waar de speaker opstaat plat is en dus niet wiebelt e.d. Gaan mensen die dit soort onderzetters kopen ook 'luisteren"in de winkel voor ze ze aanschaffen. denk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Een glazen onderzetter zal voor een meer ringelend geluid zorgen. Tussen m'n monitors en speaker stands staan ook losse Soundcare spikes (goeie tip van Musfed). Zou niet zonder die top tweak willen. Minder dan 30 eur de drie (per speaker) overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Is er iemand die het effect van de aurios al eens heeft gehoord. Ik wel en ik weet dat ze bijzonder veel verschil kunnen uitmaken. Ik denk dat veel mensen die het kunnen proberen ineens van een heleboel problemen af zijn en niet meer hoeven te zoeken naar de juiste speaker, versterker, cd speler etc, etc. Het verschil kan er namelijk 1 van dag en nacht zijn en dan valt 600 dollar mee. Daarnaast zijn ze ook na te maken en dan zijn ze een stuk goedkoper, dus zoek iemand met het juiste gereedschap... Ze doen namelijk meer dan een stuk marmer, vloerkleed of een spike. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit. Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik... Dus, je plempt een speaker neer en hij speakert optimaal Kom op Henrie, je mag best eens 'out of the box' denken Een F1 auto presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Een ATB presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Oftewel: er zijn meer omstandigheden die invloed hebben op dit 'optimaal'. Helaas is dit niet altijd realiseerbaar en vandaar dat er 'kunstgrepen' bestaan. Tsja, het blijft behelpen. Zolang je die speaker op een stevige ondergrond 'neerplempt', moet het in 1 keer goed zijn, lijkt me. De ondergrond moet natuurlijk niet mee gaan dreuen. En uiteraard moet je speakers niet zomaar in een hoek neerplempen, zeker niet met een baspoort aan de achterkant, maar daar ging het hier niet over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit. Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik... Dus, je plempt een speaker neer en hij speakert optimaal Kom op Henrie, je mag best eens 'out of the box' denken Een F1 auto presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Een ATB presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Oftewel: er zijn meer omstandigheden die invloed hebben op dit 'optimaal'. Helaas is dit niet altijd realiseerbaar en vandaar dat er 'kunstgrepen' bestaan. Tsja, het blijft behelpen. Zolang je die speaker op een stevige ondergrond 'neerplempt', moet het in 1 keer goed zijn, lijkt me. De ondergrond moet natuurlijk niet mee gaan dreuen. En uiteraard moet je speakers niet zomaar in een hoek neerplempen, zeker niet met een baspoort aan de achterkant, maar daar ging het hier niet over... Heb je die dingen nu al eens gehoord (lees gebruikt) ? Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit. Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik... Dus, je plempt een speaker neer en hij speakert optimaal Kom op Henrie, je mag best eens 'out of the box' denken Een F1 auto presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Een ATB presteert optimaal... (mag je zelf invullen) Oftewel: er zijn meer omstandigheden die invloed hebben op dit 'optimaal'. Helaas is dit niet altijd realiseerbaar en vandaar dat er 'kunstgrepen' bestaan. Tsja, het blijft behelpen. Zolang je die speaker op een stevige ondergrond 'neerplempt', moet het in 1 keer goed zijn, lijkt me. De ondergrond moet natuurlijk niet mee gaan dreuen. En uiteraard moet je speakers niet zomaar in een hoek neerplempen, zeker niet met een baspoort aan de achterkant, maar daar ging het hier niet over... Heb je die dingen nu al eens gehoord (lees gebruikt) ? Groeten Hans Nee, natuurlijk niet. Ik ga toch geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts