Jump to content

Wat te plaatsen onder N802 speakers?

janssen
 Share

Recommended Posts

Tjonge tjonge waar hebben we het over, speakers van tig-duizenden euro's en om ze optimaal te laten klinken mag weer niets kosten...kruideniersmentaliteit.

Tja, maar als speakers van tig-duizenden euro's van die onderzettertjes nodig hebben om optimaal te klinken, dan is er ook wel wat mis geloof ik...

Dus, je plempt een speaker neer en hij speakert optimaal :huh: Kom op Henrie, je mag best eens 'out of the box' denken ;)

Een F1 auto presteert optimaal... (mag je zelf invullen)

Een ATB presteert optimaal... (mag je zelf invullen)

Oftewel: er zijn meer omstandigheden die invloed hebben op dit 'optimaal'. Helaas is dit niet altijd realiseerbaar en vandaar dat er 'kunstgrepen' bestaan. Tsja, het blijft behelpen.

Zolang je die speaker op een stevige ondergrond 'neerplempt', moet het in 1 keer goed zijn, lijkt me. De ondergrond moet natuurlijk niet mee gaan dreuen. En uiteraard moet je speakers niet zomaar in een hoek neerplempen, zeker niet met een baspoort aan de achterkant, maar daar ging het hier niet over...

Heb je die dingen nu al eens gehoord (lees gebruikt) ?

Groeten Hans

Nee, natuurlijk niet. Ik ga toch geen

Bedankt voor de waardevolle reacties tot zover. Ik denk dat ik de Soundcare spikes eens ga proberen. Iemand een idee waar deze te bezichtigen of te koop zijn in de Randstad? Mag ook 2e hands zijn....

Laat je even weten wat het gedaan heeft ?

Groeten Hans

Ik heb mijn Soundcare spikes bij Wilbert in Utrecht gekocht. Neem wel even de maat van de schroefdraad mee. Die levert Soundcare namelijk in de verschillende (M6 M8 M10 geloof ik) maten.

Ik bij de winkel om de hoek en op een hoek aldaar (even de naam kwijt, er staan meestal van die hoornluidsprekers in de etalage).

Janssen, die gebruik ik ook. Heb alleen een vilt stikker (van de gamma) in plaats van de dubbelzijdige self-adhesive sticker op de grote kant geplakt. Er zit nu een vilt sticker aan beide kanten (het vilt stickertje voor de kleine kant komt standaard met de spikes). Nadeel is (of kan zijn, ik heb er geen last van) dat de speakers los op de spikes staan. Voordeel dat je de positie van de spikes kan veranderen. En dat de speakers onberoerd blijven. In ieder geval succes ermee.