telefunken Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 hoi forumers. zijn er toevallig hear nog forumers die in het bezit is van deze draaitafel,of wel eens heeft gehoord. de draaitafel ziet er opzich wel netjes uit,met een 40mm plateau en met een dubbel chassis. hij is te bestellen met en zonder arm. maar ik kom weinig tegen op internet over de kwaliteit en de klangk van deze draaitafel. als je kijkt hoe deze draaitafel eruit ziet,tenopzichte van een clearaudio (vind de prijs dan nog meevallen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 op audiofreaks zit rho. 2 jaar geleden kocht hij voor <200 een prachtige micro-seiki dd40, verkocht die weer binnen een paar dagen om een Bix te kopen. Ik weet het niet meer exact maar ik meen dat dat avontuur niet helemaal naar tevredenheid is afgelopen. (ik meen dat de BIX ook snel weer weg was maar dat weet ik dus niet meer precies) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Hmmm, ik heb er nog een tijdje over gedacht om de eerste incarnatie, de gewone Bix te kopen: wat ik daarover toen op internet las was behoorlijk positief. En er is nu dus een Bix + , wat is er veranderd? -edit: er zitten andere pootjes onder..- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Moet zeggen dat hij er -afgezien van de grote letters- best geinig uitziet. Standaard 300-arm, en wel een losse voeding. Wat moet dat nou opbrengen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Hoe ziet die draaitafel er dan uit ten op zichte van een Clearaudio? Ik vind de Clearaudio's er beter uit zien. Zal wel een kwestie van smaak zijn. RHO heeft die eerste BIX gehad. Hij deed hem weg omdat hij er niet tevreden over was. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 op audiofreaks zit rho. 2 jaar geleden kocht hij voor <200 een prachtige micro-seiki dd40, verkocht die weer binnen een paar dagen om een Bix te kopen. Ik weet het niet meer exact maar ik meen dat dat avontuur niet helemaal naar tevredenheid is afgelopen. (ik meen dat de BIX ook snel weer weg was maar dat weet ik dus niet meer precies) dat iemand er niet mee tevreden is,kan ik in komen. maar de reden waarom,wat zou die geweest kunnen zijn als ik zo kijk hoe deze speler eruit ziet,dubbel acryl chassis met een losse motor met demping tussen de chassis en met een 40mm dik acryl plateau. zou dit een interessante dt kunnen zijn als je er een goede arm op plaats. wat bedoel ik met als je kijkt naar clearaudio,een enkel chassis van clearaudio champion kost al met satisfy tonearm 1800 euro's wil je de clearaudio met dubbele chassis kost die gelijk 2500 euro's hoeveel zou men teveel betalen omdat er clearaudio op staat,of is de kwaliteit echt zoveel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Ik meen dat Rho opmerkte dat het allemaal niet iets minder precies afgewerkt was, waardoor de toleranties nogal groot bleken (pin me niet vast op deze opmerking). Tube300 heeft ook zo'n BIX overwogen, maar hij is zelf aan het werk gegaan met Scheu onderdelen en een boel huisvlijt. Het resultaat is behoorlijk acceptabel en ziet er nog mooier uit. Ik heb Toine gisteren gewezen op een Transrotor Super Six, met SME 3009 Series 2 en een DL103 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 30 mei 2007 Author Report Share Posted 30 mei 2007 Ik meen dat Rho opmerkte dat het allemaal niet iets minder precies afgewerkt was, waardoor de toleranties nogal groot bleken (pin me niet vast op deze opmerking). Tube300 heeft ook zo'n BIX overwogen, maar hij is zelf aan het werk gegaan met Scheu onderdelen en een boel huisvlijt. Het resultaat is behoorlijk acceptabel en ziet er nog mooier uit. Ik heb Toine gisteren gewezen op een Transrotor Super Six, met SME 3009 Series 2 en een DL103 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 30 mei 2007 Author Report Share Posted 30 mei 2007 Ik heb Toine gisteren gewezen op een Transrotor Super Six, met SME 3009 Series 2 en een DL103 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 al een oudje Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 ik heb op ebay een site gevonden die de onderdelen van een bix+ los verkoopt zoals het plateau en lager.voor de prijs van 190 euro's inclusief versturen. Ik heb voor mijn Scheu plateau en lager al Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 30 mei 2007 Author Report Share Posted 30 mei 2007 al een oudje hoi roger. dit was een leuke topic uit de oude doos (herrinert u zich deze nog) ik heb het uitgelezen ,ben overigens wel benieuwd hoe die topic is afgelopen. ik ga ervan uit dat je iets heb gekocht in sneek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 al een oudje hoi roger. dit was een leuke topic uit de oude doos (herrinert u zich deze nog) ik heb het uitgelezen ,ben overigens wel benieuwd hoe die topic is afgelopen. ik ga ervan uit dat je iets heb gekocht in sneek. Hoi Rob, Sinds November 2003 staat hier al een mooie vette bob te spelen. Het plan om zelf een draaitafel te bouwen heb ik echter nog niet laten varen. Alleen wat gebrek aan tijd* gooit zo nu en dan wat roet in het eten. Zo'n project is er idd eentje van de lange adem *) Een wijs man zei ooit: "Als je geen tijd hebt, kun je er niet mee omgaan". Het is idd een kwestie van prioriteiten stellen. Zo'n zelfbouwdraaitafel heeft nu echt niet meer ed hoogste prioriteit. Bovendien ben ik ook graag met andere dingen bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 juni 2007 Report Share Posted 5 juni 2007 Het beste wat je kunt doen is een tweedehands draaitafel kopen. Nieuw is veel te duur en voegt absoluut niets toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts