Jump to content

Zelfbouw draaitafel

DePe
 Share

Recommended Posts

Dag Allemaal,

Het was niet mijn bedoeling om een leeg bericht op jullie los te laten. Ik bouw platenspelers en ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met een goede motorsturing. Ik zelf denk aan een stappen motor.

Op www.originlive.com kun je wel motorsturingen vinden.

Of is het de bedoeling dat je de motorsturing zelf bouwt?

Daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Succes.

Frank. :rolleyes:

Dag Frank,

De bedoeling is voor niet al te veel geld aan een goede motorregeling te komen. Zelf gebruik ik op dit moment een regeling van phillips (GA212) de bekende met de drie tiptoetsen. Maar deze liggen tegenwoordig ook niet meer voor het op rapen. Het idee achter een stappenmotor is dat deze digitaal geregeld wordt en dat dit later ook nog via een pc geregeld kan worden.

Vr Gr. Dick

Dag Frank,

De bedoeling is voor niet al te veel geld aan een goede motorregeling te komen.

Floppymotor voor draaitafel.

Altmann beschrijft weer een andere werkwijze, ergens 2/3 van de pagina.

Leuke links! Veel voor weinig... Ook m.b.t. de motoren interessant.

Aangezien ik waarschijnlijk ook weer wat platen ga draaien, en ik erover zit te denken om zelf een draaitafel te gaan maken , op de arm na denk ik,zoek ik nog een aandrijving. .

Heeft iemand nog kooptips wat betreft kant en klare platenspeler aandrijvingen ,moet er wel goed uitzien en van zeer goede kwaliteit zijn , losse snaaraandrijvingen heb ik het over.

Wat is de beste arm overigens?

gr :( hj :D

Ik zal eens gaan kijken ,heb je trouwens een regelbare snelheid nodig of is 2 standen voldoende?

Ziet er goed uit ,eigen ontwerp? is het plateau acryl ,en wat voor arm heb je?

Hoe klinkt ie in verhouding tot fabrieksmodellen?

Ik zat zelf te denken aan iets in de trant van JC Verdier ,schijnt echt top te zijn volgens velen.

Een zwaar massaloopwerk dus ,van ALU ,staal of graniet of zoiets , met onder een taatslager wat in een oliebad loopt.

De fundatie ook van graniet of zoiets waarin het taatslager zit opgesloten.

En dan een losstaande aandrijving .

Maar ik moet nog even kijken wat de prijzen zijn ,ik kan op mijn werk niet zon groot massaloopwerk draaien , dus dat moet uitbesteedt worden .

Ik hoop(denk) dat zon relatief hard zwaar massaloopwerk de helderheid vd weergave zal bevorderen.

gr :( hj :D