VANZOMERENG Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Maandag 28 mei j.l was ik op bezoek bij Henk Jan ( andromedaaudiodesign ) Dit bezoek kwam op mijn verzoek tot stand omdat mijn nieuwsgierigheid werkt gewekt door zijn site m.b.t. zijn eigenbouw luidsprekers en ook omdat ik in voornemens ben om meer andere installaties in diverse prijsklassen aan te horen. Ook hoop ik hiermee wat meer inzicht te krijgen wat binnen bepaalde budgetten aan kwaliteit haalbaar is, audiofiele tips bij anderen op te doen, een idee (vergelijk) te krijgen hoe mijn eigen installatie op waarde is in te schatten maar vooral ook om eens gezellig kennis te maken met anderen en gewoon lekker muziek te luisteren. Het grote voordeel was bovendien dat we praktisch buren zijn. (reisafstand 18 km) De luisterruimte is circa 4,5 x 4,5 mtr., parketvloer, licht gedempt en verder geen vreemde moeilijke hoeken etc. kortom m.i.z geen lastige akoestische ruimte behalve dat qua afmeting de ruimte niet groot te noemen is. Het eerste wat me meteen opviel waren de kleine 2 piramidevormige luidsprekers van circa 75 cm hoog (Andromeda Audio Design Model Orion, 2-weg systeem) en dat deze aan het nogal Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 leuk verslag. Als ik een keer tijd heb (wanneer de files zijn opgelost) zal ik ook een keer meer pogingen wagen bij anderen te aan luisteren. e pyramide speakers hebben me wel nieuwsgierig gemaakt. Aleen die muziek.oei oei daar valt nog wel wat aan te tweaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 De files lossen niet op in de toekomst , straks krijg je rekeningrijden.... eighhh gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 leuk verslag. Als ik een keer tijd heb (wanneer de files zijn opgelost) zal ik ook een keer meer pogingen wagen bij anderen te aan luisteren. e pyramide speakers hebben me wel nieuwsgierig gemaakt.Aleen die muziek.oei oei daar valt nog wel wat aan te tweaken Als je een keer tijd heb kan je een poging wagen om bij mij te komen luisteren. Je zou op de fiets kunnen komen Tricht-Beusichem=9km Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 interessant wellicht hou ik je daaraan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Mooie beschrijving. Heb zelf voorkeur voor 'overbemeten' aansturing van bij voorkeur twee-weg (al dan niet monitor) LS. Geeft als het goed is controle (icm interactie van de ruimte) en directheid (van afbeelding en plaatsing) die de muzikaliteit bevordert. Probeer daar thuis op uit te komen, en heb at shows ook op die manier steevast de beste (enige goede?) resultaten gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 interessant wellicht hou ik je daaraan. Dat is goed ik hoor het wel wanneer je de tijd heb, om naar deze set te komen luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 interessant wellicht hou ik je daaraan. Dat is goed ik hoor het wel wanneer je de tijd heb, om naar deze set te komen luisteren Mooie set, Henk93! Net het artikel van Hififreak gelezen. Heel indrukwekkend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts