Geerdie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Gisteren viel er een uitnodiging bij mij op de mat van Glas Audiovisie in Zutphen. Men had daar nieuwe spulletjes binnen van oa Totem, Rega en Tannoy. Aangezien ik toch niets te doen had ben ik maar even wezen kijken. (en luisteren) Ik was het meest benieuwd naar de Tannoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 leuk verslag Geerdie, ik ga aankomend weekend ook maar eens kijken en luisteren bij Glas. De Totem Forest heb ik al eens beluisterd, maar de Tannoy speaker nog niet. groet, Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 mei 2007 Author Report Share Posted 31 mei 2007 leuk verslag Geerdie, ik ga aankomend weekend ook maar eens kijken en luisteren bij Glas. De Totem Forest heb ik al eens beluisterd, maar de Tannoy speaker nog niet. groet, Lourens Hoi Lourens, Als je er toch bent, kijk dan effe wat voor een buizenversterker er voor de Glenairs wordt gebruikt. Ben ik vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 leuk verslag Geerdie, ik ga aankomend weekend ook maar eens kijken en luisteren bij Glas. De Totem Forest heb ik al eens beluisterd, maar de Tannoy speaker nog niet. groet, Lourens En? Ben je er nog geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Rega & Totem doen mij altijd een beetje low-budget aan. Ik schrik toch wel van de prijskaartjes die eraan hangen. Heb dezelfde set regelmatig gehoord, de importeur is een actief mannetje, maar vind het absoluut dit prijsniveau niet waard. In ieder geval te weinig detail en te weinig neutraal voor dit prijsniveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Beste Rein Beauty is in the eye of the beholder,en dat gaat voor de genoemde componenten zeker op. Ik ben van mening dat je met de genoemde componenten een set kunt samenstellen die apparatuur uit een hogere prijsklasse muzikaal gezien moeiteloos aankan.(heb er mijn ESL 57`s voor weggedaan) Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Beste ReinBeauty is in the eye of the beholder,en dat gaat voor de genoemde componenten zeker op. Ik ben van mening dat je met de genoemde componenten een set kunt samenstellen die apparatuur uit een hogere prijsklasse muzikaal gezien moeiteloos aankan.(heb er mijn ESL 57`s voor weggedaan) Mvg Mark Die ESLs had ik er ook wel voor weggedaan... Maar je hebt gelijk hoor. Beauty is in the eye of the beholder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 juni 2007 Author Report Share Posted 6 juni 2007 Rega & Totem doen mij altijd een beetje low-budget aan. Ik schrik toch wel van de prijskaartjes die eraan hangen. Heb dezelfde set regelmatig gehoord, de importeur is een actief mannetje, maar vind het absoluut dit prijsniveau niet waard. In ieder geval te weinig detail en te weinig neutraal voor dit prijsniveau. Dat is dan bedrieglijk. Wat de Totems kosten kun je lezen. De cd speler: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Precies, je komt met deze set in het gebied terecht waar vier cijfers vijf cijfers worden. De wereld van de grote bedragen. In dat gebied is het zo dat zo'n set inderdaad meekan met sets die een veelvoud kosten. Maar wat kan het voor de helft van het geld? Vaak net zoveel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 juni 2007 Author Report Share Posted 6 juni 2007 Precies, je komt met deze set in het gebied terecht waar vier cijfers vijf cijfers worden. Jamaar, wat wil je dan? Eindversterkers maat airconditioner? Glimmende buizenversterkers? Cd speler van een paar maandsalarissen? En dan een Quad 12L monitor op het eind omdat het geld op is? Hoe wil je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ik vind de meeste audio spullen te duur. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 juni 2007 Author Report Share Posted 6 juni 2007 Daarom koop ik ook veel 2e-hands. Ooooooh! Dat mag ik vast niet zeggen. Owja, tochwel. Tis m'n eigen topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 leuk verslag Geerdie, ik ga aankomend weekend ook maar eens kijken en luisteren bij Glas. De Totem Forest heb ik al eens beluisterd, maar de Tannoy speaker nog niet. groet, Lourens En? Ben je er nog geweest? ik ben zaterdagmiddag nog even wezen luisteren bij Glas. ben maar eventjes geweest en heb eigenlijk alleen de Forest serieus kunnen beluisteren. Maar het was geen nieuwe Forest, maar het al jaren bestaande model, aldus de importeur. Eerst stond de volumeknop laag en klonk het heel gewoontjes. Later, toen de volumeknop meer uitstond, klonk de Forest erg fraai. Ingetogen en geen opdringerig geluid. Alleen het laag was niet onder controle. Ik heb de Forest wel vaker beluisterd en weet dat het laag beter kan. Via de draaitafel klonk het directer en mooier dan via de CD. De Forest is m.i. in zijn prijsklasse een van de betere zo niet de best klinkende dynamische speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 juni 2007 Author Report Share Posted 7 juni 2007 Ja, dat vond ik nou ook. Het laag was een beetje flodderig, maar voor de rest klonk ie erg mooi. Ik denk dat je met een beter matchende eindtrap een geweldige set hebt. Maar ja, Totem en Rega komen allebei van de Belgische importeur Joenit. En dan komt er een Regaatje aan het Totempje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Maar ja, Totem en Rega komen allebei van de Belgische importeur Joenit.En dan komt er een Regaatje aan het Totempje... En???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts