alabaster Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Hallo iedereen, Ik krijg binnenkort een stel loodzware (50 kg per stuk) buizen monoblokken in huis en ben op zoek naar stands waarop ik ze kan zetten. Mijn huidige blokjes staan gewoon koud op de grond, maar dat vind ik niet zo'n mooie oplossing. Geen idee waar ik dit soort dingen kan vinden of wat ik ervoor zou kunnen gebruiken. Ja, in Amerika staat pracht spul te koop, maar voor nog prachtiger prijzen, om van het transport etc. nog maar te zwijgen. Is er iemand met suggesties, wat gebruiken jullie? groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Is dit mischien wat voor je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Of dit: -Ik maak geen grapje. Is iig veel goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Hallo iedereen, Ik krijg binnenkort een stel loodzware (50 kg per stuk) buizen monoblokken in huis en ben op zoek naar stands waarop ik ze kan zetten. Mijn huidige blokjes staan gewoon koud op de grond, maar dat vind ik niet zo'n mooie oplossing. Geen idee waar ik dit soort dingen kan vinden of wat ik ervoor zou kunnen gebruiken. Ja, in Amerika staat pracht spul te koop, maar voor nog prachtiger prijzen, om van het transport etc. nog maar te zwijgen. Is er iemand met suggesties, wat gebruiken jullie? groeten, Jos Hallo jos, een goede en goedkope oplossing is zelf een paar "callas audio" soundboards te maken. Twee mdf panelen op maat zagen op elkaar bevestigen met een tussen ruimte en die vullen met zilverzand. op hear vind je ook een topic over het maken van een compleet callas rack. Is het teveel werk dan kan Ron ploeger ook op maat gemaakte soundboards leveren in elke kleur. Zie www.callas-audio.nl Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 http://cgi.ebay.de/2x-DREAMAUDIO-X-BASE-HI...1QQcmdZViewItem Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 RVS platen. niet zo duur, roest niet dus blijft mooi. paar hard rubberen dopjes eronder of wieltjes in zware uitvoering. klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ik heb gewoon rubberen wasmachinedempers onder mijn zware Parasound Halo JC1 monoblokken staan. Voldoet prima, kost niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Waar haal je die dingen, Theo? De combinatie forse broodplank of stuk graniet met die dempers eronder lijkt me wel iets. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Voor wasmachinedempers even naar de bouwmarkt Jos. Daar hebben ze ook wel een zakje zand en een granieten tuintegel. Hoe is het aan het phonotrappenfront? ennuh, wat zijn dat voor monoblokken trouwens? Zijn ze voor bij die mega-speakers? Plaats eens een fotootje als je zin hebt. Zo doorsnee zijn die mooie spullen van jou niet tenslotte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Hallo Kraus, Bedankt voor je tip. Ik zoek echter iets mooiers dan stoeptegels. De versterkers zijn de Apotheosen van Tube Elysium. ik heb ze een week thuis gehad om uit te proberen en het is een droom combinatie met die lellen van luidsprekers. Foto's, ik zal het eens proberen. Jos Hmm, kleine problemen. Ik probeer nog een foto van de buizenbakken te sturen. Nou ja, Als we dan toch bezig zijn ook nog een foto van het scheidingsfilter. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 In het kader van het gegeven dat brutalen de halve wereld hebben: staat die uitnodiging nog, Jos? Als ik dat (nu weer) zie dan jeuken de oortjes en zou ik op een dag in de nabije toekomst best eens die 500km willen rijden om een plaatje te draaien. Heb tot half juli ook wel redelijk vrije tijd door omstandigheden dus wat mij betreft............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Oh ja Kraus, Wat de phonotrap betreft, je eigenlijke vraag, ik speel nog steeds met de kleine ASR en dat bevalt eigenlijk uitstekend. Dit in tegenstelling met hun grote Emitter II Exclusive versterker die ik een tijdje in huis heb gehad. Die klonk echt nergens naar, maar gelukkig kon ik hem met een klein winsje verkopen. Jos Kraus, Door omstandigheden (vakantie, onderwijs) heb ik dan ook alle tijd en je bent van harte welkom. Ik meende al dat we eerder contact hadden gehad. Heb ik je al eens foto's gestuurd, en van waar moet je komen? Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 ik heb je emailadres nog ergens en stuur je een mailtje. In dit geval zou ik eventueel (bij belangstelling) wel mijn eigen phonotrap mee kunnen nemen die ik heb laten bouwen, dat is misschien wel interessant voor je. Maar wat mij betreft, het lijken mij luidsprekers die je eens gehoord moet hebben anders kun je in feite nergens over mee praten. Ik ben eigenlijk ook nog heel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Schiedam. Daar ben ik ooit geweest om een hele berg opera lp's op te halen. Heb ik nog dagelijks plezier van. Ik woon een stukje voor Leeuwarden, vanaf de dijk gerekend. Mail me maar even dan kunnen we iets afspreken. De buizen mono's heb ik nog niet binnen, maar ik denk dat dat komend weekend of die week daarop gebeurt. Nu gebruik ik 7 Watt mono's, maar dat is wat aan de krappe kant. Er hangt per slot van rekening toch een grote Altec driver in de bas kast en die heeft wat energie nodig. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 de mail is verstuurd. Mocht het adres veranderd zijn dan een pb-tje maar ik heb geen bericht ontvangen dat het adres niet deugde. Bij Leeuwarden, dan ga ik fijn over Sexbierum, twee keer een hoogtepunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ha die Kraus, Wat zei je Sex bier rum. Misschien 4 keer MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ik hoorde laatst ook van iemand dat daar trajectcontrole is. Dat verbaast me dus niks Nou ja, de gordels goed vast en dan maar hopen dat het dak er op blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Is er iemand met suggesties, wat gebruiken jullie? Jos, "Just for the looks", mijn Graaf staat op een 10 cm dik blok Belgisch hardsteen, harmonieert prima met de zwarte lak van het ding. Zoek een paar bijpassende dikke blokken hout of steen. Mooie speakers! TAD? Heb je er iets meer info over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts