erik klijnsmit Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 zeg, als je nou deze speakertjes koopt bij Correct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 hm ... geestig idee ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ga je hier mee verder Erik? Ik ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 zeer cool m'n handjes beginnen te kriebellen de uni-Q drivers zijn volgens mij best goed, ik denk wel dat je de filters ook grondig onderhanden moet nemen en een puik kastje bouwen T-ampje er aan van 40 eurie van sonic impact, en dan aan de pc hangen dan heb je een leuk setje bij de pc staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 ik bedoel : die KEF speakertjes zijn toch best goed.? Ja, vooral de units die samen met een kast wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 je kan als je er mee wilt spelen ook twee Seas coax unit kopen, is wel wat duurder dan 2x49, maar wel een beter chassis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Het is een leuk idee.Als je de juiste gegevens van het speakertje kan krijgen en je handig bent kan je een aardig eind komen.Maar of je goedkoper uit bent?Voor 100 eurootjes meer heb je z'n staande broer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 (...) ik bedoel : die KEF speakertjes zijn toch best goed.? Beste Erik, Wat is er goed aan, dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2007 Author Report Share Posted 9 juni 2007 (...) ik bedoel : die KEF speakertjes zijn toch best goed.? Beste Erik, Wat is er goed aan, dan? het ontwerp: de tweeter in het centrum van de middentoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Kun je dan niet beter een Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2007 Author Report Share Posted 9 juni 2007 Kun je dan niet beter een Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 De units (met cross-over c.s.) waren altijd los te koop, voor veeleisende zelfbouwers en veelverslijtende professionals (studio's). Dat zal nu nog wel zo zijn. Ze waren er in diverse maten: 15" en 12" waren het meest in trek. Je zou zo'n unit vrij gemakkelijk in een soort betonnix kunnen monteren. (Voor info: Tanny Nederland B.V., Anthonetta Kuijlstraat 19, 3066 GS ROTTERDAM Tel: +31 10-2860554 Tweedehandsmarkt: http://f27.parsimony.net/forum66468/ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 hmm volgens mij is JBl begonnen met de combi hoog in laag. tannoy kwam dacht ik daarna. die kef units vind ik niet bijzonder. in de zelfbouw wereld is wel beters te vinden voor 50 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 De units (met cross-over c.s.) waren altijd los te koop, voor veeleisende zelfbouwers en veelverslijtende professionals (studio's). Dat zal nu nog wel zo zijn. Nou, toch al tientallen jaar niet meer hoor Spido. Er was voor de pro wereld nog wel een 20cm dual concentric op een plankje te te krijgen voor in-wall montage, de S8iw. Maarre, die kostten nog wel meer dan 600 euries de twee. Zal wel niet Erik's bedoeling zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 hmm volgens mij is JBl begonnen met de combi hoog in laag. tannoy kwam dacht ik daarna.die kef units vind ik niet bijzonder. in de zelfbouw wereld is wel beters te vinden voor 50 euro. Beste m44, De Tannoy Dual Concentrics zijn er sinds 1947. De Goodmans Triaxom, Altec Super Duplex en Jensen Coaxial waren er al in de vroege zestiger jaren. De JBL (2165A) coax is toch van recenter datum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 De Tannoy Dual Concentrics zijn er sinds 1947.... De JBL (2165A) coax is toch van recenter datum? JBL is gesticht in 1946. Het lijkt me sterk dat JBL met het op de markt zetten van een coaxsysteem Tannoy net is voorgeweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 in 1945 ontwerpt James b Lansing een duplex loudspreker. Een luidspreker met een aparte hoge tonen sectie in het midden met een eigen spreekspoel. hij werkte toen nog samen met altec(lansing) die zijn in de jaren 20 begonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 in 1945 ontwerpt James b Lansing een duplex loudspreker. Een luidspreker met een aparte hoge tonen sectie in het midden met een eigen spreekspoel.hij werkte toen nog samen met altec(lansing) die zijn in de jaren 20 begonnen. Inderdaad, het ding is zelfs van 1943. Nog een plaatje: Er staan trouwens leuke systemen op die website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Ook grappig om te lezen dat ze (in weliswaar zwaar gemodificeerde vorm) tot 1998 gemaakt werden. De UREI 813 studiomonitors ken ik nog wel. Maar dat waren toch echt Altec speakers. http://mixonline.com/TECnology-Hall-of-Fam...onitors-090106/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 tja heb net het "60th year anniversary" the story of JBL binnen. vermakelijkboek moet ik zeggen. zijn tijd ver vooruit. zelfmoord gepleegd. heeft nooit echt kunnen meemaken hoe jbl een succes werd op internationaal nivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Ook grappig om te lezen dat ze (in weliswaar zwaar gemodificeerde vorm) tot 1998 gemaakt werden. De UREI 813 studiomonitors ken ik nog wel. Maar dat waren toch echt Altec speakers. http://mixonline.com/TECnology-Hall-of-Fam...onitors-090106/ Ik heb laatst nog een maxi single afgemixt op de kleine broertjes van deze Urei's. Klonk beslist niet verkeerd! Maar wel een beetje te 'lekker' had ik het idee. Onderin bassterk en iets te veel presence. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Hoi PD, Je moet het ook in de tijd zien. Deze monitors waren erg populair in de jaren '80 en in die tijd was het echt de top op dit gebied. Vond ze overigens foeilelijk om te zien met dat blauwe schuim om de toetertjes. Een kleinere variant? Was dat dan zonder extra basspeaker? Ken wel een grotere variant met links en rechts van de dual concentric mid/hoog een stel basspeakers. Meen dat dat de 815 was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Hallo Pjotr, De eigenaar was er wel heel trots op en ik kwam ze laatst 2e hands tegen waar ze toch nog wel wat geld op moeten brengen. Zoals gezegd, ze klonken beslist niet verkeerd. De Urei's waarmee ik heb gewerkt waren de actieve 811's. Hier zie je boven in beeld de 815's, die zou ik zeker nog eens willen beluisteren (mooie Sony/MCI tafel trouwens). Wat vond jij van het geluid van de Urei's? mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Even wat rondgegoogled en zowaar, hier heb je alle drie de uitvoeringen: http://www.lansingheritage.org/images/jbl/...-81xB/page1.jpg En mocht Erik er zin in krijgen dan liggen er hier nog een paar losse units: Betonnen kassie er omheen en klaar! Wat vond jij van het geluid van de Urei's? Goh, dat is 25 jaar geleden zeg Vond het toen wel top, kon erg hard zonder dicht te lopen. Maar om nu te zeggen dat ze in mijn geheugen gegrift staan, nou nee dat nu ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts