frieslander Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Hallo, Ik vraag mij af waarom de cd speler verzwaard moet worden met loodbitumen. Wat is daarvan het resultaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Hoi Henk, daar snap ik nou niks van (het fries) over het beplakken met loodbitumen van de cd speler wil ik nog als tip geven dat je erg voorzichtig moet zijn dat er geen platen loodbitumen op het loopwerk e.d. kunnen vallen. Ik weet van iemand die de cd speler zo naar de knoppen heeft geholpen. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Bij een Philips cd-speler (cd753) heb ik de volgende modificaties aangebracht: - De kap met dubbelzijdig schuim-kleefband beplakt met bladlood, deze is weer beplakt met een stuk tapijttegel. - Mute transistoren verwijderd. - Koppel elco's tussen DAC en opamp vervangen door MKP. - Opamp in de uitgang vervangen door een Burr-Brown 2604. - Een aparte voeding voor deze opamp. Het doel van deze verbouw was om eens te kijken hoeveel uit zo'n goedkope cd-speler te halen is en dat valt beslist niet tegen. Ik denk dat hij mee kan komen met spelers van 1000 tot 1500 gulden. Het bladlood aan de binnenzijde van de deksel maakt de kap hartstikke dood en de hele speler behoorlijk zwaar. Het tapijt dempt eventueel staande golven tussen deksel en bodemplaat/print. Het was een leuk experiment met voor mij heel behoorlijke resultaten. Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Geplaatst door richard:Bij een Philips cd-speler (cd753) heb ik de volgende modificaties aangebracht: - De kap met dubbelzijdig schuim-kleefband beplakt met bladlood, deze is weer beplakt met een stuk tapijttegel. - Mute transistoren verwijderd. - Koppel elco's tussen DAC en opamp vervangen door MKP. - Opamp in de uitgang vervangen door een Burr-Brown 2604. - Een aparte voeding voor deze opamp. Het doel van deze verbouw was om eens te kijken hoeveel uit zo'n goedkope cd-speler te halen is en dat valt beslist niet tegen. Ik denk dat hij mee kan komen met spelers van 1000 tot 1500 gulden. Het bladlood aan de binnenzijde van de deksel maakt de kap hartstikke dood en de hele speler behoorlijk zwaar. Het tapijt dempt eventueel staande golven tussen deksel en bodemplaat/print. Het was een leuk experiment met voor mij heel behoorlijke resultaten. Groeten, Richard Mag ik even vragen waar u woont? Ik heb interesse in de tweaks welke je nu noemt. Ik heb exact zo'n zelfde cd-speler en heb ook de mute-torren al verwijdert, maar de overige tweaks kan ik niet of nauwelijks uitvoeren, omdat ik de spullen hier in de buurt niet kan krijgen en omdat ik er geen tot weinig tijd voor heb. Wat zou het gaan kosten als je mijn speler dezelfde mutatie laat ondergaan? Vandaar mijn vraag waar je woont, dan kan ik de speler misschien langsbrengen. Wat zijn de exacte verbeteringen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Beetsterzwaag is voor sommigen ergens in Verwergistan. Jeroen, als het goed is heb je een email ontvangen. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Geplaatst door Badtothebone: Je kunt typen, dus neem ik aan dat je ook kunt lezen Jeroen! BEETSTERZWAAG Dat staat er toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Kennelijk kun je er niet tegen wanneer je op iets gewezen wordt wat je zelf h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Maakt niet uit! Laten we vrolijk blijven en doen. Laat ik je eerlijk zeggen dat ik nu pas zie dat in ieder bericht de plaats staat. Maar goed. Vrede op aarde en veel luistergenot in 2002! Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 beste ruud niet te snel ik wil ook nog mee doen schande als mensen er weer op het laatste nippertje tussen moeten kruipen Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Weet iemand waar Snake City ligt ergens vlak onder Denemarken Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 ergens vlak onder Denemarken daar moet ik je verbeter want het ligt hier en dat is tussen denemarken en spanje in hangt er natuurlijk vanaf wat je vlak onder noemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts