The Koosjer connection Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Brigitte Bardot!!!!!!!!!! Dat had je nou niet moeten zeggen, nou doe ik vannacht geen oog meer dicht. Bedenk dan maar dat die ook 40 jaar ouder is geworden. Die is nu in de 70. Denk niet dat de haarlak haar al die tijd goed heeft kunnen conserveren ... Voor zie wat moeite heeft om in slaap te komen vannacht..... En hoe het dan nu is... welterusten.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Dat vind ik nou zo goed aan Brigitte! Dat ze NIET in de steigers heeft gestaan. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Hubertinus Dat kan wel zijn maar door die laatste foto slaap ik vanacht toch niet goed. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 @Hottentot, dan heb ik wel wat Temazepam voor je... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 De herinnering blijft Ik was toen een jaar of 10 of 12 en het sparen van plaatjes van Brigitte Bardot een alomvattende bezigheid. Weinig dingen waren belangrijker. In de straat waar ik woonde in Amsterdam woonden een paar deuren verder twee veel oudere meisjes (17/18jaar) die in mijn fantasie als twee druppels water leken op Brigitte Bardot. Zelfde haren (1 blond, 1 rood) die ook nog kapster waren en dus altijd omringd door heerlijke luchtjes. Dat was nog merkbaar als ze over hun balkonnetje hingen en wij als jongetjes op straat speelden (het is bijna altijd zomer in je jeugd). Fikkie noemden we de rossigste van de twee en als het tot een praatje kwam, dan was je dagen in de wolken. Altijd omlopen om een glimp van Fikkie op te vangen. Ik voel nog de schrik en verbijstering toen ik later hoorde dat ze was omgekomen bij de vliegramp op Teneriffe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Ik voel nog de schrik en verbijstering toen ik later hoorde dat ze was omgekomen bij de vliegramp op Teneriffe. Tja, George is nog niet zo lang geleden overleden, maar dacht dat bij de moord op John Lennon veel mensen ongeveer dezelfde gevoelens hadden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Op de nieuwe LP "Love" begint kant D met while my guitar gently weeps in een uitvoering die ik in ieder geval nog niet kende. Echt supermooi. En ja, er is soms inderdaad wel sprake van een gevoel van verlies, ook al ken je iemand helemaal niet persoonlijk. Over die nieuwe LP ben ik na een paar keer luisteren overigens bijzonder goed te spreken. Op een enkel dingetje na is het toch met veel verstand van zaken gedaan en inderdaad, de muziek klinkt ongelooflijk fris en nieuw. Ik vind het een sensatie om te beluisteren in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band is volkomen terecht het meest overgewaardeerde pop-album van de jaren zestig! En de jaren zestig is volkomen terecht de meest overgewaardeerde periode in de pop-historie! (Waarom toch moest Yoko Ono de Guinevere zijn van the Beatles, zoals Michelle Phillips dat was bij the Mamas and the Papas? Wordt alles ons pas werkelijk dierbaar als het verloren is gegaan?) P.S. Uit de beschrijving van de buurmeisjes meen ik te kunnen opmaken dat Kraus is opgegroeid in de omgeving van de Ferdinand Bol... of anders in de buurt van de Weissenbruchstraat. Klopt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Admiraal de Ruyterweg 234; toen de blauwe tram er nog liep. Van Amsterdam-West zoals het vroeger was, is niet veel meer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Admiraal de Ruyterweg 234; toen de blauwe tram er nog liep.Van Amsterdam-West zoals het vroeger was, is niet veel meer over. (...) Wordt alles ons pas werkelijk dierbaar als het verloren is gegaan? (...) (Spido) De Ruyterweg! De dansschool van Jan Musch (Goud-met-Ster, mind you!) ! Stijldansen zoals Victor Silvester dicteerde, en dan nog wel met zo'n eng meisje (glitter-angoratruitje en verhoogd lakkapsel) ergens tegen je erogene zone geklemd! De Boedapester Blauwe Tram... een Ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 ik ken wel deze.... This is it, kids: The ultimate stab at hippiedom, the flipside to SGT. PEPPER, the album that didn't leave a single pretense of the counterculture standing. Can it be mere coincidence that the '60s ended within a few years of this album's release? From its Beatles parody cover design to the lyrical barbs on "Flower Punk" and "Who Needs the Peace Corps?," this was aptly described by Rolling Stone (who picked it as one of the top 100 albums from 1967-1987) as "perhaps the most mercilessly derisive raspberry ever flung at the rock scene by an actual participant therein." The finale, "The Chrome Plated Megaphone of Destiny" still stands as one of the more audacious pieces of composition in the Zappa catalogue. When WE'RE ONLY IN IT FOR THE MONEY first appeared on CD in 1986, Zappa took the controversial step of technically spiffing up the music with new, digitally-recorded bass and drum tracks. Some fans responded with a resounding "Thanks, but no thanks." Ik heb helemaal niets met Sgt.Pepper, ik werd er helemaal flauw van, van de Beatles, en nu nog. Deze parodie heeft heel wat meer in de melk te brokkelen. het is trouwens een mythe dat Sgt. Pepper zo'n vernieuwend concept was, mijnheer Zappa deed die trucjes al jaren v Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 ik ken wel deze.... this was aptly described by Rolling Stone (who picked it as one of the top 100 albums from 1967-1987) as "perhaps the most mercilessly derisive raspberry ever flung at the rock scene by an actual participant therein." Is dat belangrijk, dat deze in de lijst van Rolling Stone's "top 100 albums from 1967-1987" staat?Ik gok overigens dat ie dan net niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 ik ken wel deze.... Ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 (...) Daarenboven beschouwde Jimi Hendrix hem als de beste gitarist die er rondliep - beter dan Hendrix zelf. Zappa was het daar zelf niet mee eens. (...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Frank_Zappa Jimi had gelijk: Frank was inderdaad beter dan hij. Maar daar was niet zoveel voor nodig als Jimi meende... Verhaaltje Toen in 1993 Frank Zappa bij de hemelpoort aankwam, riep Petrus meteen Jimi Hendrix bij zich om Frank wat wegwijs te maken in het eeuwige koninkrijk. Jimi was daar al sinds 1970, en kende dus aardig de weg. Al keuvelend over pop en rock, over meiden en stofzuigers, liepen ze over de straten van goud en onder de parelmoeren poorten door. Overal klonk prachtige sferische muziek vol harmonie. Opeens hoorde Frank een beetje stuntelig getokkel op een gitaartje van omlaag komen. Daar zat een oude man op de stoep wat bluesrifjes te proberen. "Eh... laten we maar wat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Deze parodie heeft heel wat meer in de melk te brokkelen. het is trouwens een mythe dat Sgt. Pepper zo'n vernieuwend concept was, mijnheer Zappa deed die trucjes al jaren v Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 maar ook de afzetmarkt nogal heeft verkleind.Had tie daarom dan water bij de wijn moeten en `t commercieel aantrekkelijker kunnen maken?`t Was George Martin niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 maar ook de afzetmarkt nogal heeft verkleind.Had tie daarom dan water bij de wijn moeten en `t commercieel aantrekkelijker kunnen maken?`t Was George Martin niet. Nee, integendeel! Een genie moet geen water bij wijn doen of compromissen sluiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Echt geniaal is: water inschenken en de mensen laten denken dat het wijn is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Echt geniaal is: water inschenken en de mensen laten denken dat het wijn is... Dan is George Martin Jesus Christus. En de wonderen de wereld nog niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts