The Koosjer connection Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Nu kun je hier lezen wat er allemaal met dit album is gebeurd...nu..40 jaar na dato nog steeds relevant als maatlat... Iemand verder een mening over dit album? >>>>> klik <<<<< Veel plezier, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 ken de naam meer ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 ken de naam meer ook niet. Dat kan..maar toen dit album uit kwam was het een heel nieuw concept..innovatie jaren vooruit..wellicht eens naar luisteren? Met groet, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 ken de naam meer ook niet. Idem... Misschien maar eens gaan luisteren ja. Maar om de een of andere reden, kunnen The Beatles mij niet zo boeien, al hebben ze best goeie nummers gemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 ken de naam meer ook niet. Idem... Misschien maar eens gaan luisteren ja. Maar om de een of andere reden, kunnen The Beatles mij niet zo boeien, al hebben ze best goeie nummers gemaakt... Ik ben er mee gegroeid..voor mij staat deze groep nog steeds op een behoorlijk nivo.....maarja..al weer 32 jaar ontbonden?..dat zal het antwoord zijn denk ik Maar ik moet nog heel wat albums tegen komen die zulke waarderingen krijgen door de jaren heen als dit album...Als je bv naar Pets sounds luisterd nu?...maar destijds was het een " revolutie ". Afijn..ik moest het toch maar even melden dat het album in de Rock and Roll Hall of Fame gezet is als Most Definitive Rock and Roll Album....na 40 jaar. Hier de palm d'Ore: Album Year Country Chart Position: 1967 United States Billboard 200 1 (15 weeks) 1967 United Kingdom UK Albums Chart 1 (27 weeks) 1967 Australia Australian ARIA Albums Chart 1 (30 weeks) Singles Year Single Chart Position : 1978 "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"/"With a Little Help from My Friends"/"A Day in the Life" Pop Singles 2 Awards Grammy awards: Year Winner Award 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Album of the Year 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Best Album Cover, Graphic Arts 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Best Engineered Recording, Non-Classical 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Contemporary Album Grammy Award nominations: Year Nominee Award 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Group Vocal Performance 1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Contemporary Vocal Group 1967 "A Day in the Life" Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s) Rock and Roll Hall of Fame: Year Award 1988 Inducted 2007 Most Definitive Rock and Roll Album ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Iemand verder een mening over dit album? Schijnt `n mijlpaal te wezen en ken `m vrij goed. Las pas geleden in 1 of andere radiogids dat `t toch wel dollen was tijdens de opnames. Vooral bij a day in the life toen ze de studio met slingers ed versiert hadden om de stemming nog verder te verhogen.. Bij de fagotspeler was `n condoom als ballonnetje op z`n instrument bevestigd Dikke pret dus. Oorspronkelijk was `t plan om `n orkest van 90 man te plaatsen, maar er werden er uiteindelijk `n pakweg 40. De eerste mix was mono en volgens de echte kenners klinkt tie beter als de stereomix van `n paar dagen later. Maar `t zijn de beatles met die vervelende george martin. End of rock & roll.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 So, it was forty years ago today that Sgt Pepper told the band to play. Well, they've never been out-a-style And are still guaranteed to raise a smile Middelbare schoioltijd, dat vergeet je nooit meer. "Al" bij het tweede Beatles-album verruilde ik spuuglok en kippekont voor Beatlehaar. Weg met Brylcreem en stalen kammetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ik heb niks met de Beatles. Ik heb wel herinneringen aan een "rock&roll" album van ze. Ik weet even niet hoe het heet. We waren heel jong en deden dingen die wellicht niet door de beugel konden. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 2 juni 2007 Author Report Share Posted 2 juni 2007 So, it was forty years ago todaythat Sgt Pepper told the band to play. Well, they've never been out-a-style And are still guaranteed to raise a smile Middelbare schoioltijd, dat vergeet je nooit meer. "Al" bij het tweede Beatles-album verruilde ik spuuglok en kippekont voor Beatlehaar. Weg met Brylcreem en stalen kammetje Daar zat ik op te wachten..een " tijd " genoot.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ja, zo'n (witte) Puch met hoog stuur heb ik natuurlijk ook nog gehad. Zou niet weten of ik daar nog een foto van had.. Eerst een potje er op, later een uitlaat waar het meisje van toen zeer lelijk haar been aan heeft verbrand. Dus weer terug naar het potje. Aan dat potje zaten twee pijpjes. Die zijn er zomaar afgevallen en als gevolg daarvan werd de brommer in beslag genomen. "Opgevoerd" was het oordeel van de hufter van bureau Slinge. Geen geld, dus moest 15 kilometer naar huis lopen. Daar word je voor de rest van je leven anarchist van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ben geboren in 1975 en mijn ouders zijn te oud voor de Beatles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Sgt. Pepper anniversary 23:45 - 00:45 BBC 2 vandaag Genre(s): Muziek Programma t.g.v. de 40e vejaardag van het legendarische album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles. Geluidstechnicus Geoff Emerick gaat de studio in met topartiesten van nu om nieuwe versies van de klassieke albumtracks op te nemen. Meer over dit thema op: 3VOOR12 en i read the news today, oh boy 01:00 - 07:00 Radio 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ja, zo'n (witte) Puch met hoog stuur heb ik natuurlijk ook nog gehad. Zou niet weten of ik daar nog een foto van had.. Eerst een potje er op, later een uitlaat waar het meisje van toen zeer lelijk haar been aan heeft verbrand. Dus weer terug naar het potje.Aan dat potje zaten twee pijpjes. Die zijn er zomaar afgevallen en als gevolg daarvan werd de brommer in beslag genomen. "Opgevoerd" was het oordeel van de hufter van bureau Slinge. Geen geld, dus moest 15 kilometer naar huis lopen. Daar word je voor de rest van je leven anarchist van. Ja, of je wordt er heel fit van... Ik ben ook te jong voor The Beatles. Maar eigenlijk is dat een heel slecht argument, want ik heb wel muziek van The Doors, Led Zeppelin, Procol Harum, Nick Drake, Deep Purple en Pink Floyd... M'n ouders hebben vroeger volgens mij nooit naar muziek geluisterd. Ze hebben in ieder geval nooit platen gehad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Het is een goed album. En grensverleggend voor de popmuziek. Maar dat was veel van wat The Beatles deden. En als dat wenkbrauwen doet rijzen: zij waren toch in ieder geval degene die afwijkende dingen bij een groot publiek bekend maakten. Maar te vaak wordt het niet meer in het juiste perspectief bekeken, vind ik. Uit onwetendheid vanzelfsprekend. Er is namelijk een tijd geweest dat je niet de godganse dag last had van gehoorvervuiling zodat je bewust moest kiezen voor het willen luisteren naar muziek. In het laatste deel van die tijd waren o.a. The Beatles actief. Toen The Beatles als een van de vele pop-bandjes onder contract kwamen bij EMI werden ze netzomin als andere "wilde"-muziek-makers serieus genomen. Hoofdzaak bij elke platenmaatschappij was in die tijd klassiek, de rest was leuk voor zolang 't duurde maar geen echte investeringen waard. Binnen een paar jaar dreef de hele EMI-platenmaatschappij op de verkoop van de platen van The Beatles. Intussen waren de bandleden het optreden zat en wilden nog slechts in de studio verder, zodat er meer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ik ben ook te jong voor The Beatles. Maar eigenlijk is dat een heel slecht argument, want ik heb wel muziek van The Doors, Led Zeppelin, Procol Harum, Nick Drake, Deep Purple en Pink Floyd... Vind ik idd een zwak argument Ben geboren in 1968 en hoorde The Beatles bewust voor het eerst in 1979. verscheidene klasgenootjes vonden het wow The Beatles en Sgt peppers. ik vond het toen maar niks. Ik koos vr AC DC en de gitaar van Angus Young en zang Bon Scott. had ook toen liever Stones en Slade. Iedereen die mij HEAR een beetje gevolgd heeft, weet ondertussen hoe sterk ik The Beatles heb weten herwaarderen de laatste tijd of jaar. Heb vandaag kant A opgelegd morgen B en ja het is adembenemend goed vind ik. Ik verschoot wel toen ik las dat het al hun 8 ste album was. Mijn vader speelde midjaren 60 in een bandje, covers Stones kinks Rock n Roll Chuck berry enz Platen uit die tijd heb ik zelf moeten ontdekken hetgeen ik nog steeds heel jammer vind. behalve eentje nl Led Zeppelin. Hans en Eric, wanneer was weer de periode van die hoge B52 kapsels? Tof topic, doet mij weer zin krijgen om de hele zwik nog eens te lezen + de plaat te draaien EN The Beatles beter te begrijpen gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Hans en Eric, wanneer was weer de periode van die hoge B52 kapsels? gr Stef Brigitte Bardot!!!!!!!!!! Dat had je nou niet moeten zeggen, nou doe ik vannacht geen oog meer dicht. Eind jaren vijftig/begin jaren 60 had je van die hoge kapsels. Nooit geweten trouwens dat dat B52 genoemd werd, ik meende dat men toen sprak van beehive. Je ziet het ook wel bij de vrouwen rond Elvis, petticoats en rock 'n roll. Getoupeerd en veel lak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Sgt. Pepper anniversary 23:45 - 00:45 BBC 2 vandaag Genre(s): Muziek Programma t.g.v. de 40e vejaardag van het legendarische album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles. Geluidstechnicus Geoff Emerick gaat de studio in met topartiesten van nu om nieuwe versies van de klassieke albumtracks op te nemen. Meer over dit thema op: 3VOOR12 en i read the news today, oh boy 01:00 - 07:00 Radio 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ik heb niks met de Beatles. Ik heb wel herinneringen aan een "rock&roll" album van ze. Ik weet even niet hoe het heet. We waren heel jong en deden dingen die wellicht niet door de beugel konden. Gokje. Live at de starclub in Hamburg of 12x 5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Eagles voeren Album Top 100 aan Het album 'Hotel California' van de Eagles is door de luisteraars van Radio 2 verkozen tot beste album uit de popgeschiedenis. Dat heeft de zender, die de nummers uit de Album Top 100 vrijdag uitzendt, donderdag bekendgemaakt. Crosby, Stills, Nash and Young, Fleetwood Mac en The Beatles bezetten de tweede, derde en vierde plaats van de lijst. Luisteraars van Radio 2 konden de afgelopen weken stemmen op hun favoriete albums. Zeven van de tien albums uit de toptien komen uit de jaren zeventig. Dire Straits, Pink Floyd, Simon & Garfunkel, Queen en U2 zijn in de bovenste regionen van de albumlijst vertegenwoordigd. De tophonderd wordt uitgezonden ter gelegenheid van de veertigste verjaardag van 'Sgt. Pepper's lonely hearts club band'. Dit album van The Beatles staat vierde in de albumlijst. Na de Album Top 100 wordt een special uitgezonden over de legendarische plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Eagles voeren Album Top 100 aan Het album 'Hotel California' van de Eagles is door de luisteraars van Radio 2 verkozen tot beste album uit de popgeschiedenis. Terecht?? Nee, natuurlijk niet. Want waarop baseren "de luisteraars" (hoeveel eigenlijk?) van Radio 2 hun oordeel? Muziek waarop je het prettigst de strijk wegwerkt, muziek waarbij je het aangenaamst de hond eten geeft, muziek die het best werkt tegen constipatie? Geen enkel album zou terecht op de bovenste plaats eindigen. Hoewel in het geval van een middel tegen constipatie deze nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Dat had je nou niet moeten zeggen, nou doe ik vannacht geen oog meer dicht.Eind jaren vijftig/begin jaren 60 had je van die hoge kapsels. Nooit geweten trouwens dat dat B52 genoemd werd, ik meende dat men toen sprak van beehive. Je ziet het ook wel bij de vrouwen rond Elvis, petticoats en rock 'n roll. Getoupeerd en veel lak. En heb je een beetje geslapen deze nacht? Ik herinner mij nog foto's van mijn moeder en haar zus met van die hoge kapsels, nog hoger dan BB. Mijn moeder is van 47 en haar zus van 49 of 50 en ik kan mij dus moeilijk voorstellen dat zij zo'n kapsel hadden op de leeftijd rond 12j ongeveer B52 kmeende ooit gelezen te hebben + ben effe lui om op het op te googlen dat de groepsnaam B52 niet kwam van de befaamde oranje bommenwerpers maar dus van een kapsel. mss is de beehive wel de aanzet geweest tot B52. BB Had hiernet na het eten de hoes van Sgt peppers nog eens vast, Bardot haal je der zo uit. Willen we nog een paar plaatjes posten Day in the life is waanzinnig knap, hoe de zang van links naar rechts loopt en terug, de arrangementen, invloeden. Zoiets ervaar je niet op je 11 of 12j. gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Sgt. Pepper anniversary 23:45 - 00:45 BBC 2 vandaag Genre(s): Muziek Programma t.g.v. de 40e vejaardag van het legendarische album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles. Geluidstechnicus Geoff Emerick gaat de studio in met topartiesten van nu om nieuwe versies van de klassieke albumtracks op te nemen. was trouwens wel g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Eagles voeren Album Top 100 aan Het album 'Hotel California' van de Eagles is door de luisteraars van Radio 2 verkozen tot beste album uit de popgeschiedenis. Terecht?? Nee, natuurlijk niet. Want waarop baseren "de luisteraars" (hoeveel eigenlijk?) van Radio 2 hun oordeel? Op de muzak die de kiezers zich sinds jaar en dag door Radio 2 en vroeger H'sum 3 laten voeren. Wie niet op onderzoek uitgaat weet niet beter, en de presentatoren blijven dankzij de onveranderlijke deuntjes gewild. Parallel met (pseudo)religie is alles bij elkaar niet ver weg. BB? 2-dimensionaal poppenhuishuppelnaatje. Andere magnifieke klassiekers uit '67: Beatles - Magical Mystery tour Kinks - Something Else by the Kinks The Doors - The Doors Aretha Franklin - I Never Loved a Man the Way I Love You The Who - The Who sells out Byrds - Younger then yesterday Buffalo Springfield - BS again Rolling Stones - Between the Buttons Small Faces - There Are But Four Small Faces Dat waren nog's (niet alleen maar psychedelische) muzikale tijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 I heard the news today Oh boy. Alweer 40 jaar geleden maar wat een briljante muziek nog steeds. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Brigitte Bardot!!!!!!!!!!Dat had je nou niet moeten zeggen, nou doe ik vannacht geen oog meer dicht. Bedenk dan maar dat die ook 40 jaar ouder is geworden. Die is nu in de 70. Denk niet dat de haarlak haar al die tijd goed heeft kunnen conserveren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts