joopie Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 zonder vooroordelen met de gedachte in mijn achterhoofd dat alle versterkers eender klinken heb ik twee weken naar de Koda geluisterd. Je begint jezelf steeds meer tegen te spreken Erik... Nu al binnen dezelfde post.. beste Bart , met de gedachte in mijn achterhoofd dat alle versterkers eender klinken BEN ik onbevooroordeeld. (en dat had een piet lut als jij zeker moeten weten als je al mijn postings zo goed gelezen hebt als deze) Beste Erik, Nu je twee versterkers hebt die verschillend presteren, lijkt het me leuk eens een ABX test uit te voeren zoals je die gedaan hebt met CD spelers. Het zou me niet verbazen dat je na ca 5x 20 seconden luisteren de weg volledig kwijt bent. Je hebt nu de mogelijkheid de ABX test te testen. Ik ben benieuwd hoe zo iets uit zal pakken. Groet, Leobus Tuurlijk niet ( zijn alle audioliefhebbers nou echt zo dom of luisteren ze nooit naar verschillende componenten) als ik al verschillen hoor met pauzes van meer dan 5 minuten tussen de verschillende componenten dan hoor ik ze zeker te weten met een ABX vergelijk. (waar de pauzes heel klein zijn) 100% zeker dat ik alles trails goed heb als ik een blinde vergelijk doe tussen de koda en de MF. je bent gewoon vreselijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Sommige versterkers hebben een "prachtig doortekend, sprankelend hoog", doordat de bas wat "week" of "terughoudend" is... Andere versterkers hebben een "krachtige, machtige basweergave", doordat hun hoge tonen een beetje "zwak" of "bleekjes" zijn. Het ene toongebied komt beter uit de verf (en uit de beoordeling), doordat het andere wat achterblijft. Je kunt de Musical Fidelity nu wel tot de Norm verheffen... maar heeft dat apparaat g Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 februari 2012 Author Report Share Posted 2 februari 2012 De Musical Fidelity is intussen verkocht. Drie keer raden wat nu mijn eindversterker is. voorlopig. Wie heeft er een tip voor een hele goede geintegreerde versterker met a.b. ( tweede hands) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 De Koda..?? Ook met tweedehands versterkers is het wat je kwijt wil en wat je wil bereiken. Een oude Sharp Optonica restaureren of een vrijwel nieuwe Primare b.v.. Welke luidsprekers gebruik je tegenwoordig..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts