Jump to content

De beste budgetmonitors

Guest Rein!
 Share

Recommended Posts

Guest Rein!

Ik heb iets met goedkope bereikbare hifi. Het is in mijn ogen heel interresant om iets te bereiken met weinig middelen. Heel belangrijk zijn de speakers. Ik denk dat je voor weinig geld het best een makkelijk aan te sturen monitor kunt kopen, omdat er dan weinig fout kan gaan.

Maar wat zijn nu goede monitor speakertjes voor weinig geld. Ik nomineer alvast 2:

1. De Quad 11L

2. De Nola Mini

Beide hebben een erg prettige gedetaileerde sound en zijn makkelijk aan te sturen. Koppel ze aan een kwaliteits budget set en je krijgt een makkelijk geluid met behoorlijk detail, koppel ze aan een top set en je zult horen dat ze tot alles in staat zijn.

Mij staat nog altijd een 11L icm een McIntosh set bij. Subliem!

Beide hebben een erg prettige gedetaileerde sound en zijn makkelijk aan te sturen. Koppel ze aan een kwaliteits budget set en je krijgt een makkelijk geluid met behoorlijk detail, koppel ze aan een top set en je zult horen dat ze tot alles in staat zijn.

De 11L is inderdaad heel fijne mini-monitor, maar toch niet echt gemakkelijk aan te sturen. Ik hoorde ze gedemonstreerd op een Arcam A65. Die had er duidelijk problemen mee, een luide piano passage liep helemaal dicht. Een Duson PA-100 had alles wel onder controle.

Een collega gaat ze aan een Dussun DS-99 hangen, dat zou wel eens een budget top-combinatie kunnen zijn!

Met vriendelijke groet,

Jan

Guest Rein!

Kijk, die kende ik nog niet. Zag dat ze in Roeselare te koop zijn, daar kom ik regelmatig. Ik ga ze eens luisteren!

ja in Vlaanderen wel, ik draai zelf met de 1030 als fronts, de 1000c center en deze 1020 als surrounds, complete set voor 680 euro, in gebruik als ht setje met een sub zoals links in mijn avatar

de BK monolith

eltax. worden op marktplaats regelmatig nieuw aangeboden. nooit gehoord maar heb nog nooit iemand ze af horen kraken. prijs kwaliteit verhouding uitstekend.

• 4 weeks later...
Guest Rein!

Ik ben blij dat jullie ook vinden dat er leuke monitoren voor weinig geld te krijgen zijn.

Bij mij is de liefde hiervoor begonnen met een paar Mission 760i's, daar kon je echt iets leuks mee. Nu staan ze wel op de slaapkamer en staan er in de woonkamer monitoren die het predikaat budget niet kunnen dragen, maar ik vind niets mooier dan een paar luidsprekers die je gewoon zonder al te veel financi