Jump to content

gezocht: muziek met hoofdzakelijk drumstel en gitaar

andromedaaudiodesign
 Share

Recommended Posts

Hoi ik wil wat cd s of sacds gaan aanschaffen met hele mooie drumsolos van een drumstel, of hele goede gitaarsolos.

De cds hoeven niet voor de volle honderd procent een solo te bevatten ,maar wel bijna of helemaal.

Ik ben op zoek naar cds waar de dynamiek afspat, dus geen saaie boel.

En het liefst goed opgenomen natuurlijk.

gr :( hj :D

wellicht het nieuwere werk van steve vai.

het zal wel saaie muziek worden hoor!

De indrukwekkendste drumsolo die ik ken staat op:

518FM87EPKL._AA240_.jpg

Frank Zappa - In New York

Goed en interessant concert, met: "The Black Page Drum Solo/Black Page" (en nee, dat is geen improvisatie, alles was zo genoteerd)

klik hier voor een 2006 uitvoering.

De solo duurt niet zo lang (precies de lengte die voor een goede muzikant nog net te behappen is), de rest van het album bevat afwisselende andere stukken.

en wat betreft gitaar:

418EQRP2V2L._AA240_.jpg

Frank Zappa - Shut Up 'N Play Yer Guitar

Instrumentaal album, met meer dan alleen gitaar, maar alle muziek ter ondersteuning van boeiende gitaarsolo's.

mooi opgenomen rock muziek is bijv primus (pork soda & saig the seas of cheese) maar dat draait vooral om bass. het gitaar en drum werk zijn echter niet onverdienstelijk.

ik denk dat wat jij zoekt er niet echt is. Het zal altijd een momentje zijn op een live cd maar minutenlang dat soort werk ga je niet vinden. ik blijf denken aan steve vai.

Voor dynamisch drumwerk hoef je in de rockwereld niet te zoeken, dit is voornamelijk veel en hard. FZ's al genoemde 'The Black Page' is fenomenaal. Verder zijn er natuurlijk de klassieken van Deep Purple, LedZeppelin, Saga en Rush. Allemaal live werk.

Als je serieus in dynamische perkussie in verschillende vormen geinteresserd bent:

- Das Schlagzeug (sampler) op Koch & Schwan 3-1341-2

- The Kroumata Perkussion Ensemble, diverse CD's op BIS

- KODO, Heartbeat Drummers of Japan op Sheffield Lab, CD-KODO (in een normale huiskamer situatie niet te draaien, teveel dynamiek)

Gitaar solo's van hetzelfde laken een pak, over het algemeen weinig dynamisch.

- Van de al eerder genoemde Vai, als het al verkrijgbaar is het werk dat hij samen met het radio symphony orkest heeft uitgevoerd.

- Robert Fripp heeft wat pure sologitaar platen opgenomen, maar of het rock is?

- Harry Saksioni heeft misschien ook wel wat obscuur rockend werk gemaakt, net zoals Jan Akkerman.

- Natuurlijk zit vrijwel alles van FZ vol met de meest fantastische solo's. Er is een video waar hij een guitar battle met Vai aangaat. Na een minuut of 10 afwisselend gefreak loop Vai hoofdschuddend weg, hij kan gewoon niet meer mee :)

- en dan is er nog grootmeester Dick Dale, pure instrumentale, snoeiharde gitaar gebaseerd Surf 'n' Rock 'n' Roll ,... en grondlegger van .... Er is geen gitarist met zo'n harde attack.

pfff is FZ nu fisher Z of frank Zappa :angry:

als ik afkortingen wil horen ga ik weer terug in militaire dienst. lupa, mipapo, psu

pfff is FZ nu fisher Z of frank Zappa :angry:

Zappa

m.i. in de top 'x' der componisten die hun piek hebben in de "tweede helft" van de vorige eeuw. Samen met b.v. o.a. Galina Ustvolskaya, Sofia Gubaidulina, Olivier Messiean, Astor Piazzolla, Claude Vivier, vroege electronici als Raaymakers, Dissevelt, Baltan, Klaus Schulte en vele anderen. FZ is wel het meest 'rock' georienteerd van het hele stel.

• 3 weeks later...

Hoi ik wil wat cd s of sacds gaan aanschaffen met hele mooie drumsolos van een drumstel, of hele goede gitaarsolos.

De cds hoeven niet voor de volle honderd procent een solo te bevatten ,maar wel bijna of helemaal.

Ik ben op zoek naar cds waar de dynamiek afspat, dus geen saaie boel.

En het liefst goed opgenomen natuurlijk.

Wat voor doel heeft dit eigenlijk?

Gokje: kijken oftie de buren over de zeik kan krijgen met het zojuist nieuw ontworpen 3-weg systeem met keramische Thiel-units? :lol: (HJ, just kidding, als je je prototype spelend hebt kom ik graag luisteren, neem ik th@nks.2.fr@nk voor je mee)

Bijna goed :D .

Die wadia kan heel mooi snaren en drum werk weergeven , hele goede gecontroleerde weergave,vandaar.

Als er een model klaar is post ik wel , je bent van harte uitgenodigd om eens te komen luisteren, al zal het eerste model dat klaar is niet met cer. units zijn, maar met units met een hexacone membraan.

Ach , woonde ik maar vrijstaand :D

Tot zover iedereen al bedankt voor de bijdragen , ik ga morgen even de stad in om wat vd tips te halen

M.b.t. drums dan denk ik aan Rush

vooral de live cd,s

LIve in Rio ???

Een v/d mooiste nummers m.b.t drums vindt

ik het nummer Firth to Fifth van Genesis v/d dubbel

live album Seconds Out.

Weliswaar audifoiel niet super maar wel zeer muzikaal

Gitaar dan denk ik aan Richie Blackmore ofwel

zijn live werk bij Rainbow of Deep Purple

Gitaar G3 Live in Concert

Project van 3 gitaarvirtiosen Joe Satriani, Eric Johnson en Steve Vai

Qua stem Geoff Tates ofwel bij het grote nederlandse publiek onbekende

groep Queensryche.

Weliswaar nu al over zijn hoogte punt heen maar de CD,s

Warning, Operation Mindcrime(Live) en Empire meesterwerken.

Voor mensen die van rock houden maar waar nog echt "gezongen" wordt

Als je 'Made in Japan' van Deep Purple nog niet gehoord heb, moet je dat zeker doen! Vette drum- en gitaarsolo's. De bandleden uniek "in gesprek" met elkaar en het publiek. De nummers worden helemaal uitgewoond (in de positieve zin) en zijn gewoon pure improvisatie! Voor mij 1 van de beste, misschien wel HET beste live-rock album dat ik ken!

• 4 weeks later...
Als je 'Made in Japan' van Deep Purple nog niet gehoord heb, moet je dat zeker doen! Vette drum- en gitaarsolo's. De bandleden uniek "in gesprek" met elkaar en het publiek. De nummers worden helemaal uitgewoond (in de positieve zin) en zijn gewoon pure improvisatie! Voor mij 1 van de beste, misschien wel HET beste live-rock album dat ik ken!

Ik heb het aangeschaft(gekopieerd bedoel ik :D ), het is een mooi album waarin de bekende nummers weer anders worden belicht , het gitaarspel is top , het drum werk mooi maar niet super vind ik, de drum solo op de test cd vind ik mooier.

Over het algemeen klinkt deep purple (vooral zang) wel een beetje schel, zal wel aan de opname liggen

gr :P hj :o