Henrie Posted 5 juni 2007 Report Share Posted 5 juni 2007 Las net het volgende trieste bericht: 06/05/2007 Anneke is leaving the Gathering Dear all, We are very sorry to announce the fact that Anneke has decided to leave the band in August 2007. Anneke has several reasons not to be a member anymore. *We really regret the fact we could not find a way to continue together.* However, we [the Gathering] will be working on new material with male & female vocalists. Expect a CD release somewhere in 2008. With Anneke we've made great albums and did fantastic shows, which we are very proud of! We had a great time! We wish Anneke all the best for the future. The remaining festivals we will play together with Anneke. No new gigs will be scheduled. The last gig with Anneke will be the Ankkarock Festival in Finland, the 4th of August. Also the new DVD A Noise Severe as well as the double live CD will still be released this summer. Frank, Hans, Marjolein & Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 5 juni 2007 Report Share Posted 5 juni 2007 Las net het volgende trieste bericht:06/05/2007 Anneke is leaving the Gathering tss, in de topic-header klonk het alsof ze dood was. 't Valt allemaal nogal mee.Er komen twee dingen om naar uit te kijken in plaats van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 juni 2007 Author Report Share Posted 5 juni 2007 Las net het volgende trieste bericht: 06/05/2007 Anneke is leaving the Gathering tss, in de topic-header klonk het alsof ze dood was. 't Valt allemaal nogal mee.Er komen twee dingen om naar uit te kijken in plaats van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Weet je wat ik hier in mis? Dramatiek! Pathetiek! Nee, dan ging het vroeger wel anders: (...) Michelle trouwde in 1962 met John Phillips, eveneens lid van The Mamas and The Papas. Samen schreven ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 De eerste zanger van the Gathering, wat is daarmee eigenlijk gebeurt? Maakt hij nog muziek of? Bart Smits heet hij dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Nee, dan ging het vroeger wel anders: En bovendien in begrijpelijk Nederlands. De dramatiek van weleer lijkt te zijn vervangen door interessantdoenerig Engels Met opgewekte groet, De eerste zanger van the Gathering, wat is daarmee eigenlijk gebeurt? Maakt hij nog muziek of? Bart Smits heet hij dacht ik. Neen, die is met zijn broer speelgoed gaan verkopen. Met meer succes overigens Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 [...](Vroeger was Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 En bovendien in begrijpelijk Nederlands. De dramatiek van weleer lijkt te zijn vervangen door interessantdoenerig Engels Beste Dick, als je een bericht stuurt naar al je fans over de hele wereld, dan is het niet zo handig om dat in het nederlands te doen Jammer zeg, heb me behalve Mandylion er nooit echt in verdiept, maar ik zou ze nog wel eens live willen zien. Anneke is een geweldige zangeres, en lijkt me ook een tof mens. Spelen ze nog, Henrie? (Met Anneke dus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juni 2007 Author Report Share Posted 6 juni 2007 En bovendien in begrijpelijk Nederlands. De dramatiek van weleer lijkt te zijn vervangen door interessantdoenerig Engels Beste Dick, als je een bericht stuurt naar al je fans over de hele wereld, dan is het niet zo handig om dat in het nederlands te doen Jammer zeg, heb me behalve Mandylion er nooit echt in verdiept, maar ik zou ze nog wel eens live willen zien. Anneke is een geweldige zangeres, en lijkt me ook een tof mens. Spelen ze nog, Henrie? (Met Anneke dus) Ze spelen nog een paar keer. Ze toeren nu wat door Europa. 4 augustus is hun laatste optreden, in Finland. In Nederland spelen ze helaas niet meer Ik zou bijna naar Finland gaan, op vakantie (dat zou net kunnen, met m'n vakantie)... Ik baal vooral dat ik ze niet meer gezien heb, met hun laatste toer. Vorig jaar maart heb ik ze nog wel gezien, in Hengelo, maar toen was het laatste album nog niet uit (alleen 1 nummer). Ik had de nieuwe nummers nog wel eens live willen horen. En natuurlijk dat geweldige Black Light District. Gelukkig heb ik die al wel 2 keer live gezien... En gelukkig komt er nog een DVD, met (een aantal) nieuwe nummers... De eerste zanger van the Gathering, wat is daarmee eigenlijk gebeurt? Maakt hij nog muziek of? Bart Smits heet hij dacht ik. Geen idee. De 2e zanger, Niels Dufhues, maakt nog wel muziek geloof ik. Volgens mij staan er wel links op www.gathering.nl naar oud-leden... Nee, dan ging het vroeger wel anders: En bovendien in begrijpelijk Nederlands. De dramatiek van weleer lijkt te zijn vervangen door interessantdoenerig Engels Met opgewekte groet, Zoals Bart al zei: ze hebben niet alleen Nederlandstalige fans. Sterker nog, ze zijn buiten Nederland een stuk bekender. In Mexico en Chili kunnen ze niet zonder politiebegeleiding op straat. Serieus (zie de dvd A Sound Relief)... Je opmerking over die Bart Smits slaat nergens op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Zoals Bart al zei: ze hebben niet alleen Nederlandstalige fans. Sterker nog, ze zijn buiten Nederland een stuk bekender. In Mexico en Chili kunnen ze niet zonder politiebegeleiding op straat. Serieus (zie de dvd A Sound Relief)... Je opmerking over die Bart Smits slaat nergens op... Aha, het bericht had dus in het Spaans gemoeten De portee van mijn laatste opmerking trof geen doel begrijp ik Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Henrie, die juffrouw zal wel erg blij met je zijn als fan... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juni 2007 Author Report Share Posted 6 juni 2007 Henrie, die juffrouw zal wel erg blij met je zijn als fan... Hubertinus Ik heb geen idee. Ik heb haar nooit gesproken... Maar hoezo eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 De eerste zanger van the Gathering, wat is daarmee eigenlijk gebeurt? Maakt hij nog muziek of? Bart Smits heet hij dacht ik. Was hij niet ook gitarist of bassist van TG indertijd? Ik zal Always maar weer eens gaan opzoeken en het boekje gaan doorbladeren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2007 Author Report Share Posted 7 juni 2007 De eerste zanger van the Gathering, wat is daarmee eigenlijk gebeurt? Maakt hij nog muziek of? Bart Smits heet hij dacht ik. Was hij niet ook gitarist of bassist van TG indertijd? Ik zal Always maar weer eens gaan opzoeken en het boekje gaan doorbladeren.. Nee, volgens mij niet. Ze hadden destijds al 2 gitaristen (nu nog 1) en een bassist. Bart was alleen 'zanger' volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2007 Author Report Share Posted 11 juni 2007 Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Was (en is) die geen gitarist, in plaats van bassist? Hij speelt nog steeds bij de band, alleen hij zingt/grunt niet meer. Zal wel beter zijn voor de verkopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 Het is jammer dat Anneke weggaat, want een geweldige zangeres,maar het kan aan de andere kant ook een stimulans zijn voor de overgebleven leden van de band. Gewoon auditie houden voor een andere goede zangeres (er lopen er zat rond), en dan weer terug naar de stijl van Mandylion en Nighttime Birds, dan word ik weer helemaal blij van de Gathering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Was (en is) die geen gitarist, in plaats van bassist? Hij speelt nog steeds bij de band, alleen hij zingt/grunt niet meer. Zal wel beter zijn voor de verkopen... Dat is inderdaad beter, hij kan namelijk niet zingen en of grunten. Die jongen moet zijn mond dicht houden op het podium. Ik heb Wintin Temptation wel live gezien en iedere keer als hij wat zegt of zingt, heb ik iets van jonge hou je mond dicht. Als je een grunter wil hebben voor live optredens haal dan George Oosthoek of Jan Chris de Koeyer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 juni 2007 Author Report Share Posted 12 juni 2007 Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Was (en is) die geen gitarist, in plaats van bassist? Hij speelt nog steeds bij de band, alleen hij zingt/grunt niet meer. Zal wel beter zijn voor de verkopen... Dat is inderdaad beter, hij kan namelijk niet zingen en of grunten. Die jongen moet zijn mond dicht houden op het podium. Ik heb Wintin Temptation wel live gezien en iedere keer als hij wat zegt of zingt, heb ik iets van jonge hou je mond dicht. Als je een grunter wil hebben voor live optredens haal dan George Oosthoek of Jan Chris de Koeyer. George Oosthoek heeft volgens mij ook wel eens meegedaan op een paar nummers van WT. Die is wel goed ja. Helaas was het bij Orphanage net andersom: de zanger was goed, maar de zangeres niet... Toch jammer dat Orphanage niet meer bestaat. Vooral live was het erg leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Was (en is) die geen gitarist, in plaats van bassist? Hij speelt nog steeds bij de band, alleen hij zingt/grunt niet meer. Zal wel beter zijn voor de verkopen... Dat is inderdaad beter, hij kan namelijk niet zingen en of grunten. Die jongen moet zijn mond dicht houden op het podium. Ik heb Wintin Temptation wel live gezien en iedere keer als hij wat zegt of zingt, heb ik iets van jonge hou je mond dicht. Als je een grunter wil hebben voor live optredens haal dan George Oosthoek of Jan Chris de Koeyer. George Oosthoek heeft volgens mij ook wel eens meegedaan op een paar nummers van WT. Die is wel goed ja. Helaas was het bij Orphanage net andersom: de zanger was goed, maar de zangeres niet... Toch jammer dat Orphanage niet meer bestaat. Vooral live was het erg leuk... Klopt, Heb 1 CD van ze en heb ze 2 of 3 keer live gezien was erg leuk altijd. Zou mij niks verbazen dat Orphanage er mee gestopt zijn omdat ze niet verder kwamen. Denk dat ze eigenlijk hun tijd wat vooruit waren. After Forever doet het denk ik commercieel een stuk beter dan Orphanage het deed. Denk dat dat een te verklaren is doordat gothic rock/metal nu populaired is dan toen hun bezig waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 juni 2007 Author Report Share Posted 12 juni 2007 Het is jammer dat Anneke weggaat, want een geweldige zangeres,maar het kan aan de andere kant ook een stimulans zijn voor de overgebleven leden van de band. Gewoon auditie houden voor een andere goede zangeres (er lopen er zat rond), en dan weer terug naar de stijl van Mandylion en Nighttime Birds, dan word ik weer helemaal blij van de Gathering. Ik hoop niet dat ze terug gaan naar Mandylion/Nighttime Birds. Best goeie albums hoor, maar het nieuwere werk vind ik een stuk beter. Vooral How To Measure A Planet en Home. Ik denk ook niet dat ze echt terug gaan. Misschien dat ze wel een iets andere richting kiezen dan wanneer Anneke was gebleven, maar gothic zijn ze ontgroeid denk ik Je hebt gelijk, ik vergiste me met Within Temptation... Was (en is) die geen gitarist, in plaats van bassist? Hij speelt nog steeds bij de band, alleen hij zingt/grunt niet meer. Zal wel beter zijn voor de verkopen... Dat is inderdaad beter, hij kan namelijk niet zingen en of grunten. Die jongen moet zijn mond dicht houden op het podium. Ik heb Wintin Temptation wel live gezien en iedere keer als hij wat zegt of zingt, heb ik iets van jonge hou je mond dicht. Als je een grunter wil hebben voor live optredens haal dan George Oosthoek of Jan Chris de Koeyer. George Oosthoek heeft volgens mij ook wel eens meegedaan op een paar nummers van WT. Die is wel goed ja. Helaas was het bij Orphanage net andersom: de zanger was goed, maar de zangeres niet... Toch jammer dat Orphanage niet meer bestaat. Vooral live was het erg leuk... Klopt, Heb 1 CD van ze en heb ze 2 of 3 keer live gezien was erg leuk altijd. Zou mij niks verbazen dat Orphanage er mee gestopt zijn omdat ze niet verder kwamen. Denk dat ze eigenlijk hun tijd wat vooruit waren. After Forever doet het denk ik commercieel een stuk beter dan Orphanage het deed. Denk dat dat een te verklaren is doordat gothic rock/metal nu populaired is dan toen hun bezig waren. De reden dat Orphanage is gestopt: Orphanage over de split: "Het kwam voor onszelf ook plotseling" Het zat er aan te komen: Orphanage is niet meer. Een paar weken geleden had zangeres Rosan van der Aa grote moeite om haar aandacht bij Herman van Veen te houden. Tijdens de opnamen van 'Opzij' voor de Van Veen-tribute van deze site dwaalden haar gedachten regelmatig af. Tien jaar geleden studeerde ze nog. Hier in Utrecht. Alle tijd voor de band. Inmiddels staan de zaken er anders voor. Ze is getrouwd met toetsenist Guus Eikens, heeft kinderen, maar nog steeds alle tijd voor Orphanage. Alleen beslaat de pre-party tegenwoordig de afwas en het naar bed brengen van de kinderen. Oh ja, en dan moet er nog ouderwets worden gerockt. 'Tien jaar Orphanage, wat is er veel veranderd'. Ze doorspekte haar overpeinzingen in de studio met een bezwerend 'ik vind het nog wel leuk hoor'. Maar de zorgen waren duidelijk. Echtgenoot Eikens, in 1993 mede-oprichter van Orphanage hing gisteren aan de Utracks-telefoon. "Geen verschillende artistieke meningen, wel de vraag of we er nog zin in hebben. We doen dit nu al heel lang, je komt dan met de band op een punt van weer een nieuwe plaat opnemen en toeren. Dan is de vraag: 'hebben we daar nog zin in?' Een vraag die niet iedereen binnen de band op dezelfde manier beantwoordde, zo moge duidelijk zijn. Er speelde al langer wat, vertelt hij, toch viel de breuk ook Guus rauw op zijn dak. "Het is voor onszelf ook vreselijk plotseling. Wij balen er in elk geval flink van." Een afscheidsoptreden tijdens de presentatie van de Van Veen-tribute lijkt kansloos. "Het zou heel tof zijn om 8 november 'Opzij' live te spelen. Maar ik denk niet dat het erin zit." Een poging de band toch nog nieuw leven in te blazen, vindt Eikens niet bepaa;d rock n' roll: "Ik hou niet van clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 juni 2007 Report Share Posted 13 juni 2007 Tsja, Orphanage... Gorefest..... Neerlands' Glorie van weleer... Jan-chris, George en Robert (Westerholt- gitarist van WT) zijn ook allen, al dan niet samen, te horen geweest op diverse Ayreon platen.... Wat een tijden waren dat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juni 2007 Author Report Share Posted 13 juni 2007 Tsja, Orphanage... Gorefest..... Neerlands' Glorie van weleer...Jan-chris, George en Robert (Westerholt- gitarist van WT) zijn ook allen, al dan niet samen, te horen geweest op diverse Ayreon platen.... Wat een tijden waren dat! Ayreon vind ik dan weer niks aan. Gorefest is ook niet echt mijn smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 juni 2007 Report Share Posted 13 juni 2007 Tsja, Orphanage... Gorefest..... Neerlands' Glorie van weleer... Jan-chris, George en Robert (Westerholt- gitarist van WT) zijn ook allen, al dan niet samen, te horen geweest op diverse Ayreon platen.... Wat een tijden waren dat! Ayreon vind ik dan weer niks aan. Gorefest is ook niet echt mijn smaak... Tsja, smaken verschillen.... Ik kan zo af en toe ontzettend genieten van Ayreon/ Ambeon/ Star One en Stream of Passion! Al jaren staat Into the electric castle al hoog in mijn favorietenlijstje.... Van Gorefest vind ik Soul Survivor nog steeds erg lekker, pure rock met pit! (luister maar eens naar freedom, hoewel het een erg commercieel nummer is...) Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 juni 2007 Report Share Posted 13 juni 2007 Erase is denk mijn favo Gorefest nummer Ayreon/ Ambeon/ Star One en Stream of Passion ken de naam maar daar houd het ook bij op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts