Thalys Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Stream of Passion is op het moment bezig met het tweede album. Wacht ik met spanning af.. Ayreon is ook fantastisch. Arjen is een muzikaal genie, waar wij in Nederland best trots op mogen zijn. En "Electric Castle" en "Universal Migrator" zijn fantastische albums. Maar we hebben toch genoeg talent lopen in Nederland, als ik even denk aan W.T., Epica, Autumn, After Forever, Delain, Manasea, Knight Area enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2007 Author Report Share Posted 14 juni 2007 Stream of Passion is op het moment bezig met het tweede album. Wacht ik met spanning af..Ayreon is ook fantastisch. Arjen is een muzikaal genie, waar wij in Nederland best trots op mogen zijn. En "Electric Castle" en "Universal Migrator" zijn fantastische albums. Maar we hebben toch genoeg talent lopen in Nederland, als ik even denk aan W.T., Epica, Autumn, After Forever, Delain, Manasea, Knight Area enz. Wel jammer dat het allemaal zo op elkaar lijkt (moet zeggen dat ik Manasea en Knight Area niet ken)... De nieuwere albums van After Forever vind ik overigens niet veel aan. Ben na het geweldige Decipher wel afgehaakt eigenlijk... Epica vind ik dan leuker, maar die hebben niet zo'n goeie zangeres als AF. WT vind ik te soft geworden. Het debuutalbum Enter vond ik goed, maar daarna is het minder geworden... Autumn heb ik nooit veel aangevonden. Vreselijk mens ook, die zangeres (zo komt ze op het podium over tenminste)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Decipher van A.F. heb ik op dubbel-vinyl (180 Gr). Van deze versie zijn er maar 500 exemplaren van gemaakt. Klinkt "rustiger" dan de CD uitvoering. De cover-art ziet er ook fantastisch uit in deze versie. Knight Area is progressieve rock, komen uit Boskoop, hebben nu 2 CD's uitgebracht. En ja, je hebt wel een beetje gelijk, dat het allemaal een beetje op elkaar lijkt, maar dat is het "stijltje" nu eenmaal met deze muziek. Ik vind de laatste van W.T. errug goed, net zoals Reimagine van A.F. (het voorlaatste album). Ik ben niet zo'n geweldige fan van grunten, maar bij A.F. kan ik het hebben. Bij A.F. is het nog redelijk functioneel. Maar ik ben blij, dat bijvoorbeeld bands zoals Sirenia en Tristania het grunten op hun meest recente album geminimaliseerd hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Zelf vind ik dat grunten juist wel lekker. Het eerste en derde Tristania album vind ik erg goed, over het laatste album, tja dat weet ik nog niet. De zangers van Tristania is uit de band gegaan, de vorige zanger van Tristania heeft Sirenia op gericht en de huidige zanger komt Trail of Tears. Lacuna Coil past ook wel redelijk in dit straatje. Heb mijn vriendin tijdens een After Forever concert ontmoet. De ex-zangers van Tristania is echt heel goed vind ik, heb ze 2 of 3 keer live gezien. In kleine zalen/tenten is het erg fijn om te zien en horen maar op een hoofd/openlucht podium lukt het niet echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juni 2007 Author Report Share Posted 15 juni 2007 Zelf vind ik dat grunten juist wel lekker. Het eerste en derde Tristania album vind ik erg goed, over het laatste album, tja dat weet ik nog niet. De zangers van Tristania is uit de band gegaan, de vorige zanger van Tristania heeft Sirenia op gericht en de huidige zanger komt Trail of Tears. Lacuna Coil past ook wel redelijk in dit straatje. Lacuna Coil vind ik dan weer wel geweldig. Maar dat is ook een stuk 'strakker', minder bombastisch. De meeste van de andere genoemde bands zijn veel bombastischer, doordat ze (te) veel gebruik maken van keyboards. Het is niet functioneel meer (vind ik). Bovendien heb ik niks met die songteksten over elfjes en gnomen en zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Weet iemand eigenlijk wat er ooit van de nederlandse black metal formaties is geworden? Kan me een nummer van een bandje uit de omgeving van den Haag herinneren dat de titel Bloed in de sneeuw had. Klonk toen best wel geinig.... (al ben ik bang dat ik er nu geen kont meer aan vind ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juni 2007 Author Report Share Posted 15 juni 2007 Weet iemand eigenlijk wat er ooit van de nederlandse black metal formaties is geworden? Kan me een nummer van een bandje uit de omgeving van den Haag herinneren dat de titel Bloed in de sneeuw had. Klonk toen best wel geinig.... (al ben ik bang dat ik er nu geen kont meer aan vind ) He, dit topic ging over Anneke hoor. Niet over black metal shit... Ontopic: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Ontopic: `t Wereldje rond de Gathering was waarschijnlijk benauwend klein geworden voor haar groeiende artistieke ambities. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juni 2007 Author Report Share Posted 16 juni 2007 Ontopic: `t Wereldje rond de Gathering was waarschijnlijk benauwend klein geworden voor haar groeiende artistieke ambities. En waar leid je dat uit af? Ik lees juist dat ze het rustiger aan wil gaan doen, wat muziek betreft. Meer met andere dingen bezig houden. O.a. haar gezin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 En waar leid je dat uit af? Ach, `t was zomaar `n gedachte. Maar dit I have formed a band called Agua de Annique to help me voice these songs. We will release an album called 'Air' in the fall of 2007. Besides the wonderfully talented people in the band, a few of my friends will make appearances on this album. The lovely Kristin Fjellseth will sing additional vocals, Jeffrey Fayman has made a string arrangement for a song called "Ice Water". Heleen de Witte plays the flute and Timothy Conroy provided some killer trumpet work. The album is mixed by Jon Anders Narum. Agua de Annique is: Anneke van Giersbergen; vocals/piano Joris Dirks; guitars/vocals Jacques de Haard; bass Rob Snijders; drums en `t feit dat naarmate de albums recenter worden, ze minder stijlvast (en ook lichter verteerbaar voor `n wat meer doorsnee poppubliek) zijn. Kan me voorstellen dat ze na 13 jaar wel `ns wat anders wou. Door te breken met the Gathering kan ze met `n nieuwe lei beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts