dick jansen Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Wat een commotie nu weer over de slechte geluidskwaliteit tijdens concerten in de Arena. Dank je de koekoek, het is toch een voetbalstadion Stel je voor dat men een interland gaat spelen in De Doelen. De naam heeft het in ieder geval mee Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Nou, ik ben eens naar een concert geweest van U2 in de Arena, maar ik kon toch niet zeggen dat het echt slecht was. Het was eigenlijk best goed en ik neem aan dat er een flinke batterij aan correctie apparatuur is gebruikt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 In de Arena en andere grote stadions en hallen is het wel heel erg afhankelijk waar je zit of staat en afwachten of het geluid die keer voor dat deel van de bak goed is afgeregeld. In de Doelen (bijvoorbeeld) is het verschil in geluidskwaliteit altijd een stuk minder groot tussen diverse plekken in de zaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Wie gaat er nu ook naar zulke concerten met de verwachting een goed geluid te horen? Trouwens, in de Vera is het niet beter hoor. En altijd knetterhard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Ik ben een keer in Hedon, in Zwolle geweest. Daar was het geluid best goed. Niet te hard, wat meestal wel zo is, in zaaltjes, en alles was goed te horen. Wel redelijk luide bas, maar niet zo hard dat de rest erin verzoop. Gewoon een lekker geluid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 De meeste popgroepen zijn erg gebaat bij een slechte geluidskwaliteit... als die maar samengaat met oorverdovende luidheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Hallo, Ik ben 2x in de Arena naar een concert geweest. Vooral met U2 vond ik het geluid erg slecht. De 2e rang line-array's hingen halverwege het veld en ik zat ongeveer op de 1e ring van de tribune tegen over het podium. Een heel diffuus en onverstaanbaar geluid. Als ze nou de line-array's ook naar de tribunes gingen hangen met de nodige tijdcorrectie dan weet ik zeker dat het geluid in de Arena een stuk beter is. Als het podium op de middenstip staat en line-array's in het midden hangen, is het geluid dan ook beter maar nog steeds ruk. Laatst ben ik in het Gelredome geweest en het geluid daar was toch echt een stuk prettiger (op de korte echo op de tribune na). En de top voor popconcerten blijft voor mij de Heineken Music Hall, wat een super akoestiek en wat een super PA hangt daar! mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Wat een commotie nu weer over de slechte geluidskwaliteit tijdens concerten in de Arena. Dank je de koekoek, het is toch een voetbalstadion Stel je voor dat men een interland gaat spelen in De Doelen. De naam heeft het in ieder geval mee En zo is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Wat een commotie nu weer over de slechte geluidskwaliteit tijdens concerten in de Arena. Dank je de koekoek, het is toch een voetbalstadion Stel je voor dat men een interland gaat spelen in De Doelen. De naam heeft het in ieder geval mee En zo is het Nou, volgens mij dus niet. Die Arena zou er nooit gekomen zijn als ie alleen maar als voetbalstadion zou gaan dienen. Het moest multifunctioneel zijn, met dak ook... Ok, het had eigenlijk een nieuw Olympisch Stadion moeten worden, maar dat kwam er niet van... Geldt volgens mij voor alle (nieuwe) stadions: alleen voor voetbal een nieuw stadion bouwen, kan financieel niet meer uit. Vandaar dat er (o.a.) ook concerten worden gegeven in de Arena en het Gelredome. En daarom zit er ook altijd een hoop kantoorruimte in nieuwe stadions. Dat levert immers geldt op voor de eigenaar van het stadion. Zonder die kantoorruimte (en soms ook winkels en uitgaansgelegenheden) is een stadion veel te duur om te bouwen. Kijk maar naar het nieuwe stadion van AZ. Dat is tijden uitgesteld vanwege die commerciele ruimtes. In Deventer hebben ze om die reden maar besloten om geen nieuw stadion te gaan bouwen, maar de oude Adelaarshorst te renoveren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 En dan is er een zaal met een goede zo niet uitstekende akoestiek, het Vredenburg in Utrecht, en dan lees ik dat ze die gaan afbreken om wat nieuws, lees groters te bouwen! Ik houd mijn hart vast. (En Tivoli gaat ook verdwijnen? ze moeten fuseren? weet er het fijne niet van) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 20 juni 2007 Report Share Posted 20 juni 2007 Hallo, Ik ben 2x in de Arena naar een concert geweest. Vooral met U2 vond ik het geluid erg slecht. De 2e rang line-array's hingen halverwege het veld en ik zat ongeveer op de 1e ring van de tribune tegen over het podium. Een heel diffuus en onverstaanbaar geluid. Als ze nou de line-array's ook naar de tribunes gingen hangen met de nodige tijdcorrectie dan weet ik zeker dat het geluid in de Arena een stuk beter is. Als het podium op de middenstip staat en line-array's in het midden hangen, is het geluid dan ook beter maar nog steeds ruk. Laatst ben ik in het Gelredome geweest en het geluid daar was toch echt een stuk prettiger (op de korte echo op de tribune na). En de top voor popconcerten blijft voor mij de Heineken Music Hall, wat een super akoestiek en wat een super PA hangt daar! mvg, PD Daar zat ik ook tijdens het laatste U2 concert. Het geluid, vooral met scherpe uithalen, leed soms aan resonanties en werd dan van achteraan terug naar voren geketst. Werd je tureluurs van. Begrijp sindsdien waarom er over de akoestiek geklaagd wordt. Een maat die meer aan de zijkant zat had daar geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 En dan is er een zaal met een goede zo niet uitstekende akoestiek, het Vredenburg in Utrecht, en dan lees ik dat ze die gaan afbreken om wat nieuws, lees groters te bouwen! Ik houd mijn hart vast.(En Tivoli gaat ook verdwijnen? ze moeten fuseren? weet er het fijne niet van) Ik had begrepen dat alles behalve de grote zaal wordt gesloopt voor het nieuwe muziekpaleis: Muziekpaleis Vredenburg De grote zaal wordt onderdeel van deze moderne glazen 'cubicle'. Ik ben benieuwd, maar tot 2011 worden alle concerten in andere lokaties ondergebracht: Tijdelijke lokaties Vredenburg Nog even geduld dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts