tginneke Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Hallo, Heb al ruime tijd een REL strata 5 subwoofer. Ben tevreden hierover maar het kan altijd beter..... REL adviseerd om geen spikes te gebruiken. Toch ben ik van mening dat dit het geluid ten goede komt. SUB gaat minder diep maar het geluid wordt voller/warmer van klank. Ik heb een houten vloer en de spikes staan op schoteltjes. Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Advies altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 juni 2007 Report Share Posted 6 juni 2007 Spikes op schoteltjes werken sowieso niet! Misschien dat een keine positieve bijdrage mogelijk is wanneer je de subwoofer met spikes op een zware stenen plaat zet, die weer met vilt o.i.d. op de vloer staat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Spikes op schoteltjes werken sowieso niet! Misschien dat een keine positieve bijdrage mogelijk is wanneer je de subwoofer met spikes op een zware stenen plaat zet, die weer met vilt o.i.d. op de vloer staat.. Een fabrikant, van zeker zo'n dure sub, is niet gek en heeft de beste voetjes voor zijn produkt ontwikkeld. Neem, als je zeker wilt zijn van ontkoppeling, een minimaal 5cm dikke plaat van hardsteen of marmer, zet hem daar op en de situatie is perfect. Spikes is de grootste flauwekul die je maar kunt bedenken, omdat die krengen juist koppelen inplaats van ontkoppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 lees anders de thread over "wat te plaatsen onder" (802 of zoiets) ik zou niet weten aarom een subwoofer iets anders nodig heeft dan een normale speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 3 Spikes op hardsteen ! Ik heb nog niks beters gehoord,en dat zou zeker voor een sub moeten gelden met al die laagfreq trillingen, neem spikes liefst 3 stuks.(wel goede stevige , geharde spikes geen pisbakkenijzer ) gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 lees anders de thread over "wat te plaatsen onder" (802 of zoiets) ik zou niet weten aarom een subwoofer iets anders nodig heeft dan een normale speaker. Sterker nog j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 lees anders de thread over "wat te plaatsen onder" (802 of zoiets) ik zou niet weten aarom een subwoofer iets anders nodig heeft dan een normale speaker. Sterker nog j Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 hooguit verrot Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Bij goede luidsprekers zijn subwoofers volslagen overbodig. Nee, erger nog: schadelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Bij goede luidsprekers zijn subwoofers volslagen overbodig.Nee, erger nog: schadelijk. Wat is volgens jou een goede luidspreker? Geen inkoppertje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Bij goede luidsprekers zijn subwoofers volslagen overbodig. Nee, erger nog: schadelijk. Wat is volgens jou een goede luidspreker? Geen inkoppertje . Volgens Spido: Echte full range speakers die tevens in staat zijn blokgolven weer te geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Bij goede luidsprekers zijn subwoofers volslagen overbodig. Nee, erger nog: schadelijk. Wat is volgens jou een goede luidspreker? Geen inkoppertje . Volgens Spido: Echte full range speakers die tevens in staat zijn blokgolven weer te geven Dus toch een inkoppertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts