Jump to content

wat is een beetje een leuke Versterker

demon
 Share

Recommended Posts

Hoi Demon,

Misschien de NAD C541 die ik heb. Is heel goed, maar dat zullen er wel van hun CD-speler zeggen. Kost 1199,- gulden.

Klinkt helder, heeft een wijde en diepe geluidsbeeld, met heel weinig vervorming. Hij zal het moeten proberen met Eltax, ik heb dat merk nog nooit beluisterd.

Als je 1000 piek hebt te spenderen aan een CD-speler kun je in het 2dehandscicuit echt heel veel vinden. De vraag is hoe die moet klinken. Analitisch neutraal komen NAD en Rotel goed uit de bus. Warm en muzikaal kom je bijv. bij Marantz aan je trekken. ook hier is het weer het verhaaltje over de combinatie die 't doet. Let er wel op dat veel exoten gebruik maken van Philipsloopwerken die zondermeer geweldig zijn, echter door de kleinere produktieaantallen vaak toch te duur zijn voor wat ze bieden. Een Exoot is dus niet altijd wat je wil hebben. Sommigen maken gebruik van standaard electronica in een nieuw jasje. Dat is jammer, want je zult er wel veel meer voor neer moeten tellen.

nou henk je had een leuke suggestie

het is namelijk de cambridge cd2 geworden

hij had hem daar beluisterd en was meteen verkocht

en naar enig onderhandelen de cd speler ook

handelen dan wel op zijn audio selectiefs maar toch

het enige jammere is dat het display gek is

nou jah dat zijn de meeste audiofielen ook dus dat maakt niet zoveel uit :D;):rolleyes:

Beste Demon,

AMC maakt heel leuk spul voor weinig geld. Is een NAD spin-off met nagenoeg hetzelfde uiterlijk en dezelfde kwaliteit maar met een lager prijskaartje. Ze maken een mooie geintegreerde versterker (type 2100 of 3100, 1 van de 2 is het).

Via internet kopen maakt hem nog voordeliger. Hoe het dan met beveiliging qua betaling zit durf ik echter niet te zeggen...

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door audiofreak:

Sorry vergat nog wat.

Bij deze zaak kun je ook 2e hands TJOEB '99 en TJOEB '98 kopen.Deze zijn 100 % in orde.

Ook heb je garantie erop.

Of ga naar de HIFIWINKEL in EINDHOVEN op de stratumsedijk.

Deze zaak IS D

Weet je de klanke eigenschappen van deze speaker

ja het is een leuke allround speaker

waar het laag vrij duidelijk aanwezig is

en het midden hoog soms wel eens iets minder uit de verf komt waar ik persoonlijk de interne bekabeling wel de schuld van wil geven

en jongens het nivo gaat weer omhoog houden zo

:D;)

Geplaatst door demon:

handelen dan wel op zijn audio selectiefs maar toch

Nou wordt ik toch wel errug nieuwsgierig naar dat handelen op z'n AudioSelectiefs'.

:P:P

Maar toch ...

Maarten

PS. Gefeliciteerd met de aanwinst ...

Weet het nog niet helemaal zeker, maar ik denk erover om mijn Rotel 971 (ca. NLG 1.600,=) van 2 jaar oud in te ruilen tegen iets ander moois.

Klinkt mooi sprankelend vooral ook met HDCD's. Laat maar weten of je eventueel geinteresseerd bent, dan kunnen we wellicht eens verder praten.

Groeten

Frank :D:D

Beste Demon,

Een beetje laat antwoord, maar beter laat dan nooit moet je maar denken.

AMC heeft op dit moment drie geintegreerde versterkers: De 3020 (2 x 20 Watt), de 3050 (2 x 50 Watt) en de 3100 (mag je 2 x raden hoeveel Watt :D)

Omdat ze in Taiwan in elkaar zijn geschroeft, zijn ze een stuk goedkoper dan NAD (en een aantal anderen).

Zo past de 3050 precies binnen het budget van je maat. zie bijvoorbeeld HIER

Een vriend van me heeft de 3020 staan met Hepta Spring Excellence luidsprekers. In zijn huiskamer van 8 x 5 meter kan hij het volume niet helemaal opendraaien (te hard!)

Groet,

Michel cool.gif

Beste Demon,

De importeur vind je HIER, zij kunnen je zeker aan adressen helpen.

Overigens staat bij heel veel betere HiFi-winkels het spul op de planken...

Succes/Groet,

Michel cool.gif

N.B. Ik vind zojuist ook nog DEZE SITE. Als ik me niet vergis liggen Groningen en Winschoten redelijk in de buurt van Sneek...