Henrie Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Die cd-speler heeft een uitgangsweerstand van 15 Ohm, dat is bijna een kortsluiting. Was het maar waar dat kortsluitingen zo hoogohmig waren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Hoe ik het lees: het gaat om de kwaliteit van de score. Als s0000884 gehoormatig niet-blind zou moeten testen, doet hij dat liever niet. Omdat het oordeel wat daar uit komt niet bijster betrouwbaar is. Dan nog liever een kind....bla-bla. Het hadden ook konijnen kunnen zijn.Groet, Jacco Ik doel meer op het feit dat meer luisterervaring niets te maken heeft met de kwaliteit van je oor als meetinstrument. Persoonlijk zou ik ook nooit snoep aan kinderen geven; slechts ter illustratie gebruikt. Tja, blijkbaar vond Joris de Almachtige het weer goed dat ik hier post. Hij vondt mijn posts te negatief. Maar ik ben altijd vrolijk hear. Dus dat snap ik niet. Hoe kan een kind van 10 nu beoordelen of iets goed klinkt. Waarom ben je er zo zeker van dat jij dat beter zou kunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Het ligt aan het ontbreken van een voortrap, Jacco. Geloof de mensen met veel luisterervaring nu maar... Een cd-speler op de eindbak heeft nog nooit gewerkt, zeker niet bij dit soort apparatuur en als je eisen stelt aan wat er uit moet komen aan muziek... Geloof jij wel dat het werkt dan, Bart? Ik op zich ook wel, als er in de cd-speler dezelfde functies ingebouwd zitten die ook in een goede regelversterker zitten. Maar ik heb nu driemaal een hele dikke ML versterker horen spelen zonder voortrap (daar was geen geld meer voor, maar de eigenaars wilden stuk voor stuk pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Hoe ik het lees: het gaat om de kwaliteit van de score. Als s0000884 gehoormatig niet-blind zou moeten testen, doet hij dat liever niet. Omdat het oordeel wat daar uit komt niet bijster betrouwbaar is. Dan nog liever een kind....bla-bla. Het hadden ook konijnen kunnen zijn. Groet, Jacco Ik doel meer op het feit dat meer luisterervaring niets te maken heeft met de kwaliteit van je oor als meetinstrument. Persoonlijk zou ik ook nooit snoep aan kinderen geven; slechts ter illustratie gebruikt. Tja, blijkbaar vond Joris de Almachtige het weer goed dat ik hier post. Hij vondt mijn posts te negatief. Maar ik ben altijd vrolijk hear. Dus dat snap ik niet. Hoe kan een kind van 10 nu beoordelen of iets goed klinkt. Waarom ben je er zo zeker van dat jij dat beter zou kunnen? Dat zeg ik niet, een kind zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 juni 2007 Author Report Share Posted 14 juni 2007 Ik werk zaterdag ook nog, zat avond ben ik weer in nijmegen , dan zal ik die ML eens testen eerst met 15 ohm en dan eventueel kortgesloten op de ingang, en breng ik uiteraard verslag uit. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Hoe ik het lees: het gaat om de kwaliteit van de score. Als s0000884 gehoormatig niet-blind zou moeten testen, doet hij dat liever niet. Omdat het oordeel wat daar uit komt niet bijster betrouwbaar is. Dan nog liever een kind....bla-bla. Het hadden ook konijnen kunnen zijn. Groet, Jacco Ho ho!!!!! Heeft S-39 niet altijd gezegd dat we zijn posts moeten lezen zoals ze zijn en niet tussen de regels door BTW, alweer diezelfde "alarmschijf" van die persoon. WE WETEN HET INTUSSEN WEL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Ik ben zo vrij om een link naar mijn eigen posting in te voegen. Tijdens mijn zoektocht naar een passende preamp heb ik een half jaar gedraaid met een passieve regelaar (50kOhm) tussen cd-speler en eindtrap. Dan mag je veronderstellen dat je een indruk hebt van de klank. Deze was zeker niet verkeerd. Nu, na ruim twee weken spelen, kan ik gerust zeggen dat de set een stuk dynamischer speelt. Ik vind dit vooral opvallen bij vocals. Felle uithalen van met name vrouwenstemmen gingen op mijn set niet echt lekker. Inmiddels is mij duidelijk dat ik, met de AVM pre in de keten, veeel verder kan gaan en luider kan spelen alvorens het vermoeiend wordt. Gisteren nog even geluisterd met de passieve regelaar. Tsja....ik mis dan toch wel een stuk informatie/beleving hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Ho ho!!!!! Heeft S-39 niet altijd gezegd dat we zijn posts moeten lezen zoals ze zijn en niet tussen de regels door Helemaal correct en helemaal eens. Verder zal ik niet offtopic gaan hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Sebastiaan de Vries draaide destijds met zijn gemodde (maar qua uitgangsimp. ongewijzigde, toch?) Sony CD-speler direct op zijn Rotel blokken. Dat ging (en klonk) prima! Is de combi Wadia + ML dan zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 BTW, alweer diezelfde "alarmschijf" van die persoon. WE WETEN HET INTUSSEN WEL Hij leest dit waarschijnlijk wel, maar doet er zeer waarschijnlijk niets nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 BTW, alweer diezelfde "alarmschijf" van die persoon. WE WETEN HET INTUSSEN WEL Hij leest dit waarschijnlijk wel, maar doet er zeer waarschijnlijk niets nee. Ach dan hoeft die Joris Almachtige ook niet aan het werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 juni 2007 Author Report Share Posted 15 juni 2007 Ho ho!!!!! Heeft S-39 niet altijd gezegd dat we zijn posts moeten lezen zoals ze zijn en niet tussen de regels door Helemaal correct en helemaal eens. Verder zal ik niet offtopic gaan hear. Jacco wil tenminste aan een oplossing werken , als het tenminste allemaal op hem slaat , ssssoooo88884444 vervalt weer in stereotiep gebrabbel , kan hij daarvoor niet zijn eigen topic openen ,anti alles dot com gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 ssssoooo88884444 vervalt weer in stereotiep gebrabbel , kan hij daarvoor niet zijn eigen topic openen ,anti alles dot com www.deplaatblijfthangen.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juni 2007 Author Report Share Posted 16 juni 2007 Zo weer thuis . Ik heb de uitgangen vd eindtrap kortgesloten , en ik hoorde een grote brom en zag rookontwikkeling GEINTJE Nu echt... Ik heb dus de ingangen kortgesloten bij de cinch,zonder weerstand en hoorde .......geen ruis ....,zelfs niet met het oor aan de tweeter, de gebalanceerde ingang heb ik nog niet getest ,welke pin moet je dan kortsluiten? Ook heb ik de gebalanceerde kabels doorgemeten ,die waren okay. Betekent deze test nu dat de ruis definitief niet vd eindtrap is ? De cd s moet ik nog branden en afspelen., Ik heb net nog weer even getest met een cd die achtergrondruis bevatte , hij ruist zowel bij cinch als gebalanceerd , echter de bij de cinch heb ik de behoefte om de volreg. minder ver open te zetten(dan hoor je de ruis minder goed), bij de vol op 70 a 80 (Wadiaschaal ) begint de ruis echt hinderlijk te worden groetjes hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Wat ik wel eigenaardig blijf vinden is dat je, als ik goed lees, de volumeknoip verder moet opendraaien als je gebalanceerd speelt. Bij mijn weten (en in studio milieus) is gebalanceerd spelen steeds veel luider dan via cinch... zo heb ik de eindtrap voor de sub-kasten ook stiller moeten inregelen sinds ik via het actief filter gebalanceerd aanstuur. Ook ik bemerk wel vaak ruis op verschillende opnames, zelfs op mijn referentie CD "Lover's Rock" van Sade, waar zowel enkele samples, alsook opnames van akoestische gitaar ('t zijn de micro-amps waarschijnlijk) ruisen. Vermits ik weet hoe het er in de studio aan toe gaat, vind ik het niet erg dat er wat ruis mee op staat (als't er helemaal geen ruis op staat is't waarschijnlijk allemaal gecomprimeerd en ontruist en zo, ik heb liever direct opnames) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juni 2007 Author Report Share Posted 16 juni 2007 Ja ik vind het ook raar , als ik met die goedkope cinch the link 200 speel ,komt de weergave en de bas wat massiever over , en hoef ik hem naar mijn gevoel niet zo hard te zetten, met die transp. ultra bal. wordt het wat lichter, romiger, ik ga nog een keer andere bal. kabel proberen ,waarschijnlijk cardas golden ref. Gebalanceerd draaien geeft 6 db versterking tov. cinch draaien, hoe zat het alweer? GR HJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Zo weer thuis .Ik heb de uitgangen vd eindtrap kortgesloten , en ik hoorde een grote brom en zag rookontwikkeling GEINTJE Nu echt... Ik heb dus de ingangen kortgesloten bij de cinch,zonder weerstand en hoorde .......geen ruis ....,zelfs niet met het oor aan de tweeter, de gebalanceerde ingang heb ik nog niet getest ,welke pin moet je dan kortsluiten? [...] Je kunt ze alle drie met elkaar kortsluiten. In ieder geval is 1 de massa, 2 het in-fase signaal en 3 het uit-fase signaal. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 juni 2007 Author Report Share Posted 17 juni 2007 Ik zit nu al weer op mijn werk in ams. dus dat wordt volgend weekend gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 21 juni 2007 Report Share Posted 21 juni 2007 Die Mark Levinson is geconstrueerd om gebruikt te worden als "eindversterker". Daar hoort dus een "regelversterker" bij. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 juni 2007 Report Share Posted 22 juni 2007 Ik draai meer platen maar ....als je wilt kom je eens bij mij luisteren .Echt no ruis hoor . Geen ruis bij platen? Weet je zeker dat je tweeters in orde zijn? Geen ruis.... dan is er iets vreselijk mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 22 juni 2007 Report Share Posted 22 juni 2007 Dank voor je reactie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnrtd Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Ik draai meer platen maar ....als je wilt kom je eens bij mij luisteren .Echt no ruis hoor . Geen ruis bij platen? Weet je zeker dat je tweeters in orde zijn? Geen ruis.... dan is er iets vreselijk mis! Heeeeeeeeee Spido .......... Wel eens een ruisarme voorversterker gezien? Ze bestaan echt! John Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 juni 2007 Author Report Share Posted 24 juni 2007 Hoi jacco ik heb de cd geprobeerd , bij het eerste nummer met de sinussweep en de normale ruisvloer van cd hoorde ik geen ruis ,alleen met het oor heel dichtbij de tweeter hoor je wat lichtjes ruisen (verwaarloosbaar) ,dit heb ik gedaan met het vol op max , ik moet er wel bijzeggen dat secondenteller vh testnummer niet meeliep op de display, dus of deze test nu betrouwbaar is geweest kan ik niet zeggen, als hij de cd wel speelde betekent het dus dat de ruis die ik soms hoor zich op muziek cds bevindt? de 399 hz toon hoorde ik uiteraard wel ,en deze sec teller liep ook mee . Bij afgekoppelde uitgangen heb ik uitgangsspanning vd speler gemeten met vol op max met de draaiende cd deze was 4,15 V , wat ongeveer klopt met de 4,2 V uit de specs . Dit was over de cinch aansl. De beoogde voortrap die ik misschien erbij wil kopen die ARC ref 3 ( zie links begin topic), zou die technisch gezien goed passen? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Het is vreemd dat de secondenteller niet meeliep, dat zou wel eens kunnen zijn dat het signaal gemute is geweest. Goed om te weten dat je in dat geval geen ruis hoort. Maar ik ben er niet gerust op. Ik denk dat je de ruis hoort van de opname, maar helemaal zeker ben ik niet. Misschien een sweep op een hoger maar nog steeds erg laag niveau? (die heb ik desgewenst ook wel) Trouwens, was dit met de gebalanceerde aansluiting? Dan die 399 Hz. Die 4,15 V is wel vrij hoog. Ik verwacht dat je het volume niet helemaal open kunt zetten en een voorversterker zou zich ook wel eens in de problemen kunnen komen met die hoge voltage. De sweep is op -0,3 dBFS en dat betekent dat jouw fullscale niveau 4,3 V effectief is. Dat betekent dat de pieken op 6,1 V uitkomen. Ofwel een slordige 12,2 V piek-piek. Dat is wel errug veul zoals men dat hier in Brabant zegt. Ik weet niet of die pre-amp daar tegen kan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 juni 2007 Author Report Share Posted 24 juni 2007 Ja als je wil mag je die wel sturen, dit was met de gebalanceerdeaansl. Ik kan die cd output terug laten zetten als ik die voortrap heb , ook hoef ik de cdvolreg. niet open te zetten als ik die voortrap er tussen zet ,maar ik kan dan de vol regelen met de voortrap. Maar wat ik graag wil weten of het technisch gezien beter is om met een voortrap tussen mijn componenten te draaien,afgezien vd eventuele klankverbetering. gr hj Ps bestaan er ook ruisvrije cd labels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts