goffe Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 mooie set zondermeer moet je toch muziek uit kunnen halen ik denk dat je gewoon moet proberen of het werkt als je een ref 3 gaat kopen mag je die zeker uitproberen is een van de beste voorversterkers van dit moment of anders een vv van ML proberen moet zeker werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Ja als je wil mag je die wel sturen, dit was met de gebalanceerdeaansl.Ik kan die cd output terug laten zetten als ik die voortrap heb , ook hoef ik de cdvolreg. niet open te zetten als ik die voortrap er tussen zet ,maar ik kan dan de vol regelen met de voortrap. Maar wat ik graag wil weten of het technisch gezien beter is om met een voortrap tussen mijn componenten te draaien,afgezien vd eventuele klankverbetering. gr hj Ps bestaan er ook ruisvrije cd labels In ieder geval hear een file met een sweep op -89 dBFS en de rest is ruis: hear dus. Als de speler in mute gaat, hoor je ook in gebalanceerde toestand geen ruis en dat betekent dat de ingang van de eindversterker ruisvrij genoeg is. De eindversterker zelf ook. Ik hoop dat met deze file de teller nu wel loopt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 juni 2007 Author Report Share Posted 24 juni 2007 Ja merci ik ga het proberen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 (...) Wel eens een ruisarme voorversterker gezien? Ze bestaan echt! (...) Beste Johnrtd, Ruisvrij zijn ze alleen zolang je ze inderdaad alleen maar zi Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnrtd Posted 3 juli 2007 Report Share Posted 3 juli 2007 (...) Wel eens een ruisarme voorversterker gezien? Ze bestaan echt! (...) Beste Johnrtd, Ruisvrij zijn ze alleen zolang je ze inderdaad alleen maar zi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juli 2007 Report Share Posted 5 juli 2007 (...) En is dat hoorbaar? Pfffffff (...) Beste Johnrtd, Hangt ervan af wat voor muziek je draait, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Zat die Johnrtd niet heel erg in ruizenversterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnrtd Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 hahaha Joboton ja ik bezeer me elke dag als ik op die buizen ga zitten! En nat afspelen ....... eigenlijk heb ik daar vervelende ervaringen mee. Ik gebruik al meer dan 15 jaar de bekende spullen van LAST. En ik moet zeggen dat het redelijk stil gaat (ik draai geen pop). Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 juli 2007 Author Report Share Posted 15 juli 2007 Ps bestaan er ook ruisvrije cd labels In ieder geval hear een file met een sweep op -89 dBFS en de rest is ruis: hear dus. Als de speler in mute gaat, hoor je ook in gebalanceerde toestand geen ruis en dat betekent dat de ingang van de eindversterker ruisvrij genoeg is. De eindversterker zelf ook. Ik hoop dat met deze file de teller nu wel loopt. Groet, Jacco Ik heb de laatste tijd zitten luisteren en vergelijken , en kom steeds meer tot de conclusie , dat de ruis op de cd zelf zit, en soms onacceptabel is. De mooist klinkende klassieke cd vind ik vivaldi de vier jaartgetijden van archivproduktion (germany ) Ik draai nu ook weer veel gebalanceerd en de weergave daarvan is wat anders als cinch , daar moest ik aan wennen denk ik, maar ook mooi,komt ook door die speler denk ik, is ook erg neutraal daar moet je aan wennen. Oh ja sacd heeft me nog niet echt kunnen overtuigen, kan ook aan die wadia liggen natuurlijk gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Ik draai nu ook weer veel gebalanceerd en de weergave daarvan is wat anders als cinch Verklaar dit nu eens, jouw versterker is niet gebalanceerd opgebouwd, verschil zou er niet mogen zijn derhalve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Oh ja sacd heeft me nog niet echt kunnen overtuigen, kan ook aan die wadia liggen natuurlijk Dat is vreemd en geeft te denken... Want los van het gegeven dat het formaat is mislukt, is een goede sacd hoorbaar beter dan gewoon cd. Op een set met voldoende resolutie komt dat er echt wel uit, met name in de kwaliteit van het hoog en die van de ruimtelijke afbeelding. Nou, het niet hoorbare maar misschien wel voelbare hoog. En dan hebben we het dus over de frequenties boven 20 kHz. Voor de frequenties daar onder kan niemand het verschil horen tussen cd en sacd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Het is juist wetenschappelijk heel onverantwoord om te roepen dat onder de 20 kHz hoorbare verschillen bestaan tussen cd en sacd. Ik wou dat ik dat verzonnen had, maar helaas... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 juli 2007 Author Report Share Posted 17 juli 2007 Ik draai nu ook weer veel gebalanceerd en de weergave daarvan is wat anders als cinch Verklaar dit nu eens, jouw versterker is niet gebalanceerd opgebouwd, verschil zou er niet mogen zijn derhalve. Ik zal het eens navragen , hoe kom je erbij dat die 431 niet gebalanceerd is opgebouwd? Hij is in ieder geval gedeeltelijk gebalanceerd opgebouwd volgens audiac. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 juli 2007 Author Report Share Posted 21 juli 2007 Hoi jacco het lukt me niet om die sweep op 89 dbfs te branden , omdat de bestanden niet in orde zouden zijn en omdat ze beveiligd zouden zijn . Trouwens misschien valt me die ruis meer op omdat ik zo hard draai, is dat een gevolg trouwens van de opname technici die het niet zo nauw nemen met de signaal ruisverh? Om trouwens een voorbeeldje te geven : nummer 10 ruist , 8 o.a . niet (nummers vd test cd) gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts