dekkersj Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Best geweldig, hoe nu verder ? Wat is hiervan het nut ?, lijkt me een aardige vraag, een tweede vraag die zich opdringt, zouden deze klanken door een ander voortgebracht er identiek uitzien ? en zou elke cd speler in staat zijn tot een totaal onvervormde weergave van deze klanken, het lijkt me overigens beter dat niet blind te testen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Best geweldig, hoe nu verder ? de-essen die opnamen en vergelijken met het ingaande signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 De eerste bedenking die bij me opkwam was: amai als een simple "sss" of "chjj" al zo'n spectrum beslaat, wat dan te denken van een volledig klassiek orkest, een koor, een orgel, kortom; complexe muziek: tel maar op die curves! mvg RastaPhil PS goe bezig manne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Best geweldig, hoe nu verder ? de-essen die opnamen en vergelijken met het ingaande signaal. Waarom een oorspronkelijk geluid bewerken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Ach, nu pas het gedoe over dessen ontdekt, wat mij betreft de grootst mogelijke kolder om hieraan aandacht te besteden. Problemen op dit vlak zijn te wijten aan gebreken in de opname of aan gebreken in de afspeel apparatuur, het zou heel leuk kunnen worden als aan de opname wat meer aandacht zou worden besteed - in het algemeen - soms gaat het vreselijk goed, en als fabrikanten van apparatuur eens wat minder geld aan marketing zouden uitgeven en dit dan in de apparatuur steken, heb je ook geen hulpmiddelen als dessers nodig....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Okay hier heb je alvast een klant van wat direkt cut opnamen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Even serieus: dit is nog maar het topje van de ijsberg van wat er allemaal met het oorspronkelijke geluid gebeurt alvorens het op de cd terechtkomt. Ik betreur dat ook, maar het is de realiteit. Vandaar dat ik groot voorstander ben van direct cut opnamen: opnemen en vastleggen en er met den klauwtjes vanaf blijven! (maar dat laatste schijnt zo'n beetje regelrecht stompzinnig te zijn...vraag me niet waarom) Groet, Jacco Bij een direct cut opname kan er ook best gebruik zijn gemaakt van een de-esser hoor.. Het is inderdaad waar dat er heel wat gebeurt met het oorspronkelijke signaal voordat het op CD of LP komt. Maar een goede geluidstechnicus weet veel problemen op te lossen met juiste gebruikte apparatuur, microfoontechniek, klank correctie en de geschikte compressie om zo de bewerkingen tot een minimaal te beperken. De-essers worden in praktijk niet vaak gebruikt. Enkel als iemand een nogal ergelijke S uitspraak heeft en er niet een geschikte microfoon beschikbaar is of accurate equalisatie mogelijk is. Helaas worden de-essers vaker gebruikt live op het podium of in kleine studio's waar niet altijd veel kennis of goed apparatuur beschikbaar is. Als je echt goede kwaliteits opnames wil luisteren ben je vaak aangewezen op een bepaald genre muziek. Te weten klassiek, jazz, bigband, singer - songwriter etc. Dat soort muziek leent zich prima uit om te worden geregistreerd in akoestiek met een minimaal aantal microfoons en zonder gebruik te maken van correcties achteraf of commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Daarom luister ik ook vaak naar cds van live concerten (rock), daar wordt minder mee gerotzooid volgens mij , deze klinken nog enigzins onvoorspelbaar. Veel klinkt gemaakt opgenomen , zeker sacds , gepolijste weergave. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Ach, nu pas het gedoe over dessen ontdekt, wat mij betreft de grootst mogelijke kolder om hieraan aandacht te besteden. Problemen op dit vlak zijn te wijten aan gebreken in de opname of aan gebreken in de afspeel apparatuur, het zou heel leuk kunnen worden als aan de opname wat meer aandacht zou worden besteed - in het algemeen - soms gaat het vreselijk goed, en als fabrikanten van apparatuur eens wat minder geld aan marketing zouden uitgeven en dit dan in de apparatuur steken, heb je ook geen hulpmiddelen als dessers nodig....... Maar dan is er een hele berg mensen werkloos! Dat kan niet... Even serieus: dit is nog maar het topje van de ijsberg van wat er allemaal met het oorspronkelijke geluid gebeurt alvorens het op de cd terechtkomt. Ik betreur dat ook, maar het is de realiteit. Vandaar dat ik groot voorstander ben van direct cut opnamen: opnemen en vastleggen en er met den klauwtjes vanaf blijven! (maar dat laatste schijnt zo'n beetje regelrecht stompzinnig te zijn...vraag me niet waarom) Groet, Jacco ik dacht dat dat niet zomaar mocht ivm rechten of zoiets. het moet eerst op (ik denk) DAT en na een proces op cd of plaat. ik weet dat er een reden is warom direct opnames niet mogen. zo is er wel een opname van een digitale piano die direct opgenomen is en ook is te bestellen. de reden waarom dat wel kon is dat er niemand aan het spelen was. dat deed de piano zelf. ik zal het linkje wel eens opzoeken. opname probleem dit was em geloof ik hmm bij mij kan ie em niet vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Daarom luister ik ook vaak naar cds van live concerten (rock), daar wordt minder mee gerotzooid volgens mij , deze klinken nog enigzins onvoorspelbaar. Dream on .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts