Marc The Hague Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Wie heeft er ervaring met de PowerStrip van Kemp. Wil al geruime tijd iets doen aan de stroomvoorziening. Groeten, Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 gebruik de power strip 4. je moet zelf beoordelen of het je dat geld waard is. heb er allen mijn loopwerk plus dac en tuner op zitten.versterker rechtstreeks. op het lichtnet. het vericht geen wonderen.maar alle beetjes helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 8 juni 2007 Author Report Share Posted 8 juni 2007 Waar kan ik het best de PowerStrip 4 aanschaffen ?? En kan ik vragen wat je ervoor betaald hebt ??? Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 gebruikt gekocht bij W&W.audio.enschede. als ik me niet vergis. 225,euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Ondertussen is aUDIOaNALOGUE GEEN INVOERDER MEER HEB IK BEGREPEN (oeps capitals sorry) en voeren ze een ander merk ... goedkoper Heb er totaal gn ervaring mee Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Wie heeft er ervaring met de PowerStrip van Kemp.Wil al geruime tijd iets doen aan de stroomvoorziening. Groeten, Marc ! ziet er heel strak uit! maar het lijkt mij niet zo veel nut hebben. tenminste, waarom allemaal van die aparte draadjes naar ieder stopcontact als het uiteindelijk door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Die aparte draadjes vormen de sterbekabeling. Het maakt (dan) niet uit in welke volgorde je de apparaten in het stekkerblok steekt. Dat de aardedraad ook in sterbekabeling is uitgevoerd, daar is toch geen enkele (technische) reden meer voor te bedenken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Die aparte draadjes vormen de sterbekabeling. Het maakt (dan) niet uit in welke volgorde je de apparaten in het stekkerblok steekt. AHA! maarreeee, als je je apparaten parallel aan het net hangt dan maakt het toch niet uit welke er het eerst in het stopcontact zit? of is er ook audiofiele aparatuur dat je in serie moet zetten? ps; en als de buurman met zijn dikke lastrafo nou het eerst van de straat aan het lichtnet hangt? wat doe je dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 maarreeee, als je je apparaten parallel aan het net hangt dan maakt het toch niet uit welke er het eerst in het stopcontact zit? Als je de apparatuur parallel aan het net hangt kun je beter de bronnen vooraan zetten en daarna pas de versterker. Als je de versterker vooraan zet krijgt alles wat er daarna komt een mindere voedingsspanning van het net, omdat de versterker de meeste stroom verbruikt. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 maarreeee, als je je apparaten parallel aan het net hangt dan maakt het toch niet uit welke er het eerst in het stopcontact zit? Als je de apparatuur parallel aan het net hangt kun je beter de bronnen vooraan zetten en daarna pas de versterker. Als je de versterker vooraan zet krijgt alles wat er daarna komt een mindere voedingsspanning van het net, omdat de versterker de meeste stroom verbruikt. Jan maar, stroom kiest toch altijd de weg van de minste weerstand? dus loopt de stroom toch gewoon de cd-speler voorbij en gaat richting de eindversterker? dus krijgt de cd-speler toch minder stroom? maar dat kan eigenlijk weer niet want de spanning daalt dus gaat de stroom omhoog (wet van ohm) dus hoe lager de spanning hoe groter de stroom als het aantal watt's gelijk blijft tenminste dus , geen Kemp Powerstrip. want dan krijgen je apparaten minder stroom!! omdat de spanning stijgt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Al die (ingebeelde) problemen heb je met sterbekabeling niet. Dan maakt het ook echt niks uit in welke volgorde je de apparaten inplugt. Maar die aardedraad in sterbekabeling, daar kan ik absoluut geen reden meer voor vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 maarreeee, als je je apparaten parallel aan het net hangt dan maakt het toch niet uit welke er het eerst in het stopcontact zit? Als je de apparatuur parallel aan het net hangt kun je beter de bronnen vooraan zetten en daarna pas de versterker. Als je de versterker vooraan zet krijgt alles wat er daarna komt een mindere voedingsspanning van het net, omdat de versterker de meeste stroom verbruikt. Jan maar, stroom kiest toch altijd de weg van de minste weerstand? dus loopt de stroom toch gewoon de cd-speler voorbij en gaat richting de eindversterker? dus krijgt de cd-speler toch minder stroom? maar dat kan eigenlijk weer niet want de spanning daalt dus gaat de stroom omhoog (wet van ohm) dus hoe lager de spanning hoe groter de stroom als het aantal watt's gelijk blijft tenminste dus , geen Kemp Powerstrip. want dan krijgen je apparaten minder stroom!! omdat de spanning stijgt!! Dat is het niet, dat heeft te maken met spanningsdippen die door de (eind)versterker veroorzaakt kunnen worden bij (zwaar) gebruik. Denk ik wel iets waar een klasse A versterker a la Passlabs geen probleem zou moeten zijn, aangezien die altijd continu hun max stroom trekken. Een klasse AB/B versterker heeft daar meer last van (eea afhankelijk van de ruststroom). of heb ik dat mis??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 maarreeee, als je je apparaten parallel aan het net hangt dan maakt het toch niet uit welke er het eerst in het stopcontact zit? Als je de apparatuur parallel aan het net hangt kun je beter de bronnen vooraan zetten en daarna pas de versterker. Als je de versterker vooraan zet krijgt alles wat er daarna komt een mindere voedingsspanning van het net, omdat de versterker de meeste stroom verbruikt. Jan maar, stroom kiest toch altijd de weg van de minste weerstand? dus loopt de stroom toch gewoon de cd-speler voorbij en gaat richting de eindversterker? dus krijgt de cd-speler toch minder stroom? maar dat kan eigenlijk weer niet want de spanning daalt dus gaat de stroom omhoog (wet van ohm) dus hoe lager de spanning hoe groter de stroom als het aantal watt's gelijk blijft tenminste dus , geen Kemp Powerstrip. want dan krijgen je apparaten minder stroom!! omdat de spanning stijgt!! Dat is het niet, dat heeft te maken met spanningsdippen die door de (eind)versterker veroorzaakt kunnen worden bij (zwaar) gebruik. Denk ik wel iets waar een klasse A versterker a la Passlabs geen probleem zou moeten zijn, aangezien die altijd continu hun max stroom trekken. Een klasse AB/B versterker heeft daar meer last van (eea afhankelijk van de ruststroom). of heb ik dat mis??? En deze sterbedrading zou die daling van de spanning compenseren ? lijkt me niet................ Zou het niet heel erg vreemd zijn als het electriciteits net zo weinig kan verdragen dat zelfs een simpele versterker in staat is de spanning te laten dalen ? Dan zou bij het opstarten van de fabriek verder op de dijk hier het licht uit moeten gaan, echt niet hoor ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 Dan zou bij het opstarten van de fabriek verder op de dijk hier het licht uit moeten gaan, echt niet hoor ! Bij het aanzetten van mijn oude versterkers gaven de lampen gedurende een korte periode minder licht. Zet je stofzuiger aan en je ziet dat een brandende lamp een dip te verwerken krijgt. Maar dit soort dippen voorkom je niet met een sterbekabeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juni 2007 Report Share Posted 10 juni 2007 jullie wonen zeker in de stad. hier heb je dat soort ongein echt niet. net als rust is er genoeg spanning en stroom voor iedereen. Als er af een toe een dip zou ontstaan is die verwaarloosbaar klein. al met al lijkt het me erg veel geld voor een verlengsnoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 Ik heb ervaring met de Powerstrip van Kemp. Om kort te zijn, ik vond het niks, het had ronduit een negatief effect op mijn set, de bekende clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 En als je nou eens alle netfilters uit je set haalt, hoe klinkt het dan? Ik heb die Kemp dingen ook eens hier als uitprobeersel gehad Zowel de lo power als ook de hi power netkabels vond ik ronduit magertjes. Qua stekkerblokken heb ik de Power Source en de 6-voudige power strip apart uitgeporbeerd met eenzelfde tegenvallend resultaat. Ik heb nu een ongefilterd Supra stekkerblok, waarvan ik de bedrading heb vervangen door 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 En als je nou eens alle netfilters uit je set haalt, hoe klinkt het dan? doet en dat zonder filter erin of ernaast. Zelfs standaard deed die Supra het beter. Voor mij geen Kemp Zeg dat nou niet te hard, straks wordt het topic weer gesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 En als je nou eens alle netfilters uit je set haalt, hoe klinkt het dan? doet en dat zonder filter erin of ernaast. Zelfs standaard deed die Supra het beter. Voor mij geen Kemp Zeg dat nou niet te hard, straks wordt het topic weer gesloten. Sssssssssssssssssssssssstttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt. Geen waakende Joris Almachtige wakker maken. Ssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttttttt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 juni 2007 Report Share Posted 15 juni 2007 En als je nou eens alle netfilters uit je set haalt, hoe klinkt het dan? Ik heb die Kemp dingen ook eens hier als uitprobeersel gehad Zowel de lo power als ook de hi power netkabels vond ik ronduit magertjes. Qua stekkerblokken heb ik de Power Source en de 6-voudige power strip apart uitgeporbeerd met eenzelfde tegenvallend resultaat. Ik heb nu een ongefilterd Supra stekkerblok, waarvan ik de bedrading heb vervangen door 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Ik heb erg goede ervaringen met de hi powercords van Kemp. De hi powercords leiden wellicht tot een wat minder opvallend geheel, maar zijn daardoor wel bijzonder neutraal en laten de muzikale boodschap intact. Zeker het beluisteren waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 16 juni 2007 Author Report Share Posted 16 juni 2007 Zie meer negatieve dan positieve reacties .... opvallend !! Zijn er uberhaubt wel stekkerblokken waar men goede ervaringen mee hebt !! Mogen ook gewone stekkerblokken zijn zonder filtering !! Nee ... geen type ' bouwmarkt ' !! Iemand bekend met het Duitse merk ' Fisch Audiotechnik ' ?? Website Fisch AudioTechnik Andere iedeen zijn ook welkom. Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Zoals ik al zei, een Supra MD06 MK2 Zonder filter kost ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Sunleiste. Is naar mijn weten ongefilterd. Doet het in mijn situatie zeer goed. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Ik heb ook zo'n Supra blok, met een Supra Lo Rad kabel, aan de lo-power devices, zonder problemen. Wel geen AB vergelijking gedaan, wegens vorige zelfbouw stekkerblok t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts