Hottentot Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Beste forumleden Kent iemand van jullie de cd body and soul van Joe Jackson en dan bedoel ik de geremasterde versie. Heel wat jaren terug heb ik de originele LP gehad en die klonk voor mij totaal anders. Heeft iemand beide en vindt je soms ook dat bij de remastering het mid-hoog irritant naar voren geschoven is. Is er toevallig ook een niet geremasterde cd versie? Alvast bedankt Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Jawel, er is een niet geremasterde versie, maar of deze nog te vinden is? Tweedehands misschien wel. Ik heb de plaat en de eerste cd uitgave. Uitgebracht v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 9 juni 2007 Author Report Share Posted 9 juni 2007 Dankjewel voor de reactie 1ennalloor,er zat een luistergap tussen de lp en deze nieuwe cd van ongeveer 15 jaar en hoe betrouwbaar is een muziekgeheugen. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 bron http://www.play.com/Search.aspx?r=CDJ&...;searchsource=1 staattie tussen en nog een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 17 juni 2007 Author Report Share Posted 17 juni 2007 Luxman L81 Bedankt voor de tip. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Even een detail aanvulling: De voorkant van het cd hoesje van de eerste persing ziet er iets anders uit. In tegenstelling tot de hierboven geplaatste en eveneens in tegenstelling tot de lp staat er GEEN tekst boven de naam JOE. Rechtsboven staat klein, in witte cijfers 395 000-2 en rechtsonderin (aan de onderzijde op de rand van het boekje) in witte bloklettertjes DIGITAL RECORDING Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Zal toch wel van het land waar het uitgebacht wordt en het label afhangen ?????? de plaatje op play punt com is van A&M label Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Ik weet het niet. hier gaat 't volgens 't plaatje om de remasterversie. en hier om de oude. Maar dan is 't nog maar hopen dat het fotootje op de site klopt met de versie die ze verkopen. Ik zou eerlijk gezegd niet zomaar bestellen via internet in een geval als dit, waarbij er mogelijke versieverwarring is. Het lijkt me beter eerst nader te informeren bij de winkel voordat er een bestelling wordt geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Ik weet het niet.hier gaat 't volgens 't plaatje om de remasterversie. en hier om de oude. Maar dan is 't nog maar hopen dat het fotootje op de site klopt met de versie die ze verkopen. Ik zou eerlijk gezegd niet zomaar bestellen via internet in een geval als dit, waarbij er mogelijke versieverwarring is. Het lijkt me beter eerst nader te informeren bij de winkel voordat er een bestelling wordt geplaatst. op het hoessie bij play.com staat rechts onder ook digital remasterd en dat boven is zoals gezegd A&M het label (usa hoessie dus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 8 juli 2007 Report Share Posted 8 juli 2007 Op het boekje van de eerste versie staat rechtsonderin: "Digital Recording". Op de remaster volgens mij ook, overigens. Dat A&M een Amerikaans label is heeft hier op zich toch niets mee van doen? Achterop het doosje van de eerste versie is te lezen "Printed in West Germany". Op de cd zelf, rond het gat, staat "Made in West Germany by PDO" en "395 000-2 04 #". Dit soort details worden niet vaak op verkoopsites vermeld. Dus voor je 't weet leveren ze een andere versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts