Jump to content

wie helpt me?

frans71
 Share

Recommended Posts

wie heeft adviezen voor mij?

ik heb nu een home cinema set, maar vind dat de stereo weergave niet goed genoeg is.

ik ben op zoek naar een surround/meerkanaals receiver die gaat fungeren als voorversterker.

en een eindversterker of 2 mono blokken.

en natuurlijk 2 goede luidsprekers.(vloerstaand/monitor??)

de afstand van luidspreker tot zitplaats is ongeveer 3 meter.

ik luister het liefst klassieke muziek, en vind dynamiek, rijke klankkleur en detail erg belangrijk.

budget is moeilijk aan te geven, maar is niet beperkt.

wie heeft adviezen?

lastig hoor.

waarom kies je voor een voor eind combi ipv een geintegreerde versterker?

hoeveel belang hecht je aan zeer diep doorlopend laag (20hz)

wat heb je ooit al gehoord en sprak je aan.

hecht je belang aan uiterlijk en zo ja wat vind je mooi.

Klassiek is zeer breed het kan er behoorlijk aan toegaan met pauken en cymbalen. maar ik vind persoonlijk dat het niet de moeilijkste muziek is om weer te geven met moderne hifi.

van medevoort voor eind combi / of geintegreerd van denon

tuner sony (vond ik altijd erg prettig)

luidsprekers Rogers monitor 7.0

cd spelers weet ik maar weinig van. derhalve houd ik wijselijk mijn mond.

nou collega's brand me maar af. ;)

Loop gewoon bij een goed bekend staande audiozaak naar binnen en vertel wat je wensen zijn. Als hij zijn werk en vooral jou serieus neemt, zal hij met een eerlijk advies komen. Hij zal je ook de gelegenheid geven componenten thuis te kunnen beluisteren. Je zou dan nog wel eens versteld kunnen staan voor wat voor relatief laag bedrag je een subliem geluid je bij je thuis kunt krijgen. :rolleyes:;)

wie heeft adviezen voor mij?

ik heb nu een home cinema set, maar vind dat de stereo weergave niet goed genoeg is.

ik ben op zoek naar een surround/meerkanaals receiver die gaat fungeren als voorversterker.

en een eindversterker of 2 mono blokken.

en natuurlijk 2 goede luidsprekers.(vloerstaand/monitor??)

de afstand van luidspreker tot zitplaats is ongeveer 3 meter.

ik luister het liefst klassieke muziek, en vind dynamiek, rijke klankkleur en detail erg belangrijk.

budget is moeilijk aan te geven, maar is niet beperkt.

wie heeft adviezen?

Niet beperkt? Ik zou zeggen koop het duurste wat er op de markt is. Heb je in ieder geval een leuk setje :D

Guest Kraus vonBentinck

Zoek eerst een paar luidsprekers die passen bij de kamer (waarover weinig info) en die bevallen qua klank en gedrag, en uiteraard wat betreft uiterlijk en afmetingen; de rest wijst zich dan vanzelf.

Ja Frans,

Hier is natuurlijk niets mee te beginnen. De meesten op dit forum zijn zelf tijden bezig om een set samen te stellen die ze bevalt; trial and error. Je vraag lijkt op: ik zoek een auto, ik rijd kilometers, zeg het maar, wat moet ik aanschaffen.

Het beste advies leek me te komen van diegene die je aanraadde om bij een goeie winkel te gaan kijken.

Succes,

Jos

ok bedankt voor jullie reacties.

ik ga kijken of ik er verder mee kom

gr

Je komt zeker verder als jij jezelf niet gek laat maken en je laat adviseren door iemand die zijn werk en vooral jou als consument respecteerd. :);)

Beste Frans,

Dat is heel gemakkelijk.

Schaf gewoon een zeer goede stereoset aan bv een Accuphase versterker bv E 550 en de daarbij behorende Cd speler DP 500 en naar smaak een paar mooie Thiel's 2.4 of Dynaudio 5.4 luidsprekers.

Verder kun je als bron ook een Platenspeler nemen bv een Transrotor Orfeo met een Graham of een SME dan naar smaak een Lyra,Benz Micro,Myabi,Jan Allaerts,EMT vd Hul of een ander top element, dan natuurlijk niet vergeten een mooie Phonoversterker, in overleg : )

Heb je genoeg geld , dan kun je natuurlijk ook gaan voor een Simon York Design draaitafel.

Als je dit alles in orde hebt , dan ''een'' dolby digitaal setje er bijaan koppelen(doorkoppelen) en je hebt een top geluid in beide configuraties.

MvG,

HAudio

Tuurlijk, Haudio!!! :P:P

Ik denk toch echt dat de beste man eens naar een goede audiozaak zal moeten afreizen.... Eentje met verstand van zaken, eentje met passie voor muziek in plaats van winstmarge..... Volgens mij zat er nog eentje bij jou in de buurt, nietwaar? :D

Ik denk toch echt dat de beste man eens naar een goede audiozaak zal moeten afreizen.... Eentje met verstand van zaken, eentje met passie voor muziek in plaats van winstmarge..... Volgens mij zat er nog eentje bij jou in de buurt, nietwaar? :D

Natuurlijk is ook bij Haudio de wens de vader van de gedachte. ;) Maar 99% kans dat de topicstarter bij iemand anders naar binnen loopt en zich daar gaat concentreren op de genoemde produkten. En in dat kader gezien is het gewoon een goed advies. :);)

Natuurlijk is ook bij Haudio de wens de vader van de gedachte. ;) Maar 99% kans dat de topicstarter bij iemand anders naar binnen loopt en zich daar gaat concentreren op de genoemde produkten. En in dat kader gezien is het gewoon een goed advies. :);)

Hey, CJ!

Weet ik toch ook wel, joh! De posting is niet voor niets voorzien van smileys! :huh::P:ph34r:

Tuurlijk zou het een mooie set zijn ( die Accuphases zou ik ook wel willen hebben...)

Greetz,

Lestat

Beste Frans,

Dat is heel gemakkelijk.

Schaf gewoon een zeer goede stereoset aan bv een Accuphase versterker bv E 550 en de daarbij behorende Cd speler DP 500 en naar smaak een paar mooie Thiel's 2.4 of Dynaudio 5.4 luidsprekers.

Verder kun je als bron ook een Platenspeler nemen bv een Transrotor Orfeo met een Graham of een SME dan naar smaak een Lyra,Benz Micro,Myabi,Jan Allaerts,EMT vd Hul of een ander top element, dan natuurlijk niet vergeten een mooie Phonoversterker, in overleg : )

Heb je genoeg geld , dan kun je natuurlijk ook gaan voor een Simon York Design draaitafel.

Als je dit alles in orde hebt , dan ''een'' dolby digitaal setje er bijaan koppelen(doorkoppelen) en je hebt een top geluid in beide configuraties.

MvG,

HAudio

ok thanks

Beste CJ,

Volgens mij is de kans, dat hij naar Sneek komt misschien niet eens 99,99 % maar daar doe ik het ook niet voor.

Een zo goed mogelijk objectief advies is niet gemakkelijk, maar dat probeer ik altijd wel .

Zonder commerciele belangen , want dan kan ik beter andere dingen gaan doen , maar het is ook mijn hobby.

MvG,

Haudio

Beste CJ,

Volgens mij is de kans, dat hij naar Sneek komt misschien niet eens 99,99 % maar daar doe ik het ook niet voor.

MvG,

Haudio

Jij schat je kansen dus nog kleiner in dan ik. ;) Desondanks geef je als verkoper dit advies en dat is een goede zaak. :)