Robbert Posted 18 juni 2007 Author Report Share Posted 18 juni 2007 Het zal de KEF RDM 3 worden. Vind het machtige speakers. Maar welke versterker en cd speler kan ik er het beste aan koppelen? Heb 3 merken op het oog: Marantz, Denon of Unison unico (hybride). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 (...) heb je wel eens een hele grote topspeaker in een te kleine ruimte gehoord? Dat gaat echt niet mooi worden (...) Beste tompj, Ja, hoor. Een heel grote topspeaker klinkt geweldig mooi in een klein kamertje. Veel beter dan een slechte speaker in datzelfde kamertje klinkt. Maar als je bedoelt dat die heel grote topspeaker n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 Het zal de KEF RDM 3 worden. Vind het machtige speakers. Maar welke versterker en cd speler kan ik er het beste aan koppelen? Heb 3 merken op het oog: Marantz, Denon of Unison unico (hybride). dan zou ik gaan voor de denon. ik heb altijd marantz gehad maar nu ik een denon heb is mijn laag nog nooit zo strak geweest. verder is marantz wel erg "laid-back". dat met Kef lijkt me niet ideaal. maar ik heb die kef nog niet gehoord. ik heb ook regelmatig KEF's gehoord die helemaal niet warm klonken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is dat een grote, zeer goede speaker uiteindelijk een slechter resultaat kan geven in bijvoorbeeld een kleine ruimte dan een ('objectief' gezien) wat minder goede kleinere speaker in diezelfde ruimte. (bijvoorbeeld omdat het laag bij de grote speaker teveel overheerst en de balans bij de kleine speaker er wel is.) Okay, Tompj, dan zijn we het dus niet met elkaar eens! (Toelichting: Een goede grote speaker geeft de bas niet luider weer dan een kleinere speaker, maar wel beter. Hij doet dat met minder vervorming, en hij loopt dieper door. Juist de kleinere speaker zal zijn bas eerder laten dreunen in een kleinere ruimte, doordat de staande golven in de ruimte al gauw zullen samenvallen met de eigenresonantiefrequentie van deze kleinere speaker.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 Het zal de KEF RDM 3 worden. Vind het machtige speakers. Maar welke versterker en cd speler kan ik er het beste aan koppelen? Heb 3 merken op het oog: Marantz, Denon of Unison unico (hybride). Als je eerst de KEFjes koopt en daarna thuis eens luisteren wat het het beste daarop past in jou kamer met jou KEFjes Is dat niet het strakste plan?...die KEF's wil je hebben en de rest dan maar daarop aanpassen ;-) Ik persoonlijk zou het andersom doen .. maar in dit geval is het niet anders ,,, Maar als je portumenee wat krapper is (maar val me niet aan op de inhoud daarvan) , doe jij het in goeden volgorde Link to comment Share on other sites More sharing options...
flippo Posted 18 juni 2007 Report Share Posted 18 juni 2007 (...) heb je wel eens een hele grote topspeaker in een te kleine ruimte gehoord? Dat gaat echt niet mooi worden (...) Beste tompj, Ja, hoor. Een heel grote topspeaker klinkt geweldig mooi in een klein kamertje. Veel beter dan een slechte speaker in datzelfde kamertje klinkt. Maar als je bedoelt dat die heel grote topspeaker n Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 (...) Je slaat de nagel op de kop, tompj, ik sta 100% achter deze stelling (en spreek uit ervaring). Beste Flippo, Om uit ervaring te kunnen spreken in deze kwestie, zou je heel goede full-range luidsprekers in een kleine ruimte moeten hebben gehoord. En die zou je dan ook nog in diezelfde ruimte - liefst direkt - met heel goede kleine luidsprekers moeten hebben vergeleken. Welke heel goede grote luidsprekers heb je gebruikt? En welke heel goede kleine? Hoe groot (of klein) was de ruimte? En waarom ben je achter een stelling gaan luisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 daar stonden de cd's in natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 Bij warme klinkende luidsprekers moet ik al snel aan Linn denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is dat een grote, zeer goede speaker uiteindelijk een slechter resultaat kan geven in bijvoorbeeld een kleine ruimte dan een ('objectief' gezien) wat minder goede kleinere speaker in diezelfde ruimte. (bijvoorbeeld omdat het laag bij de grote speaker teveel overheerst en de balans bij de kleine speaker er wel is.) Okay, Tompj, dan zijn we het dus niet met elkaar eens! (Toelichting: Een goede grote speaker geeft de bas niet luider weer dan een kleinere speaker, maar wel beter. Hij doet dat met minder vervorming, en hij loopt dieper door. Juist de kleinere speaker zal zijn bas eerder laten dreunen in een kleinere ruimte, doordat de staande golven in de ruimte al gauw zullen samenvallen met de eigenresonantiefrequentie van deze kleinere speaker.) Okay, nog een poging met een voorbeeld: sommige speakers klinken niet lekker als ze dicht bij zij- en/of achterwand staan. In een kleine ruimte kan te weinig ruimte zijn om speakers vrij te plaatsen. Een wellicht mindere speaker die wel dicht op een muur presteert kan dan een beter eindresultaat geven in die ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is dat een grote, zeer goede speaker uiteindelijk een slechter resultaat kan geven in bijvoorbeeld een kleine ruimte dan een ('objectief' gezien) wat minder goede kleinere speaker in diezelfde ruimte. (bijvoorbeeld omdat het laag bij de grote speaker teveel overheerst en de balans bij de kleine speaker er wel is.) Okay, Tompj, dan zijn we het dus niet met elkaar eens! (Toelichting: Een goede grote speaker geeft de bas niet luider weer dan een kleinere speaker, maar wel beter. Hij doet dat met minder vervorming, en hij loopt dieper door. Juist de kleinere speaker zal zijn bas eerder laten dreunen in een kleinere ruimte, doordat de staande golven in de ruimte al gauw zullen samenvallen met de eigenresonantiefrequentie van deze kleinere speaker.) Okay, nog een poging met een voorbeeld: sommige speakers klinken niet lekker als ze dicht bij zij- en/of achterwand staan. In een kleine ruimte kan te weinig ruimte zijn om speakers vrij te plaatsen. Een wellicht mindere speaker die wel dicht op een muur presteert kan dan een beter eindresultaat geven in die ruimte. ik denk dat iedereen weet wat je bedoelt en weet dat je gelijk hebt. Echter wanneer je het op de letter bekijkt valt er altijd wat anders van te maken. Er zijn altijd situaties te bedenken wanneer een opstelling niet werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 19 juni 2007 Author Report Share Posted 19 juni 2007 Hoe zit het eigenlijk met het merk Sonus Faber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 Hoe zit het eigenlijk met het merk Sonus Faber? Zou ik niet direct onder de warm klinkende speakers plaatsen denk ik. Zelf ben ik wel een beetje fan van Sonus Faber, al was het maar omdat ze zo mooi zijn om te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juni 2007 Report Share Posted 19 juni 2007 analytisch, strak en ware kunstvoorwerpen. niet warm Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juni 2007 Report Share Posted 20 juni 2007 Vuistregel: alles wat warmer klinkt dan de grote Spendor, bijvoorbeeld, klinkt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 20 juni 2007 Report Share Posted 20 juni 2007 Vuistregel: alles wat warmer klinkt dan de grote Spendor, bijvoorbeeld, klinkt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 juni 2007 Report Share Posted 21 juni 2007 Je kijkt dubbel, De Goeij! Je kijkt dubbel, De Goeij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofa Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 Ook goed maar wat duurder is B&W; laatste serie matrix (802 / 803), eerste serie nautilus (803 / 804). Alternatief is de 7NT / 9NT wanneer een "echte" Nautilus boven budget is en de matrix naar jouw zin te oud (nieuwste zijn van 1992). De matrix serie van B&W vond ik verschrikkelijk. 3 woofers moeten vervangen omdat er vuil van de "matrix" via de koelgaten in de spreekspoel kwam . Ik ben naderhand overgestapt naar goedkopere luidsprekers omdat die v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts